Auteur Topic: Middenbok inkorten  (gelezen 4046 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Oldtimer

Middenbok inkorten
« Gepost op: 17 maart 2011, 17:19 »
Toch maar de stoute schoenen aangetrokken en een stukje van de middenbok afgezaagd.
Nadat de Dero wat verlaagd was, kon ik hem niet meer op de standaard krijgen.
Aan beide kanten dus een stukje van 2,5 centimeter net boven de voetjes weggehaald.

Met een stukje buis erin weer opnieuw gelast.
Spuitbusje hammerite doet wonderen

Nee, de Dero staat niet op de tuintafel. ;D
De middenbok moet er nog onder :))
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Neet

Re: Middenbok inkorten
« Reactie #1 Gepost op: 17 maart 2011, 19:33 »
Als je binnenpijp sterk genoeg is, dan is dat toch helemaal top?

Offline Oldtimer

Re: Middenbok inkorten
« Reactie #2 Gepost op: 17 maart 2011, 19:50 »
Is/was helemaal dubbel uitgevoerd.
Stukje pijp dus uit het afgezaagde stukje weer teruggeplaatst en gelast.

Geen wonder dat dat kreng zo zwaar is  :))
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Neet

Re: Middenbok inkorten
« Reactie #3 Gepost op: 17 maart 2011, 20:16 »
Das mooi, dan heb je er ook plezier aan....

Offline de Wolf

Re: Middenbok inkorten
« Reactie #4 Gepost op: 17 maart 2011, 22:59 »
Heb dit vorig jaar ook gedaan. Scheelt een hoop had alleen nog ietsje meer moeten inkorten om er nog meer plezier van te hebben :o  De boel weer loshalen wordt een hels karwei (massief metalen buisjes ad binnenkant!)dus doen we maar niet.

Je had het wel nog even wat mooier kunnen afwerken  ;)
Varadero '99 52.000km

Offline Oldtimer

Re: Middenbok inkorten
« Reactie #5 Gepost op: 18 maart 2011, 09:16 »
Citaat
wat mooier kunnen afwerken

Als je me beter zou kennen had je geweten dat ik de lassen mooi glad gemaakt zou hebben.
De lasser zei dat ik het beter kon laten zitten, omdat het dan sterker was.
Trouwens de overige bestaande lassen zijn ook gewoon zichtbaar.

Niet gedaan dus. ;)
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Oldtimer

Re: Middenbok inkorten
« Reactie #6 Gepost op: 18 maart 2011, 19:07 »
Geen suc6 dat inkorten. >:( >:(

De standaard past voor geen meter meer.
Komt nu tegen de jiffy aan en je moet wel heel goed uitkijken wat je doet.
Omdat hij korter is geworden komt hij ook tegen de schetsplaat aan opzij..
We hebben hem moeten verbuigen om hem langs het frame te krijgen.
Om hem nu op de middenbok te krijgen moet je eerst de zijstandaard uitzetten.
Als je hem van de middenbok afrijd, krijg je de jiffy niet meer uitgezet.
Morgen maar weer eens verder experimenteren.  :-\
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Miquel

Re: Middenbok inkorten
« Reactie #7 Gepost op: 18 maart 2011, 23:09 »
Dat is minder  :-[
Miquel was TWINDRIVER
Lid sinds 2005



Transalp 1996

Offline Bono

Re: Middenbok inkorten
« Reactie #8 Gepost op: 18 maart 2011, 23:23 »
Om hem nu op de middenbok te krijgen moet je eerst de zijstandaard uitzetten.
Dat hoeft bij mijn twin niet per sé, maar ik doe het altijd wel. FF iets meer ruimte voor mijn voet. Hoeft geen probleem te zijn, toch?
 
Als je hem van de middenbok afrijd, krijg je de jiffy niet meer uitgezet.
Zijstandaard uitklappen en hem van de bok halen --> niet rijden.
 
Precies zoals het bij mij ook gaat...
-- Han --

Offline Neet

Re: Middenbok inkorten
« Reactie #9 Gepost op: 19 maart 2011, 08:02 »
Geen suc6 dat inkorten. >:( >:(
Morgen maar weer eens verder experimenteren.  :-\

Da's balen, nou, heel veel succes dan verder.

Offline Oldtimer

Re: Middenbok inkorten
« Reactie #10 Gepost op: 19 maart 2011, 09:11 »
Citaat
Zijstandaard uitklappen en hem van de bok halen --> niet rijden.

Natuurlijk is dat ook de oplossing.
Voordat ik hem ingekort heb, maakte dat niks uit en kon ik gewoon in welke volgorde dan ook inklappen.
Het is verder ook geen probleem, maar voor toekomstige inkorters wel iets om rekening mee te houden.
Een optie is bijvoorbeeld om het voetje iets naar buiten te draaien voordat je de boel weer vastlast. Ik heb hem met grof geweld moeten verbuigen
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.