Auteur Topic: Velgen wel/niet spuiten?  (gelezen 11667 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline frankie

Re: Velgen wel/niet spuiten?
« Reactie #30 Gepost op: 06 mei 2011, 21:39 »
Dank je !

Ik heb ze gelijk even een mail gestuurd met de vraag wat hun mailadres nou precies is  ;)
Als ik het weet zet ik dit wel gelijk op het forum  ;D ;D

Groet
Frankie
"10 years ago we had Steve Jobs, Bob Hope and Johnny Cash........now we have no Jobs, no Hope and no Cash"

Offline Oldtimer

Re: Velgen wel/niet spuiten?
« Reactie #31 Gepost op: 06 mei 2011, 21:41 »
Citaat
een mail gestuurd met de vraag wat hun mailadres nou precies is

Ik word echt gek 8)
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Dero-Ryder

Re: Velgen wel/niet spuiten?
« Reactie #32 Gepost op: 07 mei 2011, 07:52 »
En dan dacht ik dat ik wel eens gek was!!! ::) ???  De link "Contact" Stuurt je meteen door, en dan krijg je het e-mail adres automatisch in je uit mail te staan, en dan gewoon eerst ff je bericht intikken natuurlijk, met jou gegevens.  het frame nummer en kenteken en bouwjaar en dat zij even kunnen controleren of jou bike in de groep zat die is teruggeroepen, voor de preventieve vervanging van de spanners.....  een kind kan de was doen ;D ;D ;) 8)

Re: Velgen wel/niet spuiten?
« Reactie #33 Gepost op: 12 mei 2011, 08:23 »
een kind kan de was doen ;D ;D ;) 8)

Ja dat kunnen ze...... Alleen verdomme ze het om het ook te doen..:p
Don't Drive Faster Then Your Gardian Angel Can Fly
...Burn rubber, Not your soul...
GO FAST!!!! or go home.....
Varadero XL 1000 V 2005 Spycker Kleuren
Goldwing GL 1800 2001 (for Holiday)
ALLEEN DEBIELEN RIJDEN OP 2 WIELEN

Offline Dero-Ryder

Re: Velgen wel/niet spuiten?
« Reactie #34 Gepost op: 12 mei 2011, 08:31 »
Vreemd hoor, bij mij hadden ze al binnen 1 uur antwoordt gestuurd.  Ben nu alleen nog af aan het wachten op reactie van de vorige eigenaar....  Maar voor alle zekerheid zet ik ze er toch in wanneer ik niets hoor, en wanneer blijkt dat de goede er al in zitten, vervang ik ze toch en heb ik reserve.....

Offline Oldtimer

Re: Velgen wel/niet spuiten?
« Reactie #35 Gepost op: 12 mei 2011, 09:18 »
Citaat
verdomme ze het om het ook te doen

HI hi Danny

= alleen voor particulieren  ;D ;D

PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Re: Velgen wel/niet spuiten?
« Reactie #36 Gepost op: 12 mei 2011, 09:43 »
HI hi Danny

= alleen voor particulieren  ;D ;D

Btw me dero kan weer een wasbeurt gebruiken.. Wanneer heeft je dochter tijd??:p

Don't Drive Faster Then Your Gardian Angel Can Fly
...Burn rubber, Not your soul...
GO FAST!!!! or go home.....
Varadero XL 1000 V 2005 Spycker Kleuren
Goldwing GL 1800 2001 (for Holiday)
ALLEEN DEBIELEN RIJDEN OP 2 WIELEN

Offline Oldtimer

Re: Velgen wel/niet spuiten?
« Reactie #37 Gepost op: 12 mei 2011, 09:52 »
Citaat
Wanneer heeft je dochter tijd??:

Deze 2 weken in elk geval niet.  :-\
A.s. zaterdag wordt ze 18 en volgende week beginen  de examens.
Je zult dus nog even geduld moeten hebben.

Als dat te lang duurt dan kun je hem alvast bij me in de tuin zetten. Dan zorg ik wel dat hij gestript gewassen wordt. ;D
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Broertje

Re: Velgen wel/niet spuiten?
« Reactie #38 Gepost op: 31 mei 2011, 09:19 »
Ik heb "die Honda eens gemailt"over de kettingspanners.....daar heb je wat aan zeg ;-)

Beste heer/mevrouw,
 
Ik heb een vraag over mijn motor.
Mijn Honda Varadero is van het jaar 2000 (type sd01).
In 2009 heb ik een kapotte kettingspanner gehad (rond de 65.000 km)
Helaas wist ik niet van de slechte spanners af. De spanners met gele en blauwe stip zijn de slechte heb ik vernomen.
Nu heb ik spanners met rode stip. Echter zit ik inmiddels alweer op de 103.000 km en vroeg mij af wanneer ik de spanners evt. weer moest vervangen.
Dit om een herhaling mbt. de ellende en kosten te voorkomen die ik in 2009 heb gehad.
 
Mijn kenteken is: -----
Indentificatienummer: -----
 
Alvast bedankt voor uw reactie.



