Zo,
een dagje stoeien en je hebt wat moois...... pffffffffff
Allereerst maar eens waarom ik een andere uitlaat nodig had :
Dus, zijkappen eraf, karter beschermer eraf, en beginnen met loshalen van de hitte schildjes....., nou, daar werkten dus al een paar boutjes niet echt mee. Met uiteindelijk dremel en boormachine de boel los gehaald.
Twee van de bevestigingsringen van de uitlaat waren al doorgerot, en de bovenste bout was er gewoon helemaal niet meer
De andere bouten met veel grof en gepast geweld los weten te krijgen, maar die stomme labda sensor wilde niet los. (Geen ring/steek-sleutel 22 bij de hand).
Geen nood, Bram van A. brengt uitkomst dus even naar Bleiswijk om sleutel 22 te misbruiken.
Nog maar een plaatje van de demper aan de binnenkant :
Al met al 2 en een half uur bezig geweest om de boel los te krijgen.
Hier doen we het allemaal voor :
Katalysator wordt in ieder geval niet meer terug geplaatst. (Dat was eigenlijk allemaal nog niet verrot, alleen die uitlaat pot)
Vervolgens in alle kalmte monteren :
En toen test laten lopen......,
BrommmmmmmmBrommmmmmm
En zonder DB-killer is het een echte laagtonige bas......
Maar toch her en der nog wat lucht langs de kanten voelen ontsnappen en toch nog even alles los en weer vast gezet...... (Blijkt eigenlijk dat dit nog normaal is, en dat alles zich met de temperatuur nog een keer moet zetten).
Daarna een ritje naar Bram om te testen... zonder DB-killer !!!!
Direct merkbaar dat ie onderin heel soepel geworden is, en het lijkt ook echt een bak meer vermogen ten toon te spreiden..... wordt weer opletten voor
Alleen zonder DB-killer vind ik m toch echt a-sociaal hard !!! Kon zelf het gereedschap achter in de koffer niet horen bij het overdenderen van een heuveltje of bultje....
Terugweg met DB-killer erin gereden, en dat is wat beschaafder.... maar toch nog steeds oh zo gaaf, en het vermogen is echt wel lekker te noemen......