Auteur Topic: Normandie  (gelezen 4351 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline pdm

Normandie
« Gepost op: 27 februari 2011, 23:53 »
Beste allemaal,

Normaal gebruik ik de twin voor woonwerk verkeer (100 km per dag)  Maar dit jaar ga ik voor het eerst samen met mijn oudste dochter een paar dagen naar normandie met pasen. Zijn er zaken waar je rekening mee moet houden op langere tochten. Toen ik de twin kocht zat er bijvoorbeeld al een extra benzinepomp bij. graag jullie tips.

Weet of heeft een van jullie leuke route's of tips. Zoeken op "normandie"op het forum leverde niets op.

grt,
peter

Offline Waffie

Re: Normandie
« Reactie #1 Gepost op: 28 februari 2011, 00:20 »
 hallo,

voor op gesteld dat  ieder wel eens pech kan hebben zijn de meest voorkomende hekelpunten van de twin de  brandstofpomp en de spanningsregelaar.

voor enkele zit daar bij zeer uitzonderlijkheid de uitgaande as nog bij maar vooruit dit mag geen naam hebben

de meesten hebben alleen maar plezier

ik ben 2 jaar terug naar normandie geweest
vanuit de vogezen via parijs naar normandie en je kunt dan niet om het oorlogs verleden heen,
iets wat in de praktijk betekens dat ieder dorp wel een museum heeft.
overnachtings plaatsjes zijn genoeg te vinden

denk aan voie de liberty route

veel plezier
« Laatst bewerkt op: 28 februari 2011, 15:19 door Ad Mies »
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Timy

Re: Normandie
« Reactie #2 Gepost op: 28 februari 2011, 13:06 »
Afgelopen zomer de westkust afgezakt tot op het puntje van Bretagne.
Gewoon de wegen zo dicht mogelijk langs de kust volgen en je hebt echt een geweldige route!

Kijk maar eens naar deze link : http://maps.google.nl/maps/ms?hl=nl&ie=UTF8&msa=0&msid=215540629778255126948.00048be266b1738c38d6a&z=6

Dit was een opzetje van wat wij wilde rijden. We zijn verder gegaan als deze route aangeeft maar het is wel ongeveer gelijk.
Ik zou wel direct naar Calais rijden en eronder (Bleriot-Plage) de kust gaan volgen startend op de D940. Het wordt binnen notime ontzettend mooi!

mbt de AT: spanningsregelaar en brandstofpomp meer kan je eigenlijk niet verwachten aan evt ellende. En zelfs daarmee moet je weer net pech hebben. Gewoon kachelen met die hap  ;)
Liberté - Egalité - Fraternité
Africa Twin 1994 - Transalp 1994 - Goldwing GL1100 Zijspan 1982 - BMW K75RT 1994
Voor de bagger  - Voor de cheffin - Voor 't gezin! Heerlijk!            - Woon-werk toerbuffel

Offline pdm

Re: Normandie
« Reactie #3 Gepost op: 28 februari 2011, 22:17 »
Bedankt voor de tips, we hebben een pension in Bayeux. Was eerst van plan om via lille amien richting le havre te rijden en dan richting cean  en bayeux. We kunnen tot s'avonds 9 uur aankomen. Als het weer goed is inderdaad gelijk vanaf calais langs kust gaan rijden.

Offline Sandra

Re: Normandie
« Reactie #4 Gepost op: 01 maart 2011, 00:58 »
Berck Sur Plage, mooi uitgestrekt strand en op de boulevard genoeg te beleven, leuk voor je dochter!
Ook st. Mere E-glise: daar waar de bevrijding van europa begon! en waar die parachutist aan ed kerk bleef hangen. Die hangt daar nog steeds! )in de vorm van een pop dan hehe). Een bezoekje aan het oorlogs museum in dit plaatje is zeer de moeite waard! De gemeentecamping is ook piekfijn in orde en op loopafstand v/h dorp.
In dit best leuke dorp vind je nog dumpzaken waar nog van alles te koop is uit de oorlog..
Onze ervaring is dat de ''noordkust'' van de punt van Normandie erg de moeite waard is. de zuidkust beduidend minder! Alle info die ik heb opgeschreven heb ik in ons vw-busje liggen in de caravanstalling. Misschien kan ik v/d week nog wat voor je doen, ik zal zien.. doeii gr Sandra
[img]http://img684.imageshack.us

Offline Timy

Re: Normandie
« Reactie #5 Gepost op: 01 maart 2011, 16:05 »
Alle info die ik heb opgeschreven heb ik in ons vw-busje liggen in de caravanstalling.

ff nieuwsgierig.. maar ook zo'n VW-tje?
Dit was afgelopen zomer PDM, echt bijzonder mooie stukken zijn er!


