Auteur Topic: Knipperlichten  (gelezen 1343 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sjonnie

  • Gast
Knipperlichten
« Gepost op: 26 februari 2011, 20:40 »
Ik heb een Varadero uit 2000 met 97.000 km op de teller. Bevalt ondanks recente pech (spanningsregelaar, brandstof pomp) en wat bokkerig lopen bij constante snelheid van 50 of 80 km per uur goed. In andere topics al gelezen over benzinekranen aan twee kanten (wist maar van 1 kant) en mogelijk eens wat fuel guard gebruiken (ga ik binnenkort maar eens proberen). Mijn vraag nu is of iemand een idee heeft hoe het kan dat mijn knippelichten pas na enige vertraging inschakelen. En dan ook nog eens hoe kouder hoe later. Ik heb niets gewijzigd aan de lampen (dus geen ander voltage etc).
Zelf zit ik te denken aan het knipperlicht relais. Maar weet er eigenlijk geen bal van. Graag jullie mening en mogelijke oplossing(en).


Offline varaderohuibje

Re: Knipperlichten
« Reactie #1 Gepost op: 26 februari 2011, 21:07 »
je kan zoek functie gebruiken en dan kom je bv op onderstaande topic .

http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=5920.0

Sjonnie

  • Gast
Re: Knipperlichten
« Reactie #2 Gepost op: 27 februari 2011, 11:00 »
Proberen waard, dus kwestie van schakelaar aan linkerhandvat openen en schoonmaken. Welk vet kun je daar dan daarna voor gebruiken?

Offline V-Twin

Re: Knipperlichten
« Reactie #3 Gepost op: 27 februari 2011, 13:37 »
Zuur vrije vaseline bijv.

Sjonnie

  • Gast
Re: Knipperlichten
« Reactie #4 Gepost op: 07 april 2011, 15:30 »
Nou dat was het ook niet, tis wel opvallend dat ie het alleen heeft als het koud is, dus 's morgens. Als het boven de 10 graden is gaat ie direct aan. Lijkt mij eerder dat het knipperrelais (bi metaal?) niet helemaal jofel is. Maar waar zit dat bij een Varadereo uit 2000?

Offline Oldtimer

Re: Knipperlichten
« Reactie #5 Gepost op: 07 april 2011, 16:20 »
Lijkt me behalve het bekende probleem van de schakelaar ( contactspray gebruiken) dat het ook een slechte massa verbinding van de lampjes kan zijn.
Haal de lampjes er eens uit en plaats ze opnieuw.
relais problemen heb ik nog niet van gehoord.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.