Auteur Topic: Secundaire remcylinder schoonmaken, dual combined remsysteem  (gelezen 927 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline marc Lenssen

  • Transalp 650 uit 2000
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 470
  • na vele omzwervingen weer gewoon op die fijne RD04

  • Ongelezen
    Reacties
Hallo Dero rijders,

de middelste zuiger in mijn achter rem lijkt erg stroef terug te lopen, ik heb een heel warme schijf, remklauw en zelfs wiel na een kort stukje rijden. Ik heb de rem losgehad en heb de zuigers iets naar buiten gedrukt en ze schoongemaakt maar dit heeft niet gehoplen. Nu heb ik gelezen dat de secundaire remcylinder (op de linker voorklauw) wel eens vuil kan worden en blijft hangen zodat de druk niet afgebouwd wordt op die middelste cylinder. Nu is er een revisie setje voor dat deel maar eerst bekijken en schoonmaken zou al een mooie stap zijn. Ik heb de boel eens bekeken met mijn leken oog en de vraag die ik heb is of ik die cylinder/drukschakelaar open kan maken (onder het rubber mofje) zonder dat me daar de rem vloeistof over mijn schoenen loopt. Iemand dit al eens gedaan?
Of zit er nog een proportianal control valve tussen die cylinder en de zuiger die eventueel kadduk kan zijn?
Dank voor alle suggesties,
Marc
Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Offline jack

Re: Secundaire remcylinder schoonmaken, dual combined remsysteem
« Reactie #1 Gepost op: 06 mei 2011, 08:48 »
He Marc, ik had vorig jaar hetzelfde probleem met de middelste remzuiger. Bij mij lag het aan de proportional control valve. Deze zit als je op de motor zit aan de rechterzijde ter hoogte van de brandstoftank. Ik heb de pcv losgehaald en opengemaakt (2 kleine schroefjes). Wel eerst de remleidingen leegmaken door de remolie weg te zuigen / pompen via de 2 remnippels achter, en de onderste remnippels op je voorste klauwen. Als de pcv open is zie je een pennetje wat moet kunnen bewegen. Bij mij zat deze muurvast. Ik heb deze goed schoongemaakt met remreiniger en daarmee was mijn probleem opgelost.

Offline marc Lenssen

  • Transalp 650 uit 2000
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 470
  • na vele omzwervingen weer gewoon op die fijne RD04

  • Ongelezen
    Reacties
Re: Secundaire remcylinder schoonmaken, dual combined remsysteem
« Reactie #2 Gepost op: 06 mei 2011, 09:34 »
Bedankt Jack, ik wist niet of er aan de PCV ook onderhoud gedaan kon worden, dit is duidelijk....
Daarnaast; ik kan de linker voorklauw met de hand op en neer bewegen met een goed klik geluid, hoort dat? Wie checkt dat eens even op zijn dero? :-)
« Laatst bewerkt op: 06 mei 2011, 17:34 door marc Lenssen »
Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)