Auteur Topic: Project RD04  (gelezen 30360 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline V-Twin

Re: Project RD04
« Reactie #60 Gepost op: 21 april 2011, 07:02 »
Eens met Brom. Een draadeindje met een koperen moer. Die koperen moer kan je ingeval van nood splitsen lees doorhakken met een klein beiteltje c.q. eenvoudig doorslijpen met een dremel(achtige).

Offline PimW

Re: Project RD04
« Reactie #61 Gepost op: 21 april 2011, 17:18 »
Ik heb hem nagemaakt van glasvezel met een alu beugel erachter. Die zit met een slangklem op de uitlaat ;D

Bij nader inzien had ik ook gewoon achter het ori schildje een strip kunnen lassen maargoed.

Offline Huib

Re: Project RD04
« Reactie #62 Gepost op: 21 april 2011, 22:00 »
Niet dat vlastuin hier nog wat aan heeft. Heb voor hotel317 een moertje op een slangenklem gelast en de oude moer eraf geslepen, je ziet er niets van en kan altijd los.
Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

Offline Vlastuin

Re: Project RD04
« Reactie #63 Gepost op: 24 april 2011, 20:54 »
Niet dat vlastuin hier nog wat aan heeft. Heb voor hotel317 een moertje op een slangenklem gelast en de oude moer eraf geslepen, je ziet er niets van en kan altijd los.

Hier heb ik nog wel wat aan hoor ;) Goed idee, en weer een leuk klusje
Moet ik wel mijn rol draad even wisselen voor 0,6 anders braai ik zo door die klemmen heen.
Ik moet toch het "gewei" nog lassen, kan ik dit gelijk erbij doen.
Oke dan..laptop uit, flesje bier openmaken, sigaar aansteken, en naar de schuur maar weer ;D

Offline Huib

Re: Project RD04
« Reactie #64 Gepost op: 24 april 2011, 22:21 »
Zet de klem om een stuk pijp vast met lassen dan kan je de warmte beter kwijt. Ik heb trouwens een rvs klem+moer gebruikt, verzinkt zou heel snel wegrotten met die hitte. Je zal dan ook rvs draad op je rol moeten hebben.
Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

Offline Vlastuin

Re: Project RD04
« Reactie #65 Gepost op: 26 april 2011, 16:51 »
een beetje laswerk foto's aan het gewei, was alweer even geleden dat ik gelast heb:





in de primer:





Offline Oldtimer

Re: Project RD04
« Reactie #66 Gepost op: 26 april 2011, 18:46 »
En nu maar hopen dat die deur niet verder openwaait  ;)
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

jankla

  • Gast
Re: Project RD04
« Reactie #67 Gepost op: 30 april 2011, 10:03 »
Hoi,

Volg met belangstelling de rstauratie van het gewei.

heb je voordat de primer eropging alle roest verwijderd? De mijne ziet er namelijk net zo uit en het is volgens mij een hele klus om deze roestvrij te maken?

Welke primer gebruik je en welke zwarte lak?

VrGr
Jan

Offline Vlastuin

Re: Project RD04
« Reactie #68 Gepost op: 02 mei 2011, 12:31 »
Hoi,

Volg met belangstelling de rstauratie van het gewei.

heb je voordat de primer eropging alle roest verwijderd? De mijne ziet er namelijk net zo uit en het is volgens mij een hele klus om deze roestvrij te maken?

Welke primer gebruik je en welke zwarte lak?

VrGr
Jan

Ik heb hem ook niet helemaal roestvrij gemaakt hoor 8), gewoon goed opschuren met scotch brite pads
zodat het ergste er af is en ik heb gesproten met dupli color primer en zwarte hoogglans lak ook van dupli color ik geloof dat dit van Motip is

Offline Vlastuin

Re: Project RD04
« Reactie #69 Gepost op: 11 mei 2011, 13:07 »
update:

Keienvanger gemonteerd, instelbus van achterdemper, kettingbeschermer, voorvorkpoten overgespoten:




En...het zadel onderhanden genomen:






Klusje is goed om je hand spieren te trainen, maar een koud pilsje koelt dat al snel af.
En het zadel is goedgekeurd door onze kat: Mr. Orange ;D

Offline The Headless Horseman

Re: Project RD04
« Reactie #70 Gepost op: 11 mei 2011, 21:36 »
Zow  :o  strak nieuw overtrekkie Vlastuin  8)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Vlastuin

Re: Project RD04
« Reactie #71 Gepost op: 25 mei 2011, 16:56 »
even wat foto's met een beetje kuipwerk erop:







Offline The Headless Horseman

Re: Project RD04
« Reactie #72 Gepost op: 25 mei 2011, 22:38 »
Hij wordt helegaar zwart neem ik aan ? Mooi hoor  8)

Bijdewee,die ouwe remleidingen, zou het niet slim zijn die nu gelijk te vervangen (liefst voor staalomvlochten exemplaren) Boeltje is tóch zo'n 20j oud niet  :-\
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Vlastuin

Re: Project RD04
« Reactie #73 Gepost op: 26 mei 2011, 21:11 »
Hij wordt helegaar zwart neem ik aan ? Mooi hoor  8)

Bijdewee,die ouwe remleidingen, zou het niet slim zijn die nu gelijk te vervangen (liefst voor staalomvlochten exemplaren) Boeltje is tóch zo'n 20j oud niet  :-\

Helemaal zwart weet ik nog niet, ik heb de kappen als een matsklusje laten spuiten,
maar ik heb ook rd03 tank en achterkappen via Thomas dus ik kan alle kanten op, als ik die tank en kappen binnen heb ga ik proberen wat het beste is. (ik heb die teller dus ook nog niet binnen, je hoort het als ik die heb)
Wat betreft de leidingen, het is zeker beter maar kost ook wat, tuurlijk moet je op remmen niet besparen, maar de leidingen zijn nog goed genoeg, en ik heb nog een rd07 waar ik dan eerst stalen leidingen op zal doen, die is voor woon/werk, en heeft veel meer te leiden kwa remgebruik.
De RD04 wordt een boscrosser..... denk ik, maar misschien wordt hij hier wel te mooi voor :P
 

Offline PimW

Re: Project RD04
« Reactie #74 Gepost op: 26 mei 2011, 22:22 »
Geloof me, tijdens het boscrossen is remkracht ook wel best belangrijk ;D Soms dan springen er bomen op je pad of schiet er een kuil uit de struiken tevoorschijn!

Zonder gekheid, het word een mooie motor. Van al dat "dingen goed aanpakken" word ik ook helemaal niet jaloers! ;)

Offline Brombeer

Re: Project RD04
« Reactie #75 Gepost op: 26 mei 2011, 22:47 »
..en je mag helemaal niet meer in het bos crossen... :P

(mooi ding aant worden trouwens)
 
;)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Vlastuin

Re: Project RD04
« Reactie #76 Gepost op: 18 juni 2011, 12:51 »
Aangezien ik de tank en kappen die ik 2 maanden geleden van Thomas gekocht heb nooit zijn aangekomen
en Thomas ook niet meer reageert om mijn vraag voor een verzendbewijs >:( >:(

Ben ik maar begonnen om de bijgeleverde tank op te knappen:
Dus: schuren plamuren, en nog eens schuren en plamuren en plakken en knippen en schuren, enz.... :P
Mooi klusje voor binnen met regenachtig weer







Offline Vlastuin

Re: Project RD04
« Reactie #77 Gepost op: 18 juni 2011, 12:56 »
Wat denken jullie wat beter staat:
tank en kuipwerk wit voor , of ook zwart zoals achter?
Ben aan het twijfelen :-\

Offline iron gonzo

Re: Project RD04
« Reactie #78 Gepost op: 18 juni 2011, 13:11 »
prachtig stukje op knapwerk.
Proficiat
When i was born the devil looked up and said: shit he's here.
www.bikers4bikers.eu

Offline Peter_Winsum

Re: Project RD04
« Reactie #79 Gepost op: 18 juni 2011, 13:23 »
Wat een heerlijk project!

