Auteur Topic: verhogen stuur ta700  (gelezen 1113 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline peter.sturgis

verhogen stuur ta700
« Gepost op: 10 mei 2011, 22:15 »
Hallo,

ik heb een TA 700 bj 2011 en ik wil mij stuur wat dichter naar mij toe zetten. Ik denk erover om stuurverhogers te kopen en mijn stuur dan naar mij toe te kantelen. Hij komt dan niet echt hoger maar meer naar me toe(theorie). Ik lees op het forem dat 3,5 cm moet kunnen. Ik heb e.e.a. getest maar ik ben bang dat mijn renleiding te kort is, Kan ik die bij mijn kroonplaat los maken en iets door dat beugeltje halen en weer vast zetten?
Heeft iemand hier ervaring mee?

Peter
4 wheels move the body, 2 wheels move the soul

Offline Sandra

Re: verhogen stuur ta700
« Reactie #1 Gepost op: 10 mei 2011, 22:51 »
Hi, ik heb stuurverhogers (louis.de) van 30 mm gebruikt (transdalp PD10)en dit is mijns inziens wel het maximum hoor. Ik heb die dingen waar de kabels aan vastzitten wat verder naar binnen gezet: plus minus 1 cm per kant, zo hebben de kabels net even iets meer ruimte.
Het is ideaal, omdat ik snel nekklachten heb ben ik hiertoe overgegaan, niks geen last meer na het motorrijden :D
[img]http://img684.imageshack.us

Offline Hans Schaap

Re: verhogen stuur ta700
« Reactie #2 Gepost op: 10 mei 2011, 23:51 »
Peter
 
Er zijn ook verhogers die je stuur een paar cm dichter naar je toe halen.
Er zijn verschillende maten hoogte- en horizontale-verschuiving.
Voordeel is dat je stuur in dezelfde hoek blijft staan.
Wanneer jeje stuur kanteld veranderd de hoek waaronder jeje polsen houdt.
Dit kan klachten in de polsen geven omdat je die niet meer ontspant.
 
Remleiding kun je vrij eenvoudig vervangen voor een langer exemplaat.
De overige kabels ( gas en koppeling) zul je moeten zoeken.
Als de verplaatsing klien gehouden wordt kun je wellicht met origineel, het is dan zoeken waar je de extra cm kunt winnen.
 
Veel succes
 
Groet Hans
 
PJS motorbandenservice 
    Zelfsleutelgarage
            Elburg
       0640221754

www.pjsmotorbandenservice.nl

Offline The Headless Horseman

Re: verhogen stuur ta700
« Reactie #3 Gepost op: 11 mei 2011, 21:42 »
Kweenie exact hoe het bij een 700 Alp is  :-\, maar bij een 600 wijzen de stuurproppen sowieso al wat naar achter. Dus zodra je verhogers plaatst en het stuur weer onder dezelfde hoek zet gaat het automagisch ook een stukje naar je toe  :)

Zou anders, als alternatief, ietsje naar voren gaan zitten niet een optie zijn  ;) :D
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS