Auteur Topic: prijs banden  (gelezen 4550 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline erikm

prijs banden
« Gepost op: 14 maart 2011, 18:00 »
Hallo, ik ben tcn-lid uit Belgie en ga 2 nieuwe banden laten leggen. Ik heb een B.t.w nummer in Belgie en mijn vraag is of ik in Nederland goedkoper kan kopen dan bij ons ? Voor een vara van 1999 zou ik graag een richtprijs hebben, nu liggen er michelins op (reeds 15000km).

Offline varaderohuibje

Re: prijs banden
« Reactie #1 Gepost op: 14 maart 2011, 18:12 »
Erik

Toevallig zaterdag hier in Noord-Holland nieuwe Anakees laten monteren voor en achter...
260,00 euries ex btw

Anders kan je informeren bij onderstaand clublid .. Ad Mies (woont bijna tegen Belgie aan )
Hofleverancier TCN leden en niet leden

http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?action=profile;u=32

Offline erikm

Re: prijs banden
« Reactie #2 Gepost op: 14 maart 2011, 18:32 »
Dank u wel voor de info, heb reeds een mail naar Ad gestuurd.

Offline visserken

Re: prijs banden
« Reactie #3 Gepost op: 14 maart 2011, 19:02 »
 ::)ook in belgie kan het goedkoop voor bridgestone batle wing setje gemonteerd = 230 eurootjes.

Offline Erzberg

Re: prijs banden
« Reactie #4 Gepost op: 14 maart 2011, 19:58 »
In België is Alpha Moto in Embourg (bij Luik) een gekend adres.

Van heinde en ver komt men daar naartoe. Daar werken constant 4 monteurs de hele dag om motorbanden te monteren...

Erzberg

Offline erikm

Re: prijs banden
« Reactie #5 Gepost op: 14 maart 2011, 20:24 »
Ik woon in de omgeving van Dendermonde maar ben dagelijks met de varadero in Antwerpen.

Re: prijs banden
« Reactie #6 Gepost op: 14 maart 2011, 21:27 »
http://www.motorbandendiscounter.nl/products/Michelin-Anakee-2-ALL%252dROAD.html

binnenkort ook leverbaar in biddinghuizen zelfde prijs, zelfde servive.

dit is mijn zwager.

groetjes
Don't Drive Faster Then Your Gardian Angel Can Fly
...Burn rubber, Not your soul...
GO FAST!!!! or go home.....
Varadero XL 1000 V 2005 Spycker Kleuren
Goldwing GL 1800 2001 (for Holiday)
ALLEEN DEBIELEN RIJDEN OP 2 WIELEN

Offline Stan

Re: prijs banden
« Reactie #7 Gepost op: 21 maart 2011, 19:46 »
Als je in je kenniskring een montage-adres weet te vinden kun je je banden bij uitstek het goedkoopste kopen op www.motorbandenmarkt.nl
Nieuwe banden, goede service, snelle levering.
groeten,
Stan

Offline SuperSeven

  • Actieve Forumgast
  • **
  • Berichten: 51
  • It's never the end, it's always a new beginning

  • Ongelezen
    Reacties
Re: prijs banden
« Reactie #8 Gepost op: 21 maart 2011, 21:25 »
http://www.banden-pneus-online.be
Deze bieden wel relatief goedkoop banden aan. Je kan ze thuis laten leveren maar ook bij een garagist die ze voor u kan monteren. Ik heb er zelf geen ervaring mee... (iemand anders wel?)

Offline Waffie

Re: prijs banden
« Reactie #9 Gepost op: 22 maart 2011, 09:24 »
jazeker,

nu wil je weten welke ervaring zeker....

als montage partner ben ik nog geen probemen tegen gekomen,


technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline SuperSeven

  • Actieve Forumgast
  • **
  • Berichten: 51
  • It's never the end, it's always a new beginning

  • Ongelezen
    Reacties
Re: prijs banden
« Reactie #10 Gepost op: 22 maart 2011, 18:28 »
Aha, goed om weten  ;)

StarLight

  • Gast
Re: prijs banden
« Reactie #11 Gepost op: 15 juni 2011, 13:44 »
waarom zou je dat in nederland kopen? van de prijzen die ik hierboven zie, 260 euro ex btw voor een gemonteerde set anakees, dat is goedkoper in belgie...

ik koop ze bij www.bandenboetiek.be, is bv 228 euro voor een set Anakee 2 in V uitvoering, 15 euro verzending en ik heb 30 euro betaald voor montage (binnenrijden met motor, dus niet eens zelf de velgen moeten demonteren) bij een van hun adressen (ook makkelijk voor jou in mazenzele, op de steenweg van lebbeke naar asse)

dat is dus 273 euro incl btw, ofte 225.61 euro ex btw na recuperatie van je 21% btw op je firma


Offline Two Plugs

Re: prijs banden
« Reactie #12 Gepost op: 16 juni 2011, 22:08 »
Heb hier altijd een mooie scherpe prijs voor Conti Trail Attack. Perfecte band voor de Dero, met niet de nadelen van de Anakee (spoorgevoeligheid en reacties op teerslangen) maar wel met de voordelen: lange levensduur en perfecte grip, ook bij nat en koud weer.

Net voor het Varadero Int. Meeting in Slovakije een nieuwe achterband laten leggen. € 107,- incl montage en 10% TCN clubkorting.
Bij een officiële Honda dealer! (Die zit echter in het hoge Noorden, dus vanuit Vlaanderen wellicht toch iets te ver!)

De vorige keer zeker niet meer betaald dan 240 Euri, voor een complete set, gemonteerd.