Toen ik je vraag las dacht ik voor de voorste kuipdelen eigenlijk meteen aan een carbon-look. 3M heeft hier vellen voor die je over het kuipwerk kunt plakken. Volhens mij wordt dat erg mooi in combinatie met de zwarte delen achter. Tank matzwart spuiten....

Weet nooit hoe het uitpakt en smaken verschillen.
Succes met je project, ik blijf het met plezier en aandacht volgen!
Honda Varadero - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Offline The Headless Horseman

Re: Project RD04
« Reactie #80 Gepost op: 19 juni 2011, 16:56 »
Aangezien ik de tank en kappen die ik 2 maanden geleden van Thomas gekocht heb nooit zijn aangekomen
en Thomas ook niet meer reageert om mijn vraag voor een verzendbewijs >:( >:(

Ben ik maar begonnen om de bijgeleverde tank op te knappen:

Hmmmmmm sucks  >:(  Centjes ook kwijt? Mag toch hopen van niet  :-\

Enniewee, ik zou kiezen voor een witte voorkant  :D  Maar goed, ik ben dol op wit  8) ;)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Vlastuin

Re: Project RD04
« Reactie #81 Gepost op: 19 juni 2011, 23:48 »
Hmmmmmm sucks  >:(  Centjes ook kwijt? Mag toch hopen van niet  :-\

Enniewee, ik zou kiezen voor een witte voorkant  :D  Maar goed, ik ben dol op wit  8) ;)

Hey Headless,

Yep centjes ook kwijt, jou teller heb ik dus ook niet (zou in hetzelfde pakket zitten)
Ik kan me voorstellen dat een pakket kwijt raakt bij de post, maar ik zou 2 weken
geleden een verzendbewijs nummer van Thomas krijgen, maar nog niets gehoord.
Dus: of ik wordt fiks bedonderd of er is iets anders aan de hand daar in Belgie, er is daar toch geen burgeroorlog uitgebroken of zo iets ???
Je zou toch denken dat iemand via het forum toch iets van zich zou laten horen :(

Offline Oldtimer

Re: Project RD04
« Reactie #82 Gepost op: 20 juni 2011, 08:42 »
ook geen adres.?
Anders gewoon even langsgaan aanbellen >:D

Heb ik ook eens gedaan in Belgie . ( met nog 3 motormaten )  Verzender was "vergeten "  om het pakketje te versturen
Nadat ik hem vriendelijk had gevraagd aan de voordeur om dat alsnog te doen kreeg ik het spul in de hand mee.  De reeds betaalde portokosten heb ik maar laten zitten.


( Si vis pacem para bellum )
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Vlastuin

Re: Project RD04
« Reactie #83 Gepost op: 20 juni 2011, 12:16 »
ook geen adres.?
Anders gewoon even langsgaan aanbellen >:D

Heb ik ook eens gedaan in Belgie . ( met nog 3 motormaten )  Verzender was "vergeten "  om het pakketje te versturen
Nadat ik hem vriendelijk had gevraagd aan de voordeur om dat alsnog te doen kreeg ik het spul in de hand mee.  De reeds betaalde portokosten heb ik maar laten zitten.


( Si vis pacem para bellum )

Ik heb vaker gehandeld met Thomas en dat ging prima, dus er zal wel iets aan de hand zijn denk ik,
maar ik wordt er zo langzamerhand wel sjagerijnig van, dat geld kan ik ook goed gebruiken voor iets anders.
Dus ik wacht nog even af.

ps. leuk onderschrift he? ;)

Offline Oldtimer

Re: Project RD04
« Reactie #84 Gepost op: 20 juni 2011, 12:40 »
Citaat
leuk onderschrift he?

Is gewoon van toepassing, vandaar  ;D

Ik ben overigens een zeer vredelievend persoon., alleen lukt het niet altijd  :angel:
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline *thomas*

Re: Project RD04
« Reactie #85 Gepost op: 23 juni 2011, 12:27 »
Hoi allen,

Lees hier wat berichten met twijfels over mijn eerlijkheid, denk dat veel mensen hier kunnen beamen dat ik soms wat op me laat wachten, maar verder hoop ik dat het daarbij ophoud.

