Auteur Topic: vraag xlv 750 r  (gelezen 16820 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Zot

Re: vraag xlv 750 r
« Reactie #30 Gepost op: 15 augustus 2011, 08:31 »
Kunnen carburateurs invloed uitoefenen op het voor de heft uitvallen van de ontsteking?

Nee, maar op 1 bougie per cilinder raak je niet ruim de helft van het vermogen kwijt. Met kapotte membanen wel.

Offline Blaise71

Re: vraag xlv 750 r
« Reactie #31 Gepost op: 20 augustus 2011, 23:15 »
Probleem met mijn xlv is opgelost. Ik heb mijn cdi units vervangen door een ignitech unit en hij loopt nu perfect.
Bedankt voor de suggesties.

Offline Two Plugs

Re: vraag xlv 750 r
« Reactie #32 Gepost op: 21 augustus 2011, 22:01 »
Probleem met mijn xlv is opgelost. Ik heb mijn cdi units vervangen door een ignitech unit en hij loopt nu perfect.
Bedankt voor de suggesties.

Tops! Ik wist dat het zou gaan lukken, mooi dat het is opgelost. Welke unit heb jij uiteindelijk aangeschaft? Ook de SPARKER DC-CDI-P2 ?
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Blaise71

Re: vraag xlv 750 r
« Reactie #33 Gepost op: 22 augustus 2011, 00:44 »
Tops! Ik wist dat het zou gaan lukken, mooi dat het is opgelost. Welke unit heb jij uiteindelijk aangeschaft? Ook de SPARKER DC-CDI-P2?

Klopt, het is die unit. Het installeren was een fluitje van een cent. Eigenlijk Plug & Play op het rode +12 volt na. Die heb ik afgetapt van de groen/witte draad van de richtingaanwijzer unit.

Ik wil graag met een vriend van mij een allroad route gaan rijden in zuid-limburg of ardennen. Weet iemand nog een mooie route?

Offline foxmans

Re: vraag xlv 750 r
« Reactie #34 Gepost op: 12 september 2011, 12:37 »
Ok weer een update,


Olie nogmaals ververst en filter vervangen.
Nieuw luchtfilter geplaatst en de aansluitingen van de bobine's gecontroleerd.
Carburateurs nogmaal gereinigd met lucht en de carbs. gesynchroniseerd.
Motor loopt nu op 2 cilinders, veel beter mee te rijden.
helaas bij deellast nog ploffen en knallen.
Toch nog eens de carburateurs vacuum rubbers bekeken en er zit in 1 rubber dus een klein gaatje.
Ook zagen we dat de gasnaalden slijtage vertonen dus nu op zoek naar nieuwe naalden en rubbers.
dankzij Martin een adres in Engeland die ze kan leveren maar dit vind ik toch best kostbaar.
Ik ga verder zoeken!

Offline Zot

Re: vraag xlv 750 r
« Reactie #35 Gepost op: 19 september 2011, 11:27 »
Ok weer een update,


Olie nogmaals ververst en filter vervangen.
Nieuw luchtfilter geplaatst en de aansluitingen van de bobine's gecontroleerd.
Carburateurs nogmaal gereinigd met lucht en de carbs. gesynchroniseerd.
Motor loopt nu op 2 cilinders, veel beter mee te rijden.
helaas bij deellast nog ploffen en knallen.
Toch nog eens de carburateurs vacuum rubbers bekeken en er zit in 1 rubber dus een klein gaatje.


tis helemaal niet makkelijk om helderziend te zijn

Offline Two Plugs

Re: vraag xlv 750 r
« Reactie #36 Gepost op: 19 september 2011, 11:32 »
Ok weer een update,


Olie nogmaals ververst en filter vervangen.
Nieuw luchtfilter geplaatst en de aansluitingen van de bobine's gecontroleerd.
Carburateurs nogmaal gereinigd met lucht en de carbs. gesynchroniseerd.
Motor loopt nu op 2 cilinders, veel beter mee te rijden.
helaas bij deellast nog ploffen en knallen.
Toch nog eens de carburateurs vacuum rubbers bekeken en er zit in 1 rubber dus een klein gaatje.
Ook zagen we dat de gasnaalden slijtage vertonen dus nu op zoek naar nieuwe naalden en rubbers.
dankzij Martin een adres in Engeland die ze kan leveren maar dit vind ik toch best kostbaar.
Ik ga verder zoeken!

Ben bang dat ik er ook aan moet geloven. Zou je dat adresje in Engeland met ons hier op het Forum willen delen? Dan kunnen we allemaal ons voordeel er mee doen!
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline foxmans

Re: vraag xlv 750 r
« Reactie #37 Gepost op: 26 september 2011, 22:17 »
Ja tuurlijk!
Met dank aan Martin...

http://www.nrp-carbs.co.uk/

Ben bij de Honda dealer geweest, is nog te bestellen maar kost 140 euro per stuk.....

Offline luuk

Re: vraag xlv 750 r
« Reactie #38 Gepost op: 18 oktober 2011, 09:18 »
Kapote membramen
Ik heb ook vaak membramen kapot gehad voor heen haalde ik altijd tweedehans schuiven bij een sloper.
deze hielden het meeestal zoon 20000km vol kosten ongeveer 50euto perstuk.
Nu hed ik uit duitsland lose membramen deze kun je op je eigen schuiven monteeren. deze gaan ook al weer 20000km mee.
Ze zijn verkrijgbaar bij www.motorradbay.de kosten ongeveer 70euro voor twee membraamen.
v.r.g luuk