Auteur Topic: knippertje kapot  (gelezen 1765 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Marcel T

knippertje kapot
« Gepost op: 10 mei 2011, 22:50 »
Oeioei ik heb m'n motor voor het eerst laten vallen  :o :-[ Maar goed, eens moet de eerste keer zijn.

Gelukkig heb ik valbeugels en een rek achterop, dus de schade is beperkt.
Helaas is wel mijn knipperlicht rechtsachter afgebroken. De schade is maar zeer beperkt, en zelfs ik kan het zelf herstellen  ;)

Tenminste, als ik het volgende onderdeel kan vinden (zie foto, het is het zwarte plastic dingetje wat achter de oranje lens zit)

Ik heb hier gezocht
http://zsf-motorrad.de/en/Spares/XL600VX-G-KPH/F-24-WINKER
 maar tenzij iemand weet welk naam hoort bij mijn gezochte onderdeel, of het onderdeelnummer weet ik niet wat ik moet bestellen.

Zijn er nog andere plekken waar onderdelen besteld kunnen worden?
Of zijn er plekken waar onderdeelnummers gevonden kunnen worden?

Thanks,

Marcel


Be careful whose advice you buy, but, be patient with those who supply it - Mary Schmich

Offline Brombeer

Re: knippertje kapot
« Reactie #1 Gepost op: 10 mei 2011, 23:25 »
Als je bij ZSF op een item klikt, zie je daarna links bovenaan 'Honda Product No.'

Kopie/paste dat nummer naar Google en pak de 2e link (de 1ste linkt je terug naar ZSF). Je krijgt een exploded view, dat vergemakkelijkt de zaken. 'assy' staat voor 'assembly', ofwel 'het hele ding'. De rest zijn de losse onderdelen.

Ik heb nog wel een paar twin-knippers liggen. Dat zijn toch ook die van een 600V?

Succes, Brom
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Marcel T

Re: knippertje kapot
« Reactie #2 Gepost op: 14 mei 2011, 12:48 »
'Honda Product No.'

Kopie/paste dat nummer naar Google en pak de 2e link (de 1ste linkt je terug naar ZSF). Je krijgt een exploded view, dat vergemakkelijkt de zaken. 'assy' staat voor 'assembly', ofwel 'het hele ding'. De rest zijn de losse onderdelen.

Thanks.
Blijkt dat ik niet-originele honda knippers heb. Niet zo'n probleem, behalve dat ik niet weet waar ik onderdelen vandaan moet halen. Dus ga ik een nieuw setje aanschaffen.
De originelen zijn ook nog beter dan mijn huidige want ze zijn enigszins flexibel, dan had mijn huidige knipper wel een gered kunnen hebben (?).

Ik heb nog wel een paar twin-knippers liggen. Dat zijn toch ook die van een 600V?

Als je er vanaf wil, dan wil ik ze wel van je overkopen. Maar volgens mij zijn ze niet hetzelfde (iig de prijs niet). zie:
http://www.hondaoriginalparts.com/honda_motorcycle_parts_selection_pfk.php?block_01=13MAWWEA&block_02=F__2400&block_03=7213
vs
http://www.hondaoriginalparts.com/honda_motorcycle_parts_selection_pfk.php?block_01=13MY1P41&block_02=F__2500&block_03=7385

Of heb ik het mis?

Groet,

Marcel
Be careful whose advice you buy, but, be patient with those who supply it - Mary Schmich

Offline Brombeer

Re: knippertje kapot
« Reactie #3 Gepost op: 14 mei 2011, 13:16 »
Zou je even aan iemand als V-twin moeten vragen. De achterste knippers van Alp, Twin en NX650 zijn dacht ik allemaal hetzelfde.

Als je de mijne wilt hebben, je moet de draadjes verlengen want die zijn  (dacht ik) afgeknipt. Kost ook niet veel, dat dan ook weer! ;)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Waffie

Re: knippertje kapot
« Reactie #4 Gepost op: 14 mei 2011, 20:25 »
er zijn alp modellen geweest met harde plastic knippers achter en modellen met de rubberen knippers

aftermarket zijn de rubberen uitