Techniek > Honda Transalp

Carbs synchroon stellen?

(1/1)

sjoerdtomas:
Hallo allen,

Enkele weken terug een Transalp uit 1995 gekocht. Bij aankoop had ik de indruk dat de motor wat onrustig liep, zeker bij koude motor maar ook bij warm nog een beetje.
Bleek wel een lek in de vacuumslang van de benzinekraan te zitten.
Ik heb het volgende vandaag gedaan; vacuumslang vervangen, kleppen gesteld (voorste cilinder dienden alle kleppen gesteld te worden), olie + filter vervangen, bougies vervangen, neutraalschakelaar vervangen, remblokken vervangen. Bougies van voorste cilinder zagen er matzwart uit, achterste cilinder waren koffiebruin.
Na de beurt liep de motor nog steeds onrustig, misschien wel onrustiger. Bij warme motor komt stationair niet boven 1000 toeren. Er komen tijdens het rijden bij gas dicht ploffen uit de uitlaat en de motor ruikt een beetje naar onverbrande benzine.
Ik heb het vermoeden dat de carbs gesynchroniseerd moeten worden, maar misschien ook wel de pilot screws. Iemand een ander idee? Wel ajmmer, heb net alle kappene r weer opzitten helaas....

Heeft iemand een adres in Arnhem of omgeving die kan synchroniseren? Ik wil dit niet zelf doen.

grt

Sjoerd

Waffie:
 hallo sjoerd

 niet direkt in de omgeving maar ik wil je graag helpen in sprundel


ad

Hans Schaap:
Hallo Sjoerd
 
Ik woon in Elburg, ik heb alles voorhanden om te synchroniseren.
 
Mochten je mengselschroeven verlopen zijn kunnen we dat met een doorzichtige bougie eens bekijken en indien nodig afstellen.
 
Kijk ook nog even bij Ad, die is nu bezig met een actie om gezamelijk vacuummeters te bestellen. Zo te horen heb jij voldoende kennis en gereedschap om e.e.a. te doen.
 
Als je intresse hebt heb ik straks ook nog een set vacuummeters in de aanbieding ( dubbele manometer).

Dus als je wilt kun je bij mij langskomen dan help ik je graag.
 

 
Groet Hans

sjoerdtomas:
Hallo Ad en Hans,

Dank voor jullie reactie. Ad, dank voor het aanbod, maar ik vrees dat Sprundel een btje ver rijden wrodt. Heb niet zo heel veel tijd de komende weken.
Hans, dank voor het aanbod, handig dat je in de buurt zit. Ik neem ff contact met je op via pb wat er mogelijk is.

grt

Sjoerd

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie
Mobile View