Auteur Topic: Aankoop TransAlp XLV 650  (gelezen 4450 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Harrylol

  • Gast
Aankoop TransAlp XLV 650
« Gepost op: 24 maart 2011, 16:36 »
Beste Transalp clubleden, ten eerste wil ik mij voorstellen op dit forum.
Ik ben een Honda (in volgorde van aankoop) NX250 - NX650 - BMW F650GS - BMW F800gs rijder.
De laatste heb ik verkocht, ik ben een hobby rijder en zo'n dure motor in de garage waar je maar max 3.000km per jaar op rijdt is zonde.
Het is erg prettig te lezen met zoveel enthousiaste mensen over deze betrouwbare Vtwin.
In het verleden heb ik weleens een 600 gehuurd en beviel prima.
Een vriend van mij rijdt een 94-er met 100.000km op de teller, top kwaliteit dus.

Ik zou graag wat tips willen vragen , om naar te kijken voor het aanschaffen van een Transalp uit 2001.
Op marktplaats heb ik een 650v gezien uit 2001 met 6.000km op de teller.
Er zitten nieuwe Anakees op.

Ik ga dus morgen kijken, ik hoop op jullie positieve input.

Offline Fred

Re: Aankoop TransAlp XLV 650
« Reactie #1 Gepost op: 24 maart 2011, 17:35 »
Op marktplaats heb ik een 650v gezien uit 2001 met 6.000km op de teller.
Er zitten nieuwe Anakees op.

Snel kopen dat ding. Hij is nog maar net ingereden.
   Daarna lid worden van onze gezellige all-roadclub.

Offline SuperSeven

  • Actieve Forumgast
  • **
  • Berichten: 51
  • It's never the end, it's always a new beginning

  • Ongelezen
    Reacties
Re: Aankoop TransAlp XLV 650
« Reactie #2 Gepost op: 24 maart 2011, 17:50 »
Op marktplaats heb ik een 650v gezien uit 2001 met 6.000km op de teller.
Opgelet! Dit is echt wel heel weinig. Kijk maar goed dat dit geen uitgedeukte total loss is. Hier MOET een onderhoudsboekje aanwezig zijn en eens navragen bij de dealer waar deze nieuw is gekocht of op onderhoud is geweest.
Nieuwe banden is op zich een pluspunt maar ik denk niet dat Honda zo zachte banden origineel plaatst dat deze al moeten vervangen worden na 6000km.
Kijk dus maar met een heeeeeeel kritisch oog en als alles in orde lijkt kan je natuurlijk een superdeal doen  :)

Offline Oldtimer

Re: Aankoop TransAlp XLV 650
« Reactie #3 Gepost op: 24 maart 2011, 18:10 »
Als het te mooi is om waar te zijn is het ook niet waar. ;)
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Harrylol

  • Gast
Re: Aankoop TransAlp XLV 650
« Reactie #4 Gepost op: 24 maart 2011, 19:45 »
Ja, dat met die banden is het enige waarvan ik zeg, vaag.. Maar ik had wat jaren geleden een NX650 gekocht met banden met een grof profiel en die heb ik ook voortijdig vervangen voor Avon banden met een gladder profiel. Is het te zien dat een motor plat is geweest? Dank alvast voor jullie reacties!

Offline Oldtimer

Re: Aankoop TransAlp XLV 650
« Reactie #5 Gepost op: 24 maart 2011, 20:14 »
Even op MP gekeken, maar daar staat geen enkele Alp van 2001 met 6000 km op de teller.
Was daar even nieuwsgierig naar.
Er staat wel een leuke met weinig km voor 2750
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Waffie

Re: Aankoop TransAlp XLV 650
« Reactie #6 Gepost op: 24 maart 2011, 21:47 »
Opgelet! Dit is echt wel heel weinig. Kijk maar goed dat dit geen uitgedeukte total loss is. Hier MOET een onderhoudsboekje aanwezig zijn en eens navragen bij de dealer waar deze nieuw is gekocht of op onderhoud is geweest.
Nieuwe banden is op zich een pluspunt maar ik denk niet dat Honda zo zachte banden origineel plaatst dat deze al moeten vervangen worden na 6000km.
Kijk dus maar met een heeeeeeel kritisch oog en als alles in orde lijkt kan je natuurlijk een superdeal doen  :)

dat is wel het geval .. net zoals ze ook bagger kwaliteit gebruiken  voor de velgen, brandstofpompen hebben die stuk gaan, spanningsregelaars die uitbranden, bedrading en stekkers gebruiken die wel heel matig van kwaliteit zijn en dan ook nog de hoofdprijs vragen voor wisselstukken
kuipdelen die door de radiateurs schuren

maar ja

al die andere merken hebben ook wat en klasse heeft nu eenmaal zijn prijs :))
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Neet

Re: Aankoop TransAlp XLV 650
« Reactie #7 Gepost op: 24 maart 2011, 23:25 »
Ik had ook een 600 gekocht uit belgie met maar 7000 km op de teller en 10 jaar oud. De tweede was een jaar ouder met 12000 km en 11 jaar oud. Die met 7000 op de teller was echt in nieuwstaat en die met 12000 op de teller bijna in nieuwstaat.
Nooit een reden gehad om hieraan te twijfelen. Het kan dus best.
De Twin  met 25000 op de teller en 12 jaar oud heb ik meer twijfels bij maar kan dit niet bewijzen en zal zeker niet echt veel meer zijn als er ooit aan geknoeid is. Kan ook gewoon lekker gebruikt zijn waar de Twin ook voor bedoeld is...

