Auteur Topic: Transport naar Frankrijk  (gelezen 7772 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Transport naar Frankrijk
« Gepost op: 25 maart 2011, 15:42 »
Ergens rond 10, 11 april zou ik graag ergens mijn motor in de buurt van Narbonne (zuid Frankrijk) hebben met welk transport dan ook en graag terug rond 19, 20 april. De bedoeling is om Noord Spanje langs de kant van Barcelona rond te trekken.

Ik heb me al te pletter gezocht naar treinen, want we moeten ook mee met twee.
Niets te vinden, tenzij ik niet meer kan googelen.

Help gevraagd waarvoor dank

Offline Anne

Re: Transport naar Frankrijk
« Reactie #1 Gepost op: 25 maart 2011, 15:47 »

Offline Damian

Re: Transport naar Frankrijk
« Reactie #2 Gepost op: 25 maart 2011, 16:25 »
Pas op, de slaaptrein naar Avignon rijd niet in 2011 voorzover ik weet, hij is geannuleerd.
zie http://www.autoslaaptrein.nl/bestemmingen/frankrijk/avignon
Het lijkt erop dat interlodge.nl daar niet van op de hoogte is.

Offline transalp-rijder

Re: Transport naar Frankrijk
« Reactie #3 Gepost op: 25 maart 2011, 19:26 »
http://www.dbautozug.de/site/dbautozug/nl/start.html

hier staan verschillende bestemmingen op.

let ook op aanbeidingen.

Patrick.

Offline The Headless Horseman

Re: Transport naar Frankrijk
« Reactie #4 Gepost op: 25 maart 2011, 22:28 »
Misschien kan http://www.motomove.nl/ iets voor je betekenen  :-\  Rob is ook TCN lid  8)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Re: Transport naar Frankrijk
« Reactie #5 Gepost op: 27 maart 2011, 12:42 »
Dank u voor uw tips mensen voor sites die ik al eerder gevonden had, maar noch motomove, noch interlodge, noch autoslaaptrein.nl, noch dbautozug leveren deze diensten in de periode die ik gesteld heb.
Overigens zijn sommigen enkel op groepsreizen gefocust.

Ik heb soelaas gevonden bij http://www.biketobeach.com/page11122451.aspx die mijn motor op de juiste data afzetten en ophalen voor 695 euro.
Dank voor uw tips.

Offline The Headless Horseman

Re: Transport naar Frankrijk
« Reactie #6 Gepost op: 27 maart 2011, 13:27 »
Fijn dat het gaat lukken en goeije reis Wim!
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Grey alp

Re: Transport naar Frankrijk
« Reactie #7 Gepost op: 27 maart 2011, 20:58 »
In Juni ga ik Corsica en Sardinie aandoen met m'n 700.
De ferry's naar de eilanden vertrekken vanuit zuid Frankrijk en/of Italie ,dus best een eind rijden.
Heb ook even met de gedachte gespeeld om de motor naar daar te laten transporteren maar de prijzen H.T zijn inderdaad niet om te lachen. En dan moet je eigen transport er nog bij gerekend worden.
Dus gekozen om de H/T rit zelf te rijden ,heen in 2 ,terug via de Alpen in 3 of 4 dagen.
Niet m'n favoriete ritten zo over de snelwegen jakkeren maar ik spaar er wel een bom geld mee uit welke ik liever ter plaatse spendeer in een restaurantje na een dagje "bochten pakken".

Ik heb zeker niets tegen zo'n transport firma's maar eigenlijk zijn ze alleen betaalbaar als in groepen van 10 of 15 motards geboekt word!.
Enjoy

Offline Thinkfuture

  • "We zouden meer kunnen bereiken als we minder voor onmogelijk zouden houden"
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 445
  • Transalp pd10 '97 zw. T63-banden

  • Ongelezen
    Reacties
Re: Transport naar Frankrijk
« Reactie #8 Gepost op: 28 maart 2011, 00:19 »
Goedkoopste transport dat ik heb gevonden is om een motortrailer te huren. Kon ik 2 alpjes op meenemen naar de Provence en later door naar Toscane.
Voorwaarde is wel dat een trekhaak hebt. Als je een beetje auto hebt dan komt het gewicht niet boven het gewicht van je trekkend voertuig uit en heb je dus ook niet het extra rijbewijs nodig.

