Auteur Topic: LeoVince op de XL700V  (gelezen 9785 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline robgoesdakar

LeoVince op de XL700V
« Gepost op: 17 april 2011, 22:08 »
Vorige week tijdens het vervangen van de achterveer gezien dat de uitlaat aardig aan het doorroesten is.
Wist het eigenlijk wel, maar dat het zo erg was had ik niet verwacht.... (of misschien stiekum toch wel)

Omdat ik voor woon-werk verkeer de komende tijd veel meer kilometers ga maken toch maar snel naar vervanging gezocht. Vanavond eerst maar eens internet afgezocht en wat alternatieven bekeken. Ook andere fora even afgezocht ivm het verwijderen van de katalysator...... Dit blijkt zonder enige aanpassingen te kunnen. Er is geen noodzaak voor het opnieuw laten afstellen of dyno-kits e.d. te laten monteren. Daar gaan we dan maar even van uit....

Zojuist dus besteld.... LeoVince uitlaat, en bochtenset om katalysator te omzeilen. Zodra alles binnen is probeer ik ook even een overzichtje te maken van de benodigde werkzaamheden, en de veranderde sound ;)
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline 4Plugs

  • Voorheen PMF71
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 775
  • Life's what you make it, live it by the day..

  • Ongelezen
    Reacties
Re: LeoVince op de XL700V
« Reactie #1 Gepost op: 18 april 2011, 12:47 »
Ja zoals de onze maken ze ze niet meer he ;)
Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Offline robgoesdakar

Re: LeoVince op de XL700V
« Reactie #2 Gepost op: 18 april 2011, 20:50 »
Tja, denk dat het een combinatie is van de kwaliteit zoals Paul al aan gaf, en mijn laksheid ten aanzien van het schoonhouden van de zaken, en dan met name de pekel zal hier geen goed gedaan hebben.
Verder staan er in 3 jaar tijd ook 68.000 km op de teller......




In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline robgoesdakar

Re: LeoVince op de XL700V
« Reactie #3 Gepost op: 24 april 2011, 22:18 »
Zo,
een dagje stoeien en je hebt wat moois...... pffffffffff

Allereerst maar eens waarom ik een andere uitlaat nodig had :




Dus, zijkappen eraf, karter beschermer eraf, en beginnen met loshalen van de hitte schildjes....., nou, daar werkten dus al een paar boutjes niet echt mee. Met uiteindelijk dremel en boormachine de boel los gehaald.

Twee van de bevestigingsringen van de uitlaat waren al doorgerot, en de bovenste bout was er gewoon helemaal niet meer  ???
De andere bouten met veel grof en gepast geweld los weten te krijgen, maar die stomme labda sensor wilde niet los. (Geen ring/steek-sleutel 22 bij de hand).
Geen nood, Bram van A. brengt uitkomst dus even naar Bleiswijk om sleutel 22 te misbruiken.

Nog maar een plaatje van de demper aan de binnenkant :


Al met al 2 en een half uur bezig geweest om de boel los te krijgen.

Hier doen we het allemaal voor :


Katalysator wordt in ieder geval niet meer terug geplaatst. (Dat was eigenlijk allemaal nog niet verrot, alleen die uitlaat pot)
Vervolgens in alle kalmte monteren :



En toen test laten lopen......,
BrommmmmmmmBrommmmmmm  :)) :angel:
En zonder DB-killer is het een echte laagtonige bas......  :))

Maar toch her en der nog wat lucht langs de kanten voelen ontsnappen en toch nog even alles los en weer vast gezet...... (Blijkt eigenlijk dat dit nog normaal is, en dat alles zich met de temperatuur nog een keer moet zetten).

Daarna een ritje naar Bram om te testen... zonder DB-killer !!!!
Direct merkbaar dat ie onderin heel soepel geworden is, en het lijkt ook echt een bak meer vermogen ten toon te spreiden..... wordt weer opletten voor  C:-)
Alleen zonder DB-killer vind ik m toch echt a-sociaal hard !!! Kon zelf het gereedschap achter in de koffer niet horen bij het overdenderen van een heuveltje of bultje....

Terugweg met DB-killer erin gereden, en dat is wat beschaafder.... maar toch nog steeds oh zo gaaf, en het vermogen is echt wel lekker te noemen......
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline Richard

Re: LeoVince op de XL700V
« Reactie #4 Gepost op: 24 april 2011, 22:29 »
Ik ken hem Rob, heb nog eentje in de schuur liggen. Gave sound en de db killer past in je binnenzak voor als je  C:-) tegenkomt.  :))

Offline jeroen emke

Re: LeoVince op de XL700V
« Reactie #5 Gepost op: 24 april 2011, 23:15 »
Mmm ik zo het allen al voor het gewicht voordeel doen acht kilo minder aan de motor en de rest is mooi mee genomen
still no angel found who flies at the same speed

Offline Brombeer

Re: LeoVince op de XL700V
« Reactie #6 Gepost op: 25 april 2011, 12:04 »
Kek pijpje hoor, Rob! 8)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline 007-plAsnarT

Re: LeoVince op de XL700V
« Reactie #7 Gepost op: 02 mei 2012, 21:31 »
Ziet er super uit. Heb je ook opnieuw je brandstof injectie moeten afstellen of gewoon vastschroeven en gaan??