Uploaded with ImageShack.us
Liberté - Egalité - Fraternité
Africa Twin 1994 - Transalp 1994 - Goldwing GL1100 Zijspan 1982 - BMW K75RT 1994
Voor de bagger  - Voor de cheffin - Voor 't gezin! Heerlijk!            - Woon-werk toerbuffel

Offline Sandra

Re: Normandie
« Reactie #6 Gepost op: 01 maart 2011, 18:57 »
Hi, ja wij hebben ook een T-3, uit '83 met 2.0 luchtgekoelde motor
Foto sturen is mislukt, ik heb al eens tips gehad maar ai ai ik vergeet snel.. :-[
-extra opties
-bijlage
-bladeren
-dubbelklik op de foto
-verzenden... en dan krijg ik dus een error bericht dat dit niet kan... :'(
[img]http://img684.imageshack.us

Offline Goobi

Re: Normandie
« Reactie #7 Gepost op: 01 maart 2011, 19:09 »
Wij zijn enkele jaren geleden (met de auto) ook in Normandië geweest en hebben gekampeerd in Arromanches-les-Bains. Dat is de plek waar in WO II na D-Day de eerste landingshaven van de geallieerden is aangelegd. De restanten er van liggen nog op het strand. Verder in de omgeving veel musea, begraafplaatsen (zie Saving Private Ryan), oud wapentuig en bunkers.
In Bayeux hangt een tapijt van 68 meter lang over de Slag bij Hastings in 1066. Indrukwekkend verhaal!
 
groet,
Geert-Jan
XL 700 V Transalp (2008, blue)

Offline Oldtimer

Re: Normandie
« Reactie #8 Gepost op: 01 maart 2011, 19:59 »
Citaat
verzenden... en dan krijg ik dus een error bericht dat dit niet kan...

Ik leg het nog wel een keertje uit Sandra.

NIET dubbelklikken op de foto, alleen  erop gaan staan met de muis en op openen drukken.
Dan komt hij er vanzelf bij.
Wil je er meer toevoegen klik dan op meer bijlagen onderaan je bericht en doe hetzelfde nog een keer
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Sandra

Re: Normandie
« Reactie #9 Gepost op: 01 maart 2011, 21:46 »
Server Error..leider.. :'(
[img]http://img684.imageshack.us

Offline Sandra

Re: Normandie
« Reactie #10 Gepost op: 02 maart 2011, 11:42 »
Foto gecomprimeerd,maar dit is ie dan ons bussie
Sandra
[img]http://img684.imageshack.us

Offline Timy

Re: Normandie
« Reactie #11 Gepost op: 02 maart 2011, 15:40 »
Heeeerlijke machientjes  :) Wij hebben een 1986-er met de 1.9 benzine boxer erin. Wie weet tot ziens op één van de busclubweekenden of transalpclub evenementen dan  :)) (zal nu niet meer offtopic gaan hoor)

Liberté - Egalité - Fraternité
Africa Twin 1994 - Transalp 1994 - Goldwing GL1100 Zijspan 1982 - BMW K75RT 1994
Voor de bagger  - Voor de cheffin - Voor 't gezin! Heerlijk!            - Woon-werk toerbuffel

Offline pdm

Re: Normandie
« Reactie #12 Gepost op: 02 maart 2011, 23:04 »
Bedankt voor de tips kan niet wachten tot het april is

Offline arjan65

Re: Normandie
« Reactie #13 Gepost op: 06 maart 2011, 23:35 »
Etretat & Honfleur

B.S.A  A65 (1968)  B.S.A  A65 (1970)  Transalp (1989)

Offline pdm

Re: Normandie
« Reactie #14 Gepost op: 12 mei 2011, 23:22 »
Normandie is de moeite dubbel en dwars waard, mooi rijden en veel te zien. Goed te doen om in een dag naar toe te rijden.
voor de geinteresseerden onder ons.

peterdemonye.blogspot.com