Auteur Topic: verstralers...een paar vragen  (gelezen 6996 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Kirerev

verstralers...een paar vragen
« Gepost op: 27 maart 2011, 19:43 »
sinds kort ben ik in het bezit van een TA 650 en ik zie af en toe wel een motors rijden met 3 lampen aan de voorkant.
aangezien ik dat er wel mooi vind uitzien heb ik besloten dat ik ook 2 extra voorlampen op me transalp wil hebben.
ik heb het afgelopen weekend eens even rond gekeken op het internet en vond deze: http://www.bikevis.com/motorcycle-led-running-lights.html
heb toch me twijfels of deze lichtjes vanaf een afstand wel goed te zien zijn ook plak je ze op je motor en ik heb me twijfels over hoe lang dat blijft zitten. nu heeft dezelfde fabrikant ook deze lampen te koop: http://www.bikevis.com/motorcycle-cree-led-running-lights.html
heb toen even naar me transalp gekeken en kon eigenlijk geen plek vinden waar ik die zou kunnen bevestigen.
nu vroeg ik me af of iemand al ervaring heeft met de verlichting van bikevis?
en of iemand sowieso al een verstralers op zijn transalp heeft gemonteerd en vooral waar die dan aan zijn gemonteerd?

Offline transalp-rijder

Re: verstralers...een paar vragen
« Reactie #1 Gepost op: 27 maart 2011, 19:50 »

Offline bully043

Re: verstralers...een paar vragen
« Reactie #2 Gepost op: 28 maart 2011, 08:35 »
Je zou ze misschien doormiddel van de beugeltjes op de valbeugels kunnen monteren.
Wat kosten die in Euro's?
Ik wil er ook wel hebben maar weet nog niet welke.

Offline Anne

Re: verstralers...een paar vragen
« Reactie #3 Gepost op: 28 maart 2011, 10:46 »
Even voor de duidelijkheid; Fog-lights zijn toch juist breedstralers?
Een verstraler in de mist maakt het alleen maar erger; in dat geval moet je
dus niet zoeken naar fog-lights, maar naar <vul-hier-de-juiste-engelse-term-in> :)

Offline bully043

Re: verstralers...een paar vragen
« Reactie #4 Gepost op: 28 maart 2011, 11:37 »
Anne, Kirerev wil gewoon wat meer licht in het donker hebben (ik dus ook) er is geen sprake van mistlichten (of ik heb iets anders gelezen dan ;D)
Gewoon lekkere veel licht op de donkere wegen ;D

Offline Anne

Re: verstralers...een paar vragen
« Reactie #5 Gepost op: 28 maart 2011, 13:25 »
Anne, Kirerev wil gewoon wat meer licht in het donker hebben (ik dus ook) er is geen sprake van mistlichten (of ik heb iets anders gelezen dan ;D)
Gewoon lekkere veel licht op de donkere wegen ;D

Daar heb je gelijk in, ik haalde het uit het linkje naar het touratec spul. Verder lijken fog-lights inderdaad gebruikt te worden als verstraler; ik dacht juist dat bij foglights het om de brede hoek ging, maar dat lijkt niet echt te kloppen met wat ik zie.
Verder had ik ook altijd een verstralertje op mijn KLE, erg prettig! Dus ik volg dit draadje ook met plezier, want ik wil het ook op de TA :)

Offline Anne

Re: verstralers...een paar vragen
« Reactie #6 Gepost op: 28 maart 2011, 14:47 »

Offline PH-ADW

Re: verstralers...een paar vragen
« Reactie #7 Gepost op: 28 maart 2011, 19:59 »
trekt je dynamo ( en de rest van het elektrische systeem ) het wel als je er nog eens twee lampen van 35W aan hangt ??

 
Ervaring is de kennis die je in staat stelt een fout te herkennen als je hem nog een keer maakt.

Offline Erzberg

Re: verstralers...een paar vragen
« Reactie #8 Gepost op: 28 maart 2011, 21:18 »
a) een setje HELLA micro DE kopen (dat zijn die van Touratech) - Ebay Duitsland
b) SW Motech beugel kopen waar je die op vast zet op de valbeugel
c) SW Motech waterdichte schakelaar voor op je stuur kopen

En voor rond de 100 € ben je gesteld met klasse materiaal.

Erzberg

Offline Anne

Re: verstralers...een paar vragen
« Reactie #9 Gepost op: 29 maart 2011, 00:03 »
Die zijn inderdaad erg mooi, bedankt voor het idee. Erg vriendelijk geprijsd. Maar geven ze wel voldoende licht?
Ik ben op zoek naar een lichtbak waardoor je als je 100 rijdt, een tak ruim van te voren op de weg ziet liggen,
en de bochten in de weg ver op tijd ziet aankomen.

2x35 watt trekt hij waarschijnlijk wel; in standaard motor breedstralers zit ook gauw 23 of 55 watt keer 2.
Van de TA weet ik niet wat de dynamo doet, dat is nog wel even interessant om na te kijken.
En met een gewoon xenon voorlicht bespaar je al 20 watt, die je dan weer kan uitgeven aan je verstralertjes.
Er zit trouwens h3 in die hella micro DE's, dus als het tegenvalt kan er altijd voor 35 euro nog een keer een h3 xenon
lampje in.

