Techniek > Honda Varadero

EBC remmen

(1/2) > >>

Michielxl1000:
Wie heeft er ervaring met remmen / remschijven van het merk EBC? En hoe is die ervaring?

Hoe is de kwaliteit?? Beter/slechter dan origineel?

V-Twin:
Ik rij als een tevreden mens met gesinterde EBC blokken op een AT.

EBC is een gerenommeerd merk. Hoe ze het doen kan per type remblok, schijf en motorfiets verschillen. Nissin blokken staan goed bekend maar zijn vaak ook net iets duurder. Ik zou echter ook zo weer EBC's nemen.
Vorig jaar is er een test geweest van allerlei remblokken. Nissin en Brembo kwamen er toen als beste uit. De verschillen waren echter niet erg groot. Rem optimalisatie haal je vooral uit, reactiesnelheid, rem techniek en vooral anticiperen.
Lucas kwam er overigens als 'minste' uit terwijl dit merk veel trouwe gebruikers kent. Ik bedoel maar!!!!

Waffie:

--- Citaat van: Michielxl1000 op 15 februari 2009, 21:26 ---Wie heeft er ervaring met remmen / remschijven van het merk EBC? En hoe is die ervaring?

Hoe is de kwaliteit?? Beter/slechter dan origineel?

--- Einde van citaat ---

de keuze hangt samen met,

wat kosten ze maar boven al wat verwacht je er van,

after market remblokken heb je in verschillende compounds  van div fabrikaat

originele (nissin) maar in 1 compound.
en voor de remschijven is dit bijna het zelfde,

de originele zullen altijd het  zelfde zijn als wat er fabriek op gezet is zo kunnen after market afwijken van design.
wel belangrijk om op prijs te letten want after market hoeft niet altijd veel goed koper te zijn.

met ebc doe je zeker geen miskoop...

maar  wat zijn de mooiste remschijven...... Galfer

en wat zijn de betere remblokken..... DP brakes
maar braking scoort weer goed in de laatste rem blokken test

wie maakt het grootste assortiment  EBC brakes

ik hou op...... remmen is voor watjes ;)

Brombeer:

--- Citaat van: Ad Mies op 10 maart 2009, 00:00 ---
...... remmen is voor watjes ;)

--- Einde van citaat ---

Hihi die Ad...

M'n af-fabrieksset voorremblokjes verving ik bij een ton.. gewoon omdat het 'ns moest. Zat nog zo'n beetje de helft op! (achter gaat wat sneller trouwens).

marc Lenssen:
David Silver in de UK verkoopt de originele Honda schijven voor een 100 eurie het stuk.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View