Techniek > Honda Transalp

op midden bok standaard zetten lukt niet

(1/4) > >>

elperigo:
Hallo

Heb sinds korte tijd een honda transalp gekocht uit 92 en vindt het een zeer fijne motor.
Echter wil het maar niet lukken om de transalp op het middenbok standaard te zetten. had al ff gezocht op t forum maar kon hier niks over vinden tot nu toe.
Met al mijn kracht ( schijnbaar niet zoveel haha) probeer ik hem erop te krijgen maar het lukt me niet.
te weinig kracht in combinatie met foute techniek mischien? anderen lukt het wel met veel pijn en moeite en wat oerkreten.
Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die hier moeite mee heeft. mijn midden bok standaard heeft ook geen zij pootje erop waarje op moet trappen zeg maar bij andere bok standaards.en vindt hem ook erg hoog op de bok staan.
hoe kan ik dit oplossen, kan ik de standaard iets ik de pootjes iets inkorten, zo n zij pootje erop laten lassen, of een abonomentje bij de sportschool nemen. alle ideeen tips sugesties welkom

Neet:
Er zit niet altijd een pootje op een standaard. Mogelijk heb je links, ongeveer tussen je blok en het achterwiel een extra gemonteerde beugel.
Aan die moet je je motor omhoog trekken terwijl je met je voet de standaard tegen de straat drukt.
Wel wat meer kracht vereist dan een pootje aan de standaard maar moet lukken.

PimW:
Ik vond het ook niet eenvoudig in het begin maar uiteindelijk toch de slag te pakken. En aangezien ik een scharminkel ben van iets meer dan 1.70m en 63kg moet jij het vast ook kunnen ;D

Er zit een handvat aan je frame links een stukkie onder je zadel. Daar pak je hem beet terwijl je de middenbok tegenhoud met je voet. Ik pakte hem dan nog bij het tussenstangetje op het stuur beet en trok hem er met één ferme ruk op ;D

Oefening baart kunst.

Neet:
Wow, druk in twee minuten... :D

Plukidu:
Bij Edit kun je je aanmelden voor de cursus 'Hoe zet ik mijn motor op de middenbok'

Referenties verkrijgbaar bij Henk die nu met veel plezier zijn Varadero zelf kan opbokken!   ;D

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View