Offline Anne

Re: verstralers...een paar vragen
« Reactie #10 Gepost op: 29 maart 2011, 00:51 »
Ze zijn te mooi, heb ze besteld  :D

Offline de Wolf

Re: verstralers...een paar vragen
« Reactie #11 Gepost op: 29 maart 2011, 10:25 »
Waar heb je de Hella Micro DE's besteld?
Varadero '99 52.000km

Offline Anne

Re: verstralers...een paar vragen
« Reactie #12 Gepost op: 29 maart 2011, 13:16 »

Re: verstralers...een paar vragen
« Reactie #13 Gepost op: 29 maart 2011, 17:41 »
ik zou zelf gaan voor deze oplossingen:

http://www.bikevis.com/store.html

Ik zou niet zo snel extra halogeenverbruikers aansluiten op het bordnet, ivm de wattages.

just my 2 cents.....


Rogier


Varadero SD01 1999

Africa Twin RD04 1992

Offline Waffie

Re: verstralers...een paar vragen
« Reactie #14 Gepost op: 29 maart 2011, 18:00 »
 de dynamo levert max 315 watt bij ca 5000 rpm,

2 x 21 watt knippers of 4 x bij alamrmlichtjes
1 x 55 of 60 watt groot/.dimlicht
5 watt stadslicht
achterlicht  1o watt remlicht 21 watt
ca 15 watt dashbord verlichting


je hebt dus nog wat over  maar als het de bedoeling is om alle toeters en bellen te gebruiken heeft dit effect op de levensduur van de accu

je rijdt immers niet altijd bij 5000 rpm

technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Re: verstralers...een paar vragen
« Reactie #15 Gepost op: 29 maart 2011, 23:48 »
je rijdt immers niet altijd bij 5000 rpm

psies!
Varadero SD01 1999

Africa Twin RD04 1992

Offline Hotel 317

Re: verstralers...een paar vragen
« Reactie #16 Gepost op: 30 maart 2011, 00:44 »
Als ik er van uit mag gaan dat je je verstralers niet aanzet bij ander verkeer: Regel 1 of twee kleine spots en gooi er een low-tech HID kit in. 4300 Kelvin kleurtemperatuur (=halogeenkleur, geen sjonniebakken-blauw) en met 1 of 2X 35 watt ben je klaar.

LED geeft een kleine geconcentreerde lichtbundel: BikeVis neemt die foto's terwijl ze nagenoeg recht voor de lamp staan: 1 meter opzij en die lichtopbrengst valt ineens erg tegen... ;)
« Laatst bewerkt op: 30 maart 2011, 00:57 door Hotel 317 »

Offline Anne

Re: verstralers...een paar vragen
« Reactie #17 Gepost op: 30 maart 2011, 12:41 »
@Hotel
Dat is ook mijn plan. Ik heb nu voor 10 euro 2 LED lampen met h3 fitting besteld. Die gaan er eerst in.
Tegen de tijd dat ik vergeten ben hoeveel geld mijn motor heeft gekost, bestel ik een xenon setje.
De breedstralers ga ik schakelen met groot licht; ik heb geen behoefte aan extra lampjes overdag;
mijn xenon-koplamp doet genoeg.

@Ad
De knipperlichten zijn al LEDs, en hoofdverlichting is xenon. Dat geeft voldoende speling voor halogeen,
maar zeker met de huidige LED H3 lampjes die bijna niks kosten, heeft halogeen niet zoveel zin.
Tenzij je veel wil zien, maar dan is juist xenon weer ideaal.

Offline bully043

Re: verstralers...een paar vragen
« Reactie #18 Gepost op: 31 maart 2011, 12:30 »
Ik zoek nog altijd een paar verstralers maar ik weet nog niet welke ik het beste kan nemen.
Heeft iemand een tip voor me? ik weet er zijn er al een paar hier langs gekomen maar ik weet nog niet wat ik het beste kan nemen. Het moet niet te ingewikkeld zijn en ook niet te duur ik wil gewoon wat meer licht ;D

Offline Kirerev

Re: verstralers...een paar vragen
« Reactie #19 Gepost op: 31 maart 2011, 21:05 »
Bedankt voor alle reacties, ik ga denk toch voor de Cree LED Running Lights van bikevis.
Nu is het probleem nog hoe ik ze ga monteren. Is de enige oplossing valbeugels monteren of heeft iemand een andere oplossing?

Offline Hotel 317

Re: verstralers...een paar vragen
« Reactie #20 Gepost op: 31 maart 2011, 22:54 »
Jazekers: Beugel op je onderste kroonplaat maken en ze aan je voorvork plakken  ;)

Offline Woodie

Re: verstralers...een paar vragen
« Reactie #21 Gepost op: 02 april 2011, 10:54 »
Ik lees dit topic al een tijdje mee, heb inmiddels ook van die mooie micro's aan mijn valbeugels hangen..
Nu vind ik de lampen van touratech natuurlijk het mooist (ook het duurst) is er niet iets te verzinnen/maken zoals touratech aan de zijkant heeft. Vind van de voorkant het er erg mooi uitzien, maar de zijkant valt tegen..
Heeft iemand hier al ervaring mee?

Offline Kirerev

Re: verstralers...een paar vragen
« Reactie #22 Gepost op: 07 mei 2011, 19:29 »
Heb vandaag me extra voor achter/remlichten gemonteerd hier het resultaat: (moet ze alleen nog afstellen, maar dat komt vanavond)






Offline bully043

Re: verstralers...een paar vragen
« Reactie #23 Gepost op: 17 mei 2011, 15:55 »
Kan iemand ook mij een tip geven waar ik goede verstralers kan krijgen.
Ik heb zelf geen idee waar ik moet zoeken, ik ben niet zo een kei in dat internet ;D
En hoopte hier wat te weten te komen ???


Hoop op veel reacties 8)
« Laatst bewerkt op: 17 mei 2011, 21:59 door bully043 »