En inderdaad, je weet t gewoon niet tenzij de eigenaren bij hun eigen dealer onderhoud of wat dan ook hebben gehad.
In de regel zal dan de tellerstand regelmatig opgenomen zijn. Of niet. Lekker duidelijk weer he....
Met 6000 km op de teller zal je niet veel slijtage sporen vinden. Is bijna nieuw.
Gooi je intuïtie er ook op los.

 

Harrylol

  • Gast
Re: Aankoop TransAlp XLV 650
« Reactie #8 Gepost op: 25 maart 2011, 11:56 »
Bedankt allemaal voor jullie input, ik vertrek zometeen om te kijken, als de deal rond is, post ik wat foto's!
Groet, Harry

Offline Goobi

Re: Aankoop TransAlp XLV 650
« Reactie #9 Gepost op: 25 maart 2011, 21:23 »
Ik begin door dit verhaal ook te twijfelen aan de km-stand van m'n Transalp 650 van 2002. Gekocht in 2009 met 18.500 op de teller. Da's gemiddeld 2650 km per jaar, terwijl er wel sprake was van wat pekelschade  ??? ??? . In de winter mee gereden dus dan zou de vorige eigenaar toch veel kilometers gemaakt moeten hebben. Bovendien heb ik bij 24.000 km de balhoofdlagers moeten vervangen.
Enige verklaring die ik kan bedenken is dat-ie een tijd helemaal stil heeft gestaan. Overigens tot nu toe geen sprake van een miskoop want hij rijdt als een trein in de zomer  :D   :D
Succes met de aankoop!
Geert-Jan
XL 700 V Transalp (2008, blue)

Harrylol

  • Gast
Re: Aankoop TransAlp XLV 650
« Reactie #10 Gepost op: 28 maart 2011, 15:21 »
Hallo luitjes!
Hier de foto's:



Offline Jeroen

Re: Aankoop TransAlp XLV 650
« Reactie #11 Gepost op: 28 maart 2011, 15:49 »
Mooie fiets, maar istie nu van jou dan??
"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Harrylol

  • Gast
Re: Aankoop TransAlp XLV 650
« Reactie #12 Gepost op: 28 maart 2011, 15:57 »
Ja, hij is van mij, heb er 100km bijgezet van t weekend  ;D

Offline Sandra

Re: Aankoop TransAlp XLV 650
« Reactie #13 Gepost op: 29 maart 2011, 00:49 »
Ik had ook een 600 gekocht uit belgie met maar 7000 km op de teller en 10 jaar oud. De tweede was een jaar ouder met 12000 km en 11 jaar oud. Die met 7000 op de teller was echt in nieuwstaat en die met 12000 op de teller bijna in nieuwstaat.
Nooit een reden gehad om hieraan te twijfelen. Het kan dus best.
De Twin  met 25000 op de teller en 12 jaar oud heb ik meer twijfels bij maar kan dit niet bewijzen en zal zeker niet echt veel meer zijn als er ooit aan geknoeid is. Kan ook gewoon lekker gebruikt zijn waar de Twin ook voor bedoeld is...

En inderdaad, je weet t gewoon niet tenzij de eigenaren bij hun eigen dealer onderhoud of wat dan ook hebben gehad.
In de regel zal dan de tellerstand regelmatig opgenomen zijn. Of niet. Lekker duidelijk weer he....
Met 6000 km op de teller zal je niet veel slijtage sporen vinden. Is bijna nieuw.
Gooi je intuïtie er ook op los.
Precies, bij zo weinig km kun je dit gewoon zien!
Ik kocht de mijne met 5700km en 10 jr oud, tja het geluk moet je maar net hebben :))
[img]http://img684.imageshack.us

Offline Henry

Re: Aankoop TransAlp XLV 650
« Reactie #14 Gepost op: 29 maart 2011, 16:44 »
Gefeliciteerd met de mooie motor!!!

Ik heb mijn alp gekocht met 9500km op de teller en 6 jaar oud maar deze heeft helaas behoorlijk wat pekelschade >:(.
Ik vond dat vreemd aangezien er nog maar weinig me gereden was.
maar blijkbaar is niet iedereen even netjes op zn motor.

Offline Fred

Re: Aankoop TransAlp XLV 650
« Reactie #15 Gepost op: 14 april 2011, 02:39 »
Hallo luitjes!
Hier de foto's:

Gefeliciteerd man. Lucky you!    ;)

En...... ben je al lid?  8)