Alle spulletjes van Gerben zijn opnieuw (!!) verzonden nadat Bpost er weer eens in was geslaagd om geen flauw idee te hebben waar alles was.

Gerben, nogmaals mijn excuses, maar alles komt deze week vast wel aan.

Groeten,

Thomas

Offline Vlastuin

Re: Project RD04
« Reactie #86 Gepost op: 23 juni 2011, 21:18 »
Hey guys, kreeg vanmorgen dit bericht van Thomas, ik vind het wel terecht om dit te plaatsen om misverstanden
te voorkomen:


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hallo,

Ik weet dat ik (te) lang niets heb laten horen, maar heb zeker niet stilgezeten. Ik wilde gewoon pas wat melden als
er eindelijk wat positiefs was.
Mijn/jouw spullen waren ergens in een depot in Wallonië verzeild geraakt, de spullen zijn terecht maar de verpakking was
beschadigd (de inhoud - gelukkig - niet!).
Heb nu zelf even een andere doos (had zo geen grote meer) in elkaar geknutseld en alles is afgelopen week verzonden.

Het spijt me dat dit is moeten gebeuren, ik besef (en weet uit ervaring) dat het balen is wanneer je iets niet krijgt en dat je
wantrouwen in de mensen dan slinkt.

Dit is de nieuwe track and trace (wel ja, de paketcode, aangezien T en T niet werkt bij de Belgische post, tenzij aangetekend):
 

MVG,

Thomas
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dus alles komt goed, en ik kan straks kiezen, een zwarte tank of een witte ;D

Offline mauppie

Re: Project RD04
« Reactie #87 Gepost op: 24 juni 2011, 07:05 »
Nou in België geven ze nog toe dat ze iets kwijt zijn en komt het alsnog terug. In NL raak de post het gewoon kwijt en zeggen dat het is afgeleverd, er zit nog steeds iemand te wachten op een tripmeter die ik gerepareerd hebt en nooit is afgeleverd. >:(
Africa twin '96 zwart-oranje
Kawa Z800 '15 wit
Volvo V70 classic '00
Batavus 24/7
Tefal ultragliss 4570

Offline *thomas*

Re: Project RD04
« Reactie #88 Gepost op: 24 juni 2011, 11:22 »
True, maar in België moeten ze dat iets te vaak toegeven...

Maar goed, Gerben, ik ben er zeker van dat het een mooie twin zal worden.

Cheers

Offline Two Plugs

Re: Project RD04
« Reactie #89 Gepost op: 24 juni 2011, 11:48 »
Nou in België geven ze nog toe dat ze iets kwijt zijn en komt het alsnog terug. In NL raak de post het gewoon kwijt en zeggen dat het is afgeleverd, er zit nog steeds iemand te wachten op een tripmeter die ik gerepareerd hebt en nooit is afgeleverd. >:(

Thomas: complimenten voor de (post) oplossing. Respect! En het ligt écht niet aan België.

Maurits... Tja. Zelfs met tracking code is er geen garantie op succes. Dus altijd aangetekend laten versturen - kost wel meer, maar er zit helaas niets anders op.

Meest recente stunt van DHL... Pakketje uit Duitsland laten overkomen. Nada, nix. DHL gebeld - "pakketje is wel aangekomen hoor, maar is vanuit het landelijke distributiecentrum in Utrecht naar een verkeerd depot gestuurd".

Nog langer wachten....

Vervolgens blijkt dat het pakketje al bij de Duitse Post beschadigd is geraakt waarop de DP - geheel terecht - contact heeft opgenomen met de versturende (Duitse) partij, die - gelukkig - mij hierover weer informeerde. Zegen voor de Deutsche Gründlichkeit...

DHL zit gewoon verhaaltjes te verzinnen. Met TNT helaas eenzelfde ervaring. Op de klacht - die schriftelijk als 'proces-verbaal' moest worden ingedient bij DHL - nooit een reactie mogen ontvangen en de bestelling (ging om een doosje met 6 flessen wijn) alsnog via de Deutsche Post ontvangen - ter compensatie vrij van port. Eh, port in de zin van Portokosten, het ging om rosé...  ;D

Lang leve de privatisering...  :P >:(
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180