Slechte vergelijking van 60 km rustig en dan ineens 70 km knallen.
Laat ik er dus vanuit gaan dat je met dat knallen bedoeld dat je ruim boven de 150 km/h hebt gereden. ( begrenzer heb ik nog niet gevonden trouwens)
Geen wonder dan van die 20 liter.
Als ik rustig rij op de dijkjes, en dan bedoel ik ook rustig zonder fel optrekken en uit laten lopen bij het afremmen, dan haal ik ook 1 op 18,5 met de injectie dero.
Ga ik wat sportiever rijden zit je al snel op de 1 op 13 of 14.
Bij langere afstanden snelweg met een kruissnelheid van 130 km/h zit ik op 1 op 17 gemiddeld.
Het hangt voor het grootste deel af van je rijstijl en dus ook van je rechterhand.
Zo veel dronk mijn Varadero ook tot dat ik de" power commander " liet plaatsen ineens 1 op 21
bij rustig dijkjes glijden en 1 op 18 woon werk. Toch 15 % brandstof besparing.
Oke koste ook wel wat !
powercommander + rollerbank afstelling 550 euro
Leovince uitlaten (straatlegaal) 450 euro
K&n filter 80 eurie
Is dus wel effe 1080 eurie
Stel ik rij per jaar 18.000 km aan 1op 18 dat is 1000 liter per jaar, besparing is 15% is dus 150 liter per jaar
Is 150 maal 1,70 de liter = 255 euro besparing per jaar.
Ik moet dus ruim 4 jaar rijden om de investering terug te verdienen,maar wie slechts 9.000 km per jaar rijd
doet daar dik 8 jaar over. Maar er is meer!
De motor loopt mooier.
De uitlaten ronken, brullen,roggelen veel mooier (loud pype's safe's live's)
Uitlaten zijn ong 8 kilo lichter dan origineel .
Tikje meer vermogen.
Luchtfilter pas na 50.000 km schoon wassen ( scheelt tank afbouwen)
Minder keren naar de pomp.
Motorrijden is emotie en voor mij is het elke euro waard geweest, het zit er nu 4 jaar op dus de investering
is eruit. maar ook al zou het zich nooit terug verdienen zou ik het er ook opzetten .
Rest er nog 1 ding, niet iedereen heeft die 1080 euro,tjes in zijn zak.
Dat word dus effe flink met moeders de vrouw onderhandelen, misschien helpt dit verhaal je?