Werkte perfect. Relaxed met de auto over de snelweg. Aangekomen, parkeer je je auto met trailer op een veilige plaats. Bijv. bij een boer die je wat toestopt. En je gaat vervolgens door op de motor.

Ik heb destijds een particulier via marktplaats/google gevonden die z'n trailer verhuurde. Kosten voor 3,5 week waren iets van €150,- voor de huur van de trailer.

Re: Transport naar Frankrijk
« Reactie #9 Gepost op: 28 maart 2011, 05:48 »

Heb ook even met de gedachte gespeeld om de motor naar daar te laten transporteren maar de prijzen H.T zijn inderdaad niet om te lachen. En dan moet je eigen transport er nog bij gerekend worden.

Ik heb zeker niets tegen zo'n transport firma's maar eigenlijk zijn ze alleen betaalbaar als in groepen van 10 of 15 motards geboekt word!.
Enjoy
Hangt er een beetje van af hoe je rekent.
Ik betaal nu 695 voor mijn motor tot Calonge (plaats waar ik moet zijn) heen en terug.
Het vliegtuig voor ons tweetjes kost 205 euro heen en terug.
Samen dus 900 euro.

Naar ginder rijden met twee op een Alp, kost me 6 dagen extra om enkel autobanen zien voorbij te zoeven.
Wegentol, brandstof voor 2.700 km, bandenslijtage enz en 4 hotelovernachtingen inclusief maaltijden voor enkel de reis naar ginder kosten niet veel minder. En nu zijn we lekker uitgerust wanneer we onze Noord-Spanjetoer starten en hebben we 6 dagen meer vakantie.

Offline Waffie

Re: Transport naar Frankrijk
« Reactie #10 Gepost op: 28 maart 2011, 10:59 »
 en die 6 dagen extra kunnen wel eens onbetaalbaar genieten worden

 :D
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Two Plugs

Re: Transport naar Frankrijk
« Reactie #11 Gepost op: 28 maart 2011, 11:46 »
en die 6 dagen extra kunnen wel eens onbetaalbaar genieten worden

 :D

Je haalt me de woorden uit de mond, Ad!
Hebben 3 jaar terug besloten om het ook ff allemaal anders te doen. Dus niet meer Duitsland via de Autobahn, maar gewoon lekker binnendoor over de Bundesstrassen (of Route National in Frankrijk).

Resultaat... Zelfs met een lage gemiddelde snelheid leg je op je gemak nog 400-500 km per dag af, je moto rijd enorm zuinig en zelfs met een extra (luxe B&B) overnachting die hierdoor noodzakelijk was, waren we met onze twee motoren op die manier goedkoper af dan als we de 1.000 km in één keer via de Autobahn of tolweg zouden moeten rijden.

Want... is de reis niet het daadwerkelijke doel?  ;)

Barcelona (Catalonië) moet vanuit het Vlaamse echt op je gemak te doen zijn in pak'm beet 3-4 dagen... zullen zo'n dikke 1.400 km zijn?

Maar zoals ook door Marc aangegeven... Vooral voor dat eerste, lange stuk is met een paar man een luxe auto met aanhanger ook een optie.

Voordeel van vliegen naar de bestemming is wel dat het idd binnen Europa bijna geen drol meer kost... daar kan zelfs rijden niet meer tegenop. Maar als daar nog eens een kleine 700 Euri over heen komen wordt dat ineens een veel minder goedkope oplossing dan het aanvankelijk lijkt...  :-\
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline guman007

Re: Transport naar Frankrijk
« Reactie #12 Gepost op: 28 maart 2011, 11:59 »
De reis is het doel.....of omgekeerd.

