Auteur Topic: Revisie Blok SD01  (gelezen 4379 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline swilting

Revisie Blok SD01
« Gepost op: 15 april 2011, 17:43 »
Heeft er iemand ervaring met het (laten) reviseren van een blok van een 99-er Varadero.
Hij heeft pas 65.000 gelopen, maar er is iets aan de hand waardoor hij een hels kabaal maakt in het blok.  ???
Volgens iemand die vroeger reparatie's uitvoerde, op het eerste gehoor, iets met kleppen, nokkenas of zoiets.
In ieder geval DUUR.  >:(
Is de motor zo'n reparatie nog wel waard, of zal ik hem in onderdelen verkopen.
Motorcycling is not a crime

Offline Waffie

Re: Revisie Blok SD01
« Reactie #1 Gepost op: 15 april 2011, 18:25 »
grote kans de distributie ketting spanner  het heeft begeven

vaak zijn er dan  kleppen krom en geleiders afgebroken

het nadeel is dat als de cylinder is beschadigd deze een onderdeel van het compleet carter is wat het dus kan maken

of je dit wilt laten herstellen  is aan je eigen.

afh van de schade kunnen de kosten hoog zijn .
en komt de afweging wat je zelf met de motorfiets wilt doen,

verder mee rijden of zoals vaak gaat,  wordt ze verkocht al dan niet in onderdelen (kan lang duren voordat je echt alles kwijt bent of afstaan aan de (sloop)handel voor ca 500-1000 euro)
kijk wat een varadero doet van 1999 in de handel (ca 2500-3000)
ik schat een reparatie van het voorzichtige kaliber  die bij de dealer richting 1200-1500 euro zal gaan maar dat onderzoek naar deze schade ook richting 500-800 euro gaat

het is aan u de keus..



technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Miquel

Re: Revisie Blok SD01
« Reactie #2 Gepost op: 15 april 2011, 18:25 »
Nokkenaskettingspanners versleten???? NIET MEE DOORRIJDEN.
Er schijnt een serie te zijn waar slechte spanners in zitten.
Heeft ooit een stuk van in de transalper gestaan, weet zo niet welk jaar.

Miquel was TWINDRIVER
Lid sinds 2005



Transalp 1996

Offline roadwarrior

Re: Revisie Blok SD01
« Reactie #3 Gepost op: 15 april 2011, 19:13 »
Op ebay.de staan twee of drie blokken te koop.
Even onder varadero zoeken.

Offline harieke

Re: Revisie Blok SD01
« Reactie #4 Gepost op: 15 april 2011, 20:14 »
Ja zoals ik al weet zijn het de bj "99 met de slechte spanners, ik heb ze op tijd laten vervangen zodat dit geen kwaad meer kon/

Offline Broertje

Re: Revisie Blok SD01
« Reactie #5 Gepost op: 29 april 2011, 14:28 »
Dit heb ik ook gehad...de blauwe spanners en de gele (stip op de spanner) zijn de foute.
De rode stip zijn de juiste. Maar ook ik wist dat te laat.
Moet alleen nogeens navragen hoelang de rode nu weer mee kunnen.
Advies was toen rond de 60.000 km vervangen. Maar dat was bij mij erg krap toen...
Ook de 2000 modellen dus.
« Laatst bewerkt op: 02 mei 2011, 20:18 door Broertje »

Offline swilting

Re: Revisie Blok SD01
« Reactie #6 Gepost op: 02 mei 2011, 19:13 »
Ik heb ondertussen een 2007-er varadero gekocht en heb besloten de oude zelf ( met een beetje (veel) hulp) op te gaan knappen, en dan verkopen.  :)

Met andere woorden, ik zoek iemand die dit voor me gaat doen voor een leuk prijsje.
Is er iemand die zin heeft in een lente projectje ???;D
Motorcycling is not a crime

Re: Revisie Blok SD01
« Reactie #7 Gepost op: 02 mei 2011, 20:46 »
ik kan je wel helpen met het reviseren van de koppen/blok.

:D
Don't Drive Faster Then Your Gardian Angel Can Fly
...Burn rubber, Not your soul...
GO FAST!!!! or go home.....
Varadero XL 1000 V 2005 Spycker Kleuren
Goldwing GL 1800 2001 (for Holiday)
ALLEEN DEBIELEN RIJDEN OP 2 WIELEN

Offline swilting

Re: Revisie Blok SD01
« Reactie #8 Gepost op: 09 mei 2011, 22:01 »
Citaat
ik kan je wel helpen met het reviseren van de koppen/blok.

Leuk, maar lees ik Hulst ?
das mischien een beetje ver ( of krijgen we dit in één dag opgelost?)
Motorcycling is not a crime

Offline Two Plugs

Re: Revisie Blok SD01
« Reactie #9 Gepost op: 10 mei 2011, 08:02 »
Weet je zeker of de nokkenasketting spanner het DAADWERKELIJK al heeft begeven, of heb je alleen een 'kloppend' geluid in het blok onder bepaalde omstandigheden? Is dat laatste het geval, dan is het nog niet te laat.

Wij hebben op onze MK1 (bj 2000) bij 145.000 preventief de nokkenaskettingspanners laten vervangen door nieuwe exemplaren omdat wij af en toe dat 'kloppende' geluid ook hoorden - vooral in stadsverkeer en als het blok goed warm werd.

De nieuwe spanners zijn aanzienelijk kleiner als de oude spanners, het blok loopt inmiddels weer als vanouds.
Het was een vrij eenvoudige klus, op het int. Varadero Forum staat e.e.a. beschreven (www.varadero-international.com)

Als de nokkenaskettingspanners het wel hebben begeven, zit je idd vast aan een grondige renovatie...  :-[
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Oldtimer

Re: Revisie Blok SD01
« Reactie #10 Gepost op: 10 mei 2011, 09:22 »
Citaat
Leuk, maar lees ik Hulst

Bikertje zit in Biddinghuizen ;)
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Two Plugs

Re: Revisie Blok SD01
« Reactie #11 Gepost op: 10 mei 2011, 13:02 »
Bikertje zit in Biddinghuizen ;)

En zijn achternaam is Hulst...  ;)
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline swilting

Re: Revisie Blok SD01
« Reactie #12 Gepost op: 11 mei 2011, 11:42 »
Citaat
Bikertje zit in Biddinghuizen

En zijn achternaam is Hulst... 

Ok, duidelijk  :D
Maar mijn vraag blijft, krijg je dit op één dag geregeld . (ikzelf woon in Zuid-Limburg)
Of is er iemand dichterbij die kan helpen?

Citaat
Weet je zeker of de nokkenasketting spanner het DAADWERKELIJK al heeft begeven, of heb je alleen een 'kloppend' geluid in het blok onder bepaalde omstandigheden? Is dat laatste het geval, dan is het nog niet te laat.

Ben bang van wel, motor maakt ondertussen een hels kabaal, en loopt van geen meter meer.
Ben zelfs bang voor beschadigde kleppen  >:(

Motorcycling is not a crime

Re: Revisie Blok SD01
« Reactie #13 Gepost op: 11 mei 2011, 14:05 »
nee een goede koprevisie van 2 koppen met uit en inbouw in 1 dag moet je niet willen.... Zit altijd iets tegen..

En idd heet hulst en zit in biddinghuizen..:p

Gr danny
Don't Drive Faster Then Your Gardian Angel Can Fly
...Burn rubber, Not your soul...
GO FAST!!!! or go home.....
Varadero XL 1000 V 2005 Spycker Kleuren
Goldwing GL 1800 2001 (for Holiday)
ALLEEN DEBIELEN RIJDEN OP 2 WIELEN