Offline robgoesdakar

Re: LeoVince op de XL700V
« Reactie #8 Gepost op: 02 mei 2012, 22:15 »
bestellen, opschroeven, en gaan.....
Dus niets aan de injectie gedaan....
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline 4Plugs

  • Voorheen PMF71
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 775
  • Life's what you make it, live it by the day..

  • Ongelezen
    Reacties
Re: LeoVince op de XL700V
« Reactie #9 Gepost op: 03 mei 2012, 13:31 »
Bij het uitwisselen van mijn originele uitlaat met een Laser Produro heb ik ook niets hoeven stellen aan de carbs en ik had ook gelijk onderin een stuk meer koppel. Tevens ook een stuk meer geluid maar dat vind ik niks erg. Het is ook niet zo dat ie iedereen doof maakt.
Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Offline nr 52

Re: LeoVince op de XL700V
« Reactie #10 Gepost op: 10 mei 2012, 16:13 »
Heb nog geen foto gezien met het kuipwerk er weer op. Ben benieuwd.
Wel jammer dat je de kat er tussenuit hebt gehaald. Motoren schijnen al meer te vervuilen dan auto's en nu dus nog meer.
Ik begon met niets en het meeste heb ik nog.

Offline PimW

Re: LeoVince op de XL700V
« Reactie #11 Gepost op: 10 mei 2012, 21:08 »
Hij gaat er wel zuiniger van rijden over het algemeen :-)

Offline Geert Alp 2

Re: LeoVince op de XL700V
« Reactie #12 Gepost op: 04 april 2014, 13:08 »
Zit eraan te denken om mijn originele uitlaat ook te vervangen door een Leovince uitlaatdemper. Ik wil echter de katalysator laten zitten. Vraag me nu af of dat zich dan toch vertaald in wat meer PK's en een mooi geluid?

Hieronder heb ik al een adresje gevonden voor zo'n pijp: http://www.bs-motoparts.com/nl/uitlaten/uitlaat-leovince-one-evo2-auspuff-leovince-one-honda-transalp-xl-700-v-07-14-inox-i3176-10555-0.htm

De katalisator geeft veel weerstand in het uitlaatsysteem, het is niet voor niets dat mensen die hem hebben weggehaald meteen opvalt dat ze meer koppel hebben, en een zuiniger lopende motor.
Alleen een andere (absorbtie-) demper zal wel meer geluid geven, verwacht niet merkbaar meer vermogen.
Meer geluid geeft echter ook meer beleving bij veel mensen, dus misschien lijkt hij straks WEL sneller !  8)
1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110

Offline Puggy

Re: LeoVince op de XL700V
« Reactie #13 Gepost op: 03 oktober 2014, 20:56 »
Sorry dat ik op zo'n oud bericht reageer.

@ robgoesdakar ik ben erg benieuwd naar de katvervanger. Ik zou graag een paar dingen hierover vragen:
Waar heb jem vandaan, wat kost deze ongeveer en of deze ook voor de 650 geschikt is.

Thnks gr

R1200GS LC / Suzuki DRZ400E

Offline TransAlpGhost

Re: LeoVince op de XL700V
« Reactie #14 Gepost op: 03 oktober 2014, 21:34 »
Er is iemand die er een dagboektopic van heeft geschreven mbt de 650.

Was wel meer werk dan rob heeft gedaan.

Ff de zoek functie gebruiken ;)
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline ed84

Re: LeoVince op de XL700V
« Reactie #15 Gepost op: 14 februari 2017, 16:19 »
oud topic maar het zelfde probleem.... Vandaag bezig geweest met het verwijderen van mijn originele uitlaat. einddemper doorgeroest op de overgang naar de kat.

Verder krijg ik met geen mogelijkheid de lambadasonde los... Heb de juiste maat sleutel maar hij zit gewoon te vast. Hoe kan ik dit oplossen?

Originele einddemper is definitief overleden gok ik....
✔️loud pipes save lives🙉

Offline robgoesdakar

Re: LeoVince op de XL700V
« Reactie #16 Gepost op: 14 februari 2017, 16:30 »
Als je alleen de demper wilt vervangen hoeft die dansende (lambada) sonde niet los, maar ik vermoed dat je nu ook meteen dat lompe blok ijzer er onder uit wilt hebben.

Tja, kan inderdaad even rottig vast zitten. Geduld, inspuiten (al gedaan zo te zien) en een beetje gepast geweld. Kunt er helaas geen dop op zetten, maar ik meen dat de ring wel via het draadje eroverheen kon. Dat is al vele malen beter dan de steeksleutel...
Eventueel even een verlenging op de ringsleutel om wat meer moment te genereren.
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline ed84

Re: LeoVince op de XL700V
« Reactie #17 Gepost op: 14 februari 2017, 16:40 »
klopt.... ingespoten maar muur en muur vast >:(

Moet idd een vervanger komen voor de kat. Sterker nog, die is er al. Vervangen dus alleen lastiger dan verwacht. Vervelende is dat ik nu geen kant op kan zonder demper haha...