Geachte heer


genoemde kwestie speelde ongeveer medio 1999 / 2000.
Over de op de onderdelen aanwezige kleurcode hebben we geen informatie helaas.

De vanaf 1999 / 2000 door Honda uitgeleverde onderdelen zijn aangepast.

Er is nooit uit te sluiten dat vervangen onderdelen niet alsnog defect gaan, om dat uit te sluiten kan men overwegen om de spanners om beurt te demonteren en te inspecteren op schade.
Honda geeft geen vervangingsinterval in tijd of kilometers voor de spanners,
wel schrijft het onderhoudsvoorschrift voor dat elke 24000 km de klepspeling moet worden gecontroleerd, en evt. afgesteld.
Bij klepspeling afstellen is het aanbevolen de 2 spanners om de beurt los te maken.



Met vriendelijke groeten,
Honda Nederland B.V.

Offline Herrie

Re: Velgen wel/niet spuiten?
« Reactie #39 Gepost op: 31 mei 2011, 19:21 »
Ik heb mijn velgen ook gespoten en er één seizoen mee gereden zomer en winter, dwars door de pekel en 40.000 kilometer gereden dat jaar en 2 paar banden. Wel door Ad met geduld erop gelegd niet door de woeste bandenman hier om de hoek.
Ze bleven gewoon mooi, het spuiten is zo gedaan, je rolt breed afplakband een beetje pijlvormig om de spaak een strook van ongeveer 1,5 cm. De pijlpunt aan de kant van de velg. Dus eromheen draaien en aan de kant van de velg het eerst eromheen draaien dan loopt de tabe een beetje taps. Daarna een paar stukken krant gescheurd om de rest van de velg af te dekken.
Ik heb bij de action spuitbussen grondverf gehaald en spuitbussen goud. De grondverf breng ik 2 maal aan zodat oneffenheidjes niet meer te zien zijn. Daarna 2 lagen dun goud. Ik had de eerste keer dat ik mijn velgen spoot zonder bril 10 minuten op de bus gelezen en dacht oo lekker snel over spuitbaar. Bleek dus dat de verf na 10 minuten droog is en na 2 uur overspuitbaar. Maar omdat het goed werkte heb ik bij mijn nieuwe motor (de vorige was gestolen) na 10 minuten een tweede grondverf laag dan 2 uur gewaccht met goud en na weer 2 uur wachten weer met goud gespoten. Ik laat nu mijn wiel enkele dagen staan om wat te harden, maar de vorige keer zat het wiel op mijn motor en ben ik er de volgende dag mee ga rijden.
Ik heb binnen een half uur het wiel strak afgeplakt en het spuiten met tussen pauzes was maar 4 keer 5 minuten. Alle verf bij elkaar was 8 € maar dat kun je d.m.v een lening ook gespreid betalen ;D.

De grondverf van de action doet het alleen goed op aluminium, ik had er ook metalen motor onderdelen mee gespoten die ik echt heel goed blank had gemaakt, maar dan heb je in de pekel meteen weer roest terug.

Ik weet in ieder geval dat de verf één jaar en 40.000 kilometer perfect mee gaat. het spuiten kost niet veel tijd en als het je niet bevalt haal je het spuit werk met thinner er zo weer af. Wel moet ik nu een voorwiel opnieuw doen omdat er een balanceer gewichtje op de velg zat en bij de nieuwe band heb verwijdert.

Wil nu een test gaan doen met een blanke coating erover, misschien word de  verf dan harder.
Ben nog aan het kijken wat ik met de spaken doe, schilderen kan maar ik zet er liever één of ander vettig of ander dun spulleke op.
Op de weg en als de weg weg is. Sleutelen aan de weg, thuis in de tuin en lekker droog bij Ad. Woon tijdelijk in Oudenbosch

Offline Herrie

Re: Velgen wel/niet spuiten?
« Reactie #40 Gepost op: 31 mei 2011, 19:50 »
Nu net even een foto gemaakt het is hier wel donker bewolkt. (zie bijlage)
Op de weg en als de weg weg is. Sleutelen aan de weg, thuis in de tuin en lekker droog bij Ad. Woon tijdelijk in Oudenbosch

Offline Dero-Ryder

Re: Velgen wel/niet spuiten?
« Reactie #41 Gepost op: 01 juni 2011, 07:02 »
Ziet er goed uit.  Alleen heb ik geheel alu velgen, geen spaken.  Ik had gedacht de rand hoogglans zwart net als de motor, en de ster dan goud, dat zit ook op het blok en in de remschijven.   En dan was een idee van mijn neef om de remklauwen rood te maken, of ook goud.  nu zijn ze mat zwart.

Offline Herrie

Re: Velgen wel/niet spuiten?
« Reactie #42 Gepost op: 01 juni 2011, 08:35 »
Klinkt goed, zou alleen zelf niet voor een rode remschijf gaan.
Wat ik mooi vindt bij sommige Varadero's is het blok dat een soort transparante groen/metaal coating heeft.