Re: Transport naar Frankrijk
« Reactie #13 Gepost op: 28 maart 2011, 12:36 »
en die 6 dagen extra kunnen wel eens onbetaalbaar genieten worden

 :D
Ik weet het Adje...
maar ik beschik slechts over 12 dagen en ik wil die 12 dagen in Catalonië rijden en daar vrienden bezoeken. Dus 6 dagen extra zit er niet in, hoewel ik natuurlijk ook mooie routes door Frankrijk ken en al veel gedaan heb. Nu wordt het dus voor de volle vakantie Catalonië.... en dat was het doel.

Spijtig dat binnen de hele resem openbaar vervoer zowel in Nederland, België, Duitsland en Frankrijk geen enkele trein nog een motor wil meenemen in dit seizoen, hoewel het paasvakantie is. Dus de enige oplossing is de dure met Biketobeach.

Offline Anne

Re: Transport naar Frankrijk
« Reactie #14 Gepost op: 28 maart 2011, 13:41 »
Het is inderdaad wel overdreven duur, maar 6 vakantiedagen kunnen op sommige momenten ook onbetaalbaar zijn. Dus hoewel ik het niet leuk zou vinden, denk ik wel dat je de goeie oplossing hebt gekozen :)

Offline Grey alp

Re: Transport naar Frankrijk
« Reactie #15 Gepost op: 28 maart 2011, 21:24 »
Eerst en vooral vind ik het knap dat je (jullie) op jouw leeftijd nog zo’n dingen doet. Ik ben er nog een eindje af maar hoop zelf ook zo lang van m'n motor te kunnen genieten.

En ik wil zeker niet iemand anders z'n rekening maken.

Lange afstanden via snelweg en dus sneller ter plaatse of.... rustig aan binnendoor en tenminste iets zien onderweg?.
Tja ,ik heb beide al gedaan en elk heeft z'n voor en nadelen.
En veel hangt inderdaad af van de beschikbare tijd

Pakweg 1300km is goed te doen in 2 dagen via de snelweg (als je heel gek bent zelfs in één keer). Dan hoef je zelfs niet constant 140 a 150km per uur te rijden en heb je voldoende tijd om rust/eet en drink pauzes in te bouwen om redelijk fit te blijven.
Dezelfde afstand binnendoor ,route national of dergelijke is al iets lastiger in 2 dagen. Je zit immers in het dagelijks verkeer met rotondes ,lichten ,files en moet vaak door centrums waar de snelheid wettelijk verlaagd is enz. Indien er tijd genoeg is doe ik dit het liefst maar uiteindelijk is het wel meer vermoeiend. Het is veel meer start and stop wat toch een soort stress geeft in dat dagdagelijks verkeer. Zeker als het dan nog warm is ,je zweet je te pletter in het pak en helm ,je motor loopt heet ,kortom niet te onderschatten.
Dus prefereer ik een combinatie van beide ,een paar uurtjes snelweg af te wisselen met binnendoor.

-Wegentol, brandstof voor 2.700 km, bandenslijtage.
Snel uitgerekend 2700km H/T kost je
ongeveer een goede 200€ aan benzine (aan 5l/100km)
ongeveer een 80€ péage
 
- 4 hotelovernachtingen inclusief maaltijden voor enkel de reis naar ginder kosten niet veel minder.  
Die heb moet je toch altijd betalen ,onderweg of ter plaatse?

- Slijtage
tja als dat een punt is ,dan is je motor transporteren of ter plaatse één huren de enige mogelijkheid om je eigen motor te sparen

- Lekker uitgerust aankomen. Dat klopt ,geen speld tussen te krijgen.

Prettige vakantie ,hopelijk goed weer en laat eens weten hoe de samenwerking met Bike to Beach verlopen is!.

