Auteur Topic: *KUCH* bij starten, daarna zijn dagteller + klok zijn ge-reset...  (gelezen 10621 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Broertje

  • Gast
Re: *KUCH* bij starten, daarna zijn dagteller + klok zijn ge-reset...
« Reactie #30 Gepost op: 27 februari 2010, 14:44 »
Ik wil jullie nogmaals allemaal danken voor het meedenken.
Dat waardeer ik zeer ;-)
Ook is er weer een hoop geleerd, dat is ook wat waard.

Groetjes Danny

Offline Neet

Re: *KUCH* bij starten, daarna zijn dagteller + klok zijn ge-reset...
« Reactie #31 Gepost op: 27 februari 2010, 14:50 »
Zo kwam ik er door een tip ook net achter dat als ik de koppeling in kneep het groot licht af en toe werd aangezet. Ja, is eenvoudig maar denk daar maar is aan als je naast je brommer staat en het probleem doet zich dan helemaal niet voor.
Succes met je reparatie.




Offline Brombeer

Re: *KUCH* bij starten, daarna zijn dagteller + klok zijn ge-reset...
« Reactie #32 Gepost op: 27 februari 2010, 17:31 »
Ik wil jullie nogmaals allemaal danken voor het meedenken.
Dat waardeer ik zeer ;-)
Ook is er weer een hoop geleerd, dat is ook wat waard.

Groetjes Danny

Ik hoor je.. Het dwaalt soms wat af. Je vraagt je wel ns af waar het nodig voor is..

Dude, rij ze! ;)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline midget

Re: *KUCH* bij starten, daarna zijn dagteller + klok zijn ge-reset...
« Reactie #33 Gepost op: 21 juni 2011, 22:59 »
ik ben me er goed bewust van dat ik op een oud topic reageer maar wil toch nog graag even wat kwijt over dit fenomeen....

Toen ik mijn Varadero kocht was ik een Yamaha gewend om te starten... oftewel op de startknop en gelijk gas bijgeven. deze manier van starten heb ik de eerste maand ook gedaan bij de Varadero met als gevolg dat de tripcomputer minimaal 5x is gereset.
Toen ik deze topic zag heb ik gelijk de accu gecontroleerd ondanks dat deze nieuw was en begon te twijfelen aan het electrische circuit.
Vervolgens ben ik anders gaan starten, geen choke, geen hand bij het gas, puur met het wijsvingertje op de startknop drukken en sinds die tijd geen enkel probleem meer met resetten.... oftewel, volgens mij ligt dit aan de manier waarop de Varadero wordt gestart.......
Ik wilde het toch even kwijt
elke zonnige dag weer hetzelfde dilemma:
.....cruisen in de MG Midget?
.....kilometers maken op de Varadero?
was het maar weer winter!!

Offline Oldtimer

Re: *KUCH* bij starten, daarna zijn dagteller + klok zijn ge-reset...
« Reactie #34 Gepost op: 22 juni 2011, 08:31 »
Citaat
volgens mij ligt dit aan de manier waarop de Varadero wordt gestart.......

Helemaal mee eens.
Wat slordig starten geeft dezelfde problemen, bijvoorbeeld als je niet wacht tot het lampje van de HISS uit is gegaan. Ook ik had in den beginne dit probleem.
Alles is gemeten en de conclusie was dat er geen storingen in het E circuit zitten.
Ook het niet reageren van de sleutel op de Hiss kwam nog wel eens voor. Het is allemaal vanzelf opgelost.
Op het forum van Varadero Internationaal is hier al heel veel over geschreven, maar nergens is echt een probleem naar voren gekomen. Toevallig gebeurde het me gisteren weer, omdat ik tijdens het achteruit manouvreren de motor startte en ongewild wat gas gaf. Het gevolg........snik....pats en klok gereset.  Dus dan maar weer op tijd zetten. ;D

Mijn gevoel zegt dat bij het terugslaan ( dat is die kuch ) er wat piekspanning wordt gegenereerd die dit probleem veroorzaakt. Vreemd genoeg blijft de KM teller die in hetzelfde circuit zit wel gewoon op de juiste stand staan.  Misschien is een extra elco wel de oplossing van dit probleem, maar daarvoor zou ik het schema van dit gedeelte moeten bestuderen.  Het zit helaas niet in het WPH.

Misschien dus geen slapend topic  ;)
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.