Eerst en vooral vind ik het knap dat je (jullie) op jouw leeftijd nog zo’n dingen doet. Ik ben er nog een eindje af maar hoop zelf ook zo lang van m'n motor te kunnen genieten.
En ik wil zeker niet iemand anders z'n rekening maken.
Lange afstanden via snelweg en dus sneller ter plaatse of.... rustig aan binnendoor en tenminste iets zien onderweg?.
Tja ,ik heb beide al gedaan en elk heeft z'n voor en nadelen.
En veel hangt inderdaad af van de beschikbare tijd
Pakweg 1300km is goed te doen in 2 dagen via de snelweg (als je heel gek bent zelfs in één keer). Dan hoef je zelfs niet constant 140 a 150km per uur te rijden en heb je voldoende tijd om rust/eet en drink pauzes in te bouwen om redelijk fit te blijven.
Dezelfde afstand binnendoor ,route national of dergelijke is al iets lastiger in 2 dagen. Je zit immers in het dagelijks verkeer met rotondes ,lichten ,files en moet vaak door centrums waar de snelheid wettelijk verlaagd is enz. Indien er tijd genoeg is doe ik dit het liefst maar uiteindelijk is het wel meer vermoeiend. Het is veel meer start and stop wat toch een soort stress geeft in dat dagdagelijks verkeer. Zeker als het dan nog warm is ,je zweet je te pletter in het pak en helm ,je motor loopt heet ,kortom niet te onderschatten.
Dus prefereer ik een combinatie van beide ,een paar uurtjes snelweg af te wisselen met binnendoor.
-Wegentol, brandstof voor 2.700 km, bandenslijtage.
Snel uitgerekend 2700km H/T kost je
ongeveer een goede 200€ aan benzine (aan 5l/100km)
ongeveer een 80€ péage
- 4 hotelovernachtingen inclusief maaltijden voor enkel de reis naar ginder kosten niet veel minder.
Die heb moet je toch altijd betalen ,onderweg of ter plaatse?
- Slijtage
tja als dat een punt is ,dan is je motor transporteren of ter plaatse één huren de enige mogelijkheid om je eigen motor te sparen
- Lekker uitgerust aankomen. Dat klopt ,geen speld tussen te krijgen.
Prettige vakantie ,hopelijk goed weer en laat eens weten hoe de samenwerking met Bike to Beach verlopen is!.
Enjoy