Ad in Sprundel is idd een heel goed, betrouwbaar adres voor een goed setje voor een goede prijs.
@ Streetbikertje... Goed te weten! De XLV is binnenkort aan nieuw rubber toe (de ouden zijn te verstoft) en ik zit te denken aan óf Conti Escapes, of Michelin Siracs. Biddinghuizen is voor mij weer ietsjes beter te doen dan Sprundel...  ;D
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Geart

Re: prijs banden
« Reactie #13 Gepost op: 21 juni 2011, 09:11 »
Citaat
Ik heb er zelf geen ervaring mee... (iemand anders wel?)

Ja, ik wel.
De montage partner had een montageprijs van 10€ per band. Toen ik belde voor een afspraak bleek dit te zijn veranderd in 15,5 per band, exclusief montagekosten van 50€ per uur; naar schatting zou men zo'n uur bezig zijn. Met wat pech zou het dus 80€ montagekosten kunnen opleveren. Ik had geen zin dit uit te vechten als ik mijn motor ophaalde, dus ik heb alleen de banden maar opgehaald. KLacht ingediend en prompt bleek de prijs op de site veranderd naar 12,50€ monatgekosten per band.
Al met al een weinig transparante montagepartner...

Grtz

Groetnis út Grou!

Offline Waffie

Re: prijs banden
« Reactie #14 Gepost op: 21 juni 2011, 11:18 »
 jammer dat geart negatieve ervaringen heeft,

echter ik creeer ook een beeld,

lang leven internet shops voor oa banden.......

de huidige aanbiedingen die daar te vinden  (binnen geheel europa) zijn heeeeel scherp waardoor het voor de reguliere handel moeilijk concurreren is.
echter in het geval van de banden... iemand moet ze er op leggen en daar wringt de schoen.
in het beeld dat een klant komt met een losse velg

er wordt door de montage partner niet veel verdient aan de band dus het in ontvangst nemen van de band is al service(voor zover men dit wenst),
Het monteren van de band dient volledig voor het risico van de montage partner..... ook als de klant een verkeerde band heeft bestelt dient de partner hier op te letten.
Als het produkt niet voldoet aan de verwachtingen komt de klant in eerste aanleg terug bij de montage partner.
die stopt daar opnieuw zijn tijd en energie in waarna vervolgens kan blijken dat het produkt niet deugde.
en dan mag de klant zelf actie ondernemen

ik ken motorfietszaken die ca 65 euro rekenen voor de de-montage van een band op deze manier

het verhaal wordt nog mooier als de klant ook nog eens komt met de motorfiets want wie,wat en waar wordt het wiel gedemonteerd met wie zijn gereedschap en waar  blijft de troep achter.

voor niets gaat de zon op is dan een mooie uit druking.
we willen allemaal graag weten wat iets kost vooraf echter we hebben allemaal wel eens tegenslag en als iets eenvoudig ging deden we het allemaal zelf wel.
dus uurtje factuurtje is de duidelijkste werkwijze
er zit namelijk nog al verschil in het verwijderen van een wiel van de bmw gs en een kawasaki vulcun of zelfs maar een goldwing 1800.

het is een beetje de dooddoener om te stellen dat je ook niet met je eigen biefstuk naar het restaurant gaat.

de enige reden dat de internet shops voor banden bestaansrecht hebben is dat er mensen bereid zijn om ze te monteren en hiervoor worden nu eenmaal verschillende kosten voor aangerekend

vergelijk in deze kosten is soms wat lastiger want plaatst iedere montage partner een nieuw ventiel, wordt de velgrand schoongemaakt om lekkage te voorkomen.
wordt het oude balanceer gewicht verwijderd.
worden wielen en banden gematched. wordt er dynamisch en zowel statisch gebalanceerd
wordt tegelijk een wiel gecontroleerd op afwijkingen zoals niet rond zi (excentrisch)
worden de lagers gecontroleerd teneinde een goede meting te krijgen.
werkt hij met top gereedschap om zodoende schade aan de wielen te voorkomen of met bandenijzers

al met al zaken die van invloed kunnen zijn op de prijs..

wij zelf gebruiken nu al geruime tijd het MAC menu

alle handelingen afzonderlijk hebben hun prijs en de klant mag zelf aangeven wat hij daaruit wenst.
overigens is het nederlands om altijd te roepen...... Te duur en dat moet kunnen  maar bedenk dat de prijs van banden nog fors gaat stijgen over de gehele linie de komende jaren(+ 40 %) door schaarste op de markt van produktie materialen oa natuur rubber en olie
Nu al zijn een aantal motorfiets banden niet te leveren  en dat gaat er niet beter op worden

tja motorrijden gaat echt een luxe worden dus wil je voordeliger rijden kunnen we beter iets rustiger met de gas hendel omspringen

daar kun je pas geld mee verdienen.. dus misschien toch geen honda mee...
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Peter_Winsum

Re: prijs banden
« Reactie #15 Gepost op: 21 juni 2011, 18:22 »
Bij onze Clubdealer in Veendam hadden ze voor mijn Alp een mooie combi van Conti voor in totaal € 240,00.
Honda Varadero - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Offline Waffie

Re: prijs banden
« Reactie #16 Gepost op: 21 juni 2011, 19:32 »
 dat bedoel ik :))

wat je ver haalt hoeft niet altijd goedkoper te zijn..

steun zoveel mogelijk je lokale leverancier.. dan kun je er ook op rekenen dat hij wat voor jou wilt doen als dit nodig moet zijn..

een klant kwijt raken is geen kunst maar een klant  houden daarintegen wel prijs is belangrijk maar niet het belangrijkste

technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl