volgens mij ligt dit aan de manier waarop de Varadero wordt gestart.......
Helemaal mee eens.
Wat slordig starten geeft dezelfde problemen, bijvoorbeeld als je niet wacht tot het lampje van de HISS uit is gegaan. Ook ik had in den beginne dit probleem.
Alles is gemeten en de conclusie was dat er geen storingen in het E circuit zitten.
Ook het niet reageren van de sleutel op de Hiss kwam nog wel eens voor. Het is allemaal vanzelf opgelost.
Op het forum van Varadero Internationaal is hier al heel veel over geschreven, maar nergens is echt een probleem naar voren gekomen. Toevallig gebeurde het me gisteren weer, omdat ik tijdens het achteruit manouvreren de motor startte en ongewild wat gas gaf. Het gevolg........snik....pats en klok gereset. Dus dan maar weer op tijd zetten.
Mijn gevoel zegt dat bij het terugslaan ( dat is die kuch ) er wat piekspanning wordt gegenereerd die dit probleem veroorzaakt. Vreemd genoeg blijft de KM teller die in hetzelfde circuit zit wel gewoon op de juiste stand staan. Misschien is een extra elco wel de oplossing van dit probleem, maar daarvoor zou ik het schema van dit gedeelte moeten bestuderen. Het zit helaas niet in het WPH.
Misschien dus geen slapend topic