Techniek > Honda Transalp

Motor afgeslagen en loopt niet meer

(1/2) > >>

Peter_Winsum:
In de winter staat mijn brommer in de garage, accu aan de druppellader. Met enige regelmaat laat ik de motor even warm draaien en als pekel en wegdek het toestaan maak ik een rondje.

Afgelopen zaterdag wilde ik even gaan tanken en de banden op spanning brengen. Het blok had ik 's ochtends in de garage nog even stationair laten draaien en na de middag was het starten en draaien. Ik rijd de straat uit, hoek om, stukje knorren en ...... prrrrrfrffffffff,  prut, prut... slaat af. Ik probeer weer te starten, maar niets meer. Startmotor gaat wel rond, maar hij slaat niet meer aan.

Alp staat nu weer in de garage, maar lopen ho maar. Zelf heb ik het idee dat de brandstof misschien toch te koud is geweest (het heeft hier flink gevroren, ook in de garage). Klinkt dat aannemelijk? Of zou het iets simpels als een niet vonkende bougie zijn? Wie heeft een idee? Buiten de basis-zaken ben ik weinig technisch, dus als het niet simpel is ben ik genoodzaakt de Alp op te laten halen  :-\ .

robgoesdakar:
Tja, zo op afstand blijft het lastig oordelen.

Lijkt op brandstof toevoer probleempje. (Eerste reactie... reserve misschien..., maar dat zul je wel al uitgesloten hebben)
Heel misschien de tankdop verkeerdom (pijltje moet naar voren wijzen), maar dan zou ie na verloop van tijd wel weer moeten lopen.
Anders mogelijk een vuiltje in de carborateur(s) of iets dergelijks.

Brandstof te koud lijkt me niet het probleem, maar ik ben geen brandstof expert wat dat betreft...

Bougies die niet vonken, dan zouden ze allemaal niet moeten vonken.... dat zou dan duiden op een electronisch probleem welke plotseling op is komen zetten...
Check toch ook even of je accu polen wel goed vast zitten !

Brombeer:

--- Citaat van: Grunneger op 21 februari 2011, 21:08 ---..Het blok had ik 's ochtends in de garage nog even stationair laten draaien en na de middag was het starten en draaien. Ik rijd de straat uit, hoek om, stukje knorren en ...... prrrrrfrffffffff,  prut, prut...

--- Einde van citaat ---

Klinkt als: ik heb mijn vlotterkamers leeggereden... (op de inhoud van de vlotterkamer rijdt je hooguit een halve kilometer)

1: stond je kraan wel open? (geen brandstof)
2: ging hij niet net op reserve? (geen brandstof)
3: vlotternaald blijft hangen? (geen brandstof)

 ::)

The Headless Horseman:
4: vacuumslangetje naar de benzinekraan los en/of lek/kapot? (geen brandstof)

 :)

Brombeer:
Dank voor de aanvulling, Horse..  ;)

Of je vlotternaald werkt, kun je overigens simpel testen: aan de zijkant van elke vlotterbak zit een aftapschroef. Draai die los. Als er brandstof uit loopt is het ok, komt er niks dan zit de vlotternaald vast.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View