Auteur Topic: stotteren varadero 2001  (gelezen 7924 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline de Wolf

Re: stotteren varadero 2001
« Reactie #30 Gepost op: 12 april 2011, 20:14 »
Uitlaatpakking bij de achterste cilinder!

Gebruik de zoek functie maar eens met uitlaatpakking oid. Staat veel over geschreven.
Varadero '99 52.000km

Offline tomtom

Re: stotteren varadero 2001
« Reactie #31 Gepost op: 17 april 2011, 18:44 »
Laatste nieuws: Ik ben een beetje klaar met de varadero >:( Ik heb vorige week m'n orginele dempers teruggeplaatst, toch maar besloten om binnenkort met een dynojet kitje aan de gang te gaan, en dit weekend was ik van plan lekker te gaan knallen in duitsland. Nou heb ik het volgende: Nu begint ie te stotteren (nu echt) op de snelweg vanaf 120 km/h (rond de 5000 toeren) Het vermogen valt even helemaal weg en daarna kun je weer een stukje. Er is werkelijk geen pijl op te trekken, soms was er 60 km niets aan de hand en sommige stukken was het zo erg dat ik er misselijk van werd.
Ik snap er helemaal niets van. Al het gezeur is begonnen na de winterstop waarbij ik de nieuwe brandstofpomp gemonteerd heb en waar ik vergeten was de motor afgetankt weg te zetten. Ik heb inmiddels al wel die fuel guard gebruikt. Mijn gevoel zegt me dat het een brandstof probleem is. Ik volg ook nauwgezet het topic van Knightrider (5000)

groet Tom

Offline tomtom

Re: stotteren varadero 2001
« Reactie #32 Gepost op: 25 april 2011, 13:57 »
Ik weet niet of iemand dit topic nog leest (gezien de weinige reacties) maar toch nog even een update: Zojuist een rondje gereden met een orginele brandstofpomp (dus zonder lichtsensor): probleem opgelost ;D. Dus ik ga zo even contact opnemen met Olaf. Wordt vervolgd.

Offline V-Twin

Re: stotteren varadero 2001
« Reactie #33 Gepost op: 25 april 2011, 15:05 »
Hmm amazing! Ben benieuwd naar het vervolg en wat nu echt de oorzaak is.
- Kapotte pomp (membraan)
- Geen jofele schakeling (lichtsluis)
- Soldeerbreuk
- Draadbreuk tussen de pomp en de stekker
- etc etc


Offline tomtom

Re: stotteren varadero 2001
« Reactie #34 Gepost op: 26 april 2011, 19:41 »
Vandaag even bij Olaf langsgeweest. We hebben de pomp er even onderuit gehaald en een nieuw type lichtsluis gemonteerd. (er schijnt weer een aanpassing te zijn, voor details: graag aan Olaf vragen) Pomp er weer onder gezet, bakkie gedaan en via de snelweg naar huis: NIETS AAN DE HAND   ;D :)) ;D Ik hoop dus dat het nu over is. Kan ik verder met het inbouwen van de dynojet kit. Ben benieuwd of dat gaat lukken. :-\

Offline olaf

Re: stotteren varadero 2001
« Reactie #35 Gepost op: 27 april 2011, 12:28 »
Ook maar even een reactie van mijn kant , nu het opgelost lijkt te zijn .
Ik ben tegen en paar probleem gevallen aangelopen , waar onverklaarbaar de pomp niet helemaal goed werkte , dat wil zeggen inhouden zodra het tempo omhoog gaat .
beetje brainstormen met Gerben en uiteindelijk en aanpssing gedaan , de spoel van de pomp wordt nu korter aangestuurd met een stroom pulsje van de lichtsluisprint .
Nu kan ik een heel lang verhaal er aan vast knopen , maar het werkt Tom is naar mij toe gekomen met stotterende Varadero bij hogere snelheden , en het was daarna verdwenen .
Er is nu een andere pomp op weg naar het ander probleemgeval , als het daar ook oplossing brengt zijn we er uit , en worden alle nieuwe prints weer met deze update uitgevoerd .
De oudere versie hoeft geen aanpassing tenzij er een probleem is natuurlijk .
Gek is wel dat een van de probleem pompen , nadat ik hem weer terug had en in mijn AT gezet had ,  geen probleem opleverde , wat dan weer merkwaardig is , lijkt dus motor afhankelijk te zijn .

Grt Olaf
« Laatst bewerkt op: 27 april 2011, 16:13 door olaf »
AT en KTM Adv 990R

Offline Dero-Ryder

Re: stotteren varadero 2001
« Reactie #36 Gepost op: 29 april 2011, 08:20 »
Ben dit al een tijdje aan het volgen. En heb bij mijn Dero (99) eens opgelet wanneer hij dat stotteren doet.  En heb gemerkt dat hij het alleen heel licht doet wanneer ik een tijdje met een constante snelheid net tegen het overschakel punt aan zit, als bv net zo'n ingeblikte pietje precies voor me rijd ;D  En wanneer ik dan overschakel of juist terug schakel, dan is het weg!  Dus moet ik gewoon iets over of onder de toeren rijden  8) 8)  Ondanks dat denk ik toch dat de iridium bougies en de K&N luchtfilter er in komen. Van de filter weet ik dat die heel goed zijn, en de bougies heb ik de tests en dergelijke van gelezen, die zijn zeer zeker de moeite waard om ook erin te hebben  8) 8)