Hoe haal je dat stekkertje van de sonde los? ook daar kan ik slecht bij

en dit gaat de vervanger worden trouwens
✔️loud pipes save lives🙉

Offline jeroen emke

Re: LeoVince op de XL700V
« Reactie #18 Gepost op: 14 februari 2017, 17:25 »
Lambda sensor sleutel 22mm
still no angel found who flies at the same speed

Offline Waffie

Re: LeoVince op de XL700V
« Reactie #19 Gepost op: 14 februari 2017, 17:36 »
of een open ring sleutel

is gratis te leen,
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline ed84

Re: LeoVince op de XL700V
« Reactie #20 Gepost op: 14 februari 2017, 18:29 »
ok. ik heb het met een steeksleutel 22 geprobeerd. Dit gaat hem dus niet worden?

Voor een ringsleutel zal ik eerst het stekkertje los moeten koppelen. Hier kan ik ook vrij slecht bij en twijfel of ik bij het lostrekken iets in moet knijpen of niet. ?Iemand bekend met deze stekker?

Bedankt voor het aanbod om te lenen. Stel ik zeer op prijs! Ik gok echter dat ik meteen maar eentje koop. Dat zou ik ook kwijt zijn aan brandstofkosten geloof ik....

Is de ringsleutel net zo goed als de lamdasleutel?
✔️loud pipes save lives🙉

Offline ed84

Re: LeoVince op de XL700V
« Reactie #21 Gepost op: 14 februari 2017, 19:27 »
nog een vraag. Bij mijn nieuwe uitlaat zit een set om de lambda te omzeilen. Afdopbout en een stekkertje. Wat als ik dit gebruik ipv de lambda?
✔️loud pipes save lives🙉

Offline luwe

Re: LeoVince op de XL700V
« Reactie #22 Gepost op: 14 februari 2017, 20:10 »
de staat mij nog wat te wachten
heb het zelfde probleem maar heb nog een hele goede eind demper alp 700
laat denk ik de cat zitten    met auto tape voor noot gedicht  ging een jaar goed
werd afgekeurd door Rob vorig jaar inspexiedag
we zullen zien of het nog kan maar ik maak de borst vast nat


 

Offline Brombeer

Re: LeoVince op de XL700V
« Reactie #23 Gepost op: 14 februari 2017, 23:32 »

Als het echt vast zit.. en dit kan alleen met een ringsleutel of dop,

Vooropgesteld dat je de sleutel er op krijgt en op eigen risico, maar,

Zoals gezegd sleutel 10-15cm verlengen. Vuist (kilo hamer) erbij pakken en een harde droge mep verkopen. Daarmee bedoel ik, geen meisjesklap omdat je weerstand verwacht, maar 'door de sleutel heen' willen slaan.


Lekker ding trouwens, die Arrow. Ze zijn roemrucht om de lekkere sound  :)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline ed84

Re: LeoVince op de XL700V
« Reactie #24 Gepost op: 15 februari 2017, 17:54 »
dank je.... Kan ook niet wachten tot ie lekker mag grommen.... zal morgen nog eens aan de slag gaan. Raden jullie mij aan om de lambdasonde weer te monteren? ik heb namelijk ook zo'n stekkertje waarmee je het systeem kan "foppen"....
✔️loud pipes save lives🙉

Offline ed84

Re: LeoVince op de XL700V
« Reactie #25 Gepost op: 15 februari 2017, 19:35 »
dank je.... Kan ook niet wachten tot ie lekker mag grommen.... zal morgen nog eens aan de slag gaan. Raden jullie mij aan om de lambdasonde weer te monteren? ik heb namelijk ook zo'n stekkertje waarmee je het systeem kan "foppen"....

O2 eliminator noemen ze dat lees ik net ;)
✔️loud pipes save lives🙉

Offline Frankalp

Re: LeoVince op de XL700V
« Reactie #26 Gepost op: 28 maart 2018, 10:54 »
Ik weet niet of het de bedoeling is dat ik op dit oude topic reageer maar ik probeer het maar.

Heeft iemand nog een goede tip voor een einddemper en eventueel een katvervanger voor een ta700 2008? ook qua kosten?

Offline Thijsdekker

Re: LeoVince op de XL700V
« Reactie #27 Gepost op: 28 maart 2018, 19:21 »
Ik heb zelf een Delkavic gekocht een tijd geleden. Echt een super ding. maakt echt goed geluid als je de decibel killer er uit haalt en daarnaast kost die maar 150 euries ;)

Gr Thijs

Offline jeroen emke

Re: LeoVince op de XL700V
« Reactie #28 Gepost op: 31 maart 2018, 18:15 »
GPR RACE FURORE BLACK  dubbel Db killer  kost 253 euro de kat was al vervangen
still no angel found who flies at the same speed

Offline luwe

Re: LeoVince op de XL700V
« Reactie #29 Gepost op: 31 maart 2018, 20:05 »
 8) 8) 8)