Ik heb moeite met hoogglans zwart mooi aanbrengen, bij mag zag je er elk vlekje en kleine kras op. (eraf gehaald toen)
Maar ik ben ook niet een echte spuiter, eerlijk gezegd gaat alles nu veel netter dan met mijn eerste motor.
Ik denk dat je bij hoogglans zwart moet voorbewerken met (spuit) plamuur.

Ik sta ook buiten te werken door plaatsgebrek waardoor er altijd wel wat minuscule stofjes in de lak komen.
Ik heb ook stukjes frame met hamerite over gekwast, misschien niet zo mooi maar ik wil 0 % roest vooral in de winter.
Op de weg en als de weg weg is. Sleutelen aan de weg, thuis in de tuin en lekker droog bij Ad. Woon tijdelijk in Oudenbosch

Offline Dero-Ryder

Re: Velgen wel/niet spuiten?
« Reactie #43 Gepost op: 01 juni 2011, 08:44 »
Klinkt goed, zou alleen zelf niet voor een rode remschijf gaan.
Wat ik mooi vindt bij sommige Varadero's is het blok dat een soort transparante groen/metaal coating heeft.

Ik heb moeite met hoogglans zwart mooi aanbrengen, bij mag zag je er elk vlekje en kleine kras op. (eraf gehaald toen)
Maar ik ben ook niet een echte spuiter, eerlijk gezegd gaat alles nu veel netter dan met mijn eerste motor.
Ik denk dat je bij hoogglans zwart moet voorbewerken met (spuit) plamuur.

Ik sta ook buiten te werken door plaatsgebrek waardoor er altijd wel wat minuscule stofjes in de lak komen.
Ik heb ook stukjes frame met hamerite over gekwast, misschien niet zo mooi maar ik wil 0 % roest vooral in de winter.


Wil ook niet de schijf, maar alleen de remklauw rood of goud maken.  De schijf is al zilver met goud kleur van de fabriek uit.....

Offline Herrie

Re: Velgen wel/niet spuiten?
« Reactie #44 Gepost op: 02 juni 2011, 12:32 »
A ja goed lezen is niet mijn sterkste kant.
Ben benieuwd of het mooi is, ik heb jarenlang photoshop voor mijn werk gebruikt,
meestal maak ik een foto en pas het vast daarop even snel aan, dan kan ik het vast zien.
Mooi motor heb je, denk dat zoiets erbij mij ook nog gaat komen.
Maar waarschijnlijk naast de Alp en over een jaar of 4.

Als je trouwens een foto van stuurt en je typt in het mailtje de kleuren kan ik vast iets dat erop lijkt voor je maken, kost me misschien 10 minuten, meestal moet ik zoiets dan nog een keer een aanpassen omdat de kleur of zo niet helemaal is wat je wilt.
ton appestaartje gomac.nl als je het ooit nodig hebt.
Op de weg en als de weg weg is. Sleutelen aan de weg, thuis in de tuin en lekker droog bij Ad. Woon tijdelijk in Oudenbosch

Offline Dero-Ryder

Re: Velgen wel/niet spuiten?
« Reactie #45 Gepost op: 02 juni 2011, 14:46 »
A ja goed lezen is niet mijn sterkste kant.
Ben benieuwd of het mooi is, ik heb jarenlang photoshop voor mijn werk gebruikt,
meestal maak ik een foto en pas het vast daarop even snel aan, dan kan ik het vast zien.
Mooi motor heb je, denk dat zoiets erbij mij ook nog gaat komen.
Maar waarschijnlijk naast de Alp en over een jaar of 4.

Als je trouwens een foto van stuurt en je typt in het mailtje de kleuren kan ik vast iets dat erop lijkt voor je maken, kost me misschien 10 minuten, meestal moet ik zoiets dan nog een keer een aanpassen omdat de kleur of zo niet helemaal is wat je wilt.
ton appestaartje gomac.nl als je het ooit nodig hebt.


Oke, bedankt voor het aanbod. Ik zal eerst wat foto's maken waar ik wat wil gaan doen, en je die dan op sturen met de kleuren.   Als alles goed gaat kan ik deze maand ook de beugels voor de koffers bestellen, die ik van Oldtimer heb gekocht......   Dus nog ff en dan ziet mijn Dero er echt perfect uit..... 8) 8)

Re: Velgen wel/niet spuiten?
« Reactie #46 Gepost op: 24 juni 2011, 22:06 »
Deze 2 weken in elk geval niet.  :-\
A.s. zaterdag wordt ze 18 en volgende week beginen  de examens.
Je zult dus nog even geduld moeten hebben.

Als dat te lang duurt dan kun je hem alvast bij me in de tuin zetten. Dan zorg ik wel dat hij gestript gewassen wordt. ;D

ja vast.... dan zeg je zeker dat het haar verjaardagskado is....... want de mijne is veel mooier natuurlijk:D:D:D
Don't Drive Faster Then Your Gardian Angel Can Fly
...Burn rubber, Not your soul...
GO FAST!!!! or go home.....
Varadero XL 1000 V 2005 Spycker Kleuren
Goldwing GL 1800 2001 (for Holiday)
ALLEEN DEBIELEN RIJDEN OP 2 WIELEN