Enjoy

Offline Sandra

Re: Transport naar Frankrijk
« Reactie #16 Gepost op: 28 maart 2011, 21:36 »
Knap dat hij op z'n 60e deze dingen nog doet? :o
Je bedoelt het overduidelijk als compliment :) maar eehhh.....je bent pas oud als je denkt dat je ergens te oud voor bent! :-X
Als je fit bent, zoals Poike.....gaaaan.....
[img]http://img684.imageshack.us

Offline *thomas*

Re: Transport naar Frankrijk
« Reactie #17 Gepost op: 29 maart 2011, 14:07 »
Wilde nog 1 ding toevoegen:

Veel plezier en een leuke (veilige) reis!  :)

Offline NiCoAT

Re: Transport naar Frankrijk
« Reactie #18 Gepost op: 30 maart 2011, 09:31 »
Knap dat hij op z'n 60e deze dingen nog doet? :o
Je bedoelt het overduidelijk als compliment :) maar eehhh.....je bent pas oud als je denkt dat je ergens te oud voor bent! :-X
Als je fit bent, zoals Poike.....gaaaan.....
`


Oei Sandra, kantje boord hè.
Dacht aan leeftijdsdiscriminatie :))
Vraag maar eens aan Fred, die reed op zijn 62e naar WladiwostoK ;)
Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Offline Sandra

Re: Transport naar Frankrijk
« Reactie #19 Gepost op: 31 maart 2011, 00:50 »
Jaa, geneuzel over leeftijd, reed eens met een Ducatie 900ss achter een vent aan met een duc916, die later ook naar motoport engbers bleek te gaan. Vent reed werkelijk de zomen uit de broek, zette z'n helm af, nou dik in de 70 hoor...haha...prachtig!
[img]http://img684.imageshack.us

Re: Transport naar Frankrijk
« Reactie #20 Gepost op: 18 mei 2011, 01:24 »
We hebben een héél leuke vakantie gehad en de formule met Bike-to-Beach is zeker voor herhaling vatbaar.

Na een vlucht van 1 uur en 40 minuten vanuit Eindhoven kwamen we lekker uitgerust in Girona aan.

Mijn vriend die in Calonge woont, zo'n 30 km van de luchthaven kwam ons afhalen en de motor stond netjes bij hem.

We hebben gedurende 12 dagen een prachtige tour gemaakt, niet zoveel kilometers (2.200) maar prachtige streek van aan de kust tot in Andorra.
Lekker warm aan de kust en mensen waren nog aan het skiën in Andorra.

Weinig toeristen, quasi geen verkeer op de weg en alle dagen zon. Méér moet dat echt niet zijn.  ;D

Voor herhaling vatbaar.

Offline Thinkfuture

  • "We zouden meer kunnen bereiken als we minder voor onmogelijk zouden houden"
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 445
  • Transalp pd10 '97 zw. T63-banden

  • Ongelezen
    Reacties
Re: Transport naar Frankrijk
« Reactie #21 Gepost op: 18 mei 2011, 02:03 »

Jaloers............

Fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad.


Offline Sandra

Re: Transport naar Frankrijk
« Reactie #22 Gepost op: 19 mei 2011, 16:18 »
We hebben een héél leuke vakantie gehad en de formule met Bike-to-Beach is zeker voor herhaling vatbaar.

Na een vlucht van 1 uur en 40 minuten vanuit Eindhoven kwamen we lekker uitgerust in Girona aan.

Mijn vriend die in Calonge woont, zo'n 30 km van de luchthaven kwam ons afhalen en de motor stond netjes bij hem.

We hebben gedurende 12 dagen een prachtige tour gemaakt, niet zoveel kilometers (2.200) maar prachtige streek van aan de kust tot in Andorra.
Lekker warm aan de kust en mensen waren nog aan het skiën in Andorra.

Weinig toeristen, quasi geen verkeer op de weg en alle dagen zon. Méér moet dat echt niet zijn.  ;D

Voor herhaling vatbaar.
Leuk dat je het fijn hebt gehad!
[img]http://img684.imageshack.us

Offline cobramarw

Re: Transport naar Frankrijk
« Reactie #23 Gepost op: 19 mei 2011, 23:20 »
Foto's, of terug een filmke ?

Re: Transport naar Frankrijk
« Reactie #24 Gepost op: 30 mei 2011, 10:31 »
Foto's, of terug een filmke ?
Ik kan niet fotograferen... lol... dus het wordt weer een filmpje.
Echter, ik ben nu in HD begonnen en binnenkort staat hier een nieuwe editingcomputer die dat formaat aankan.
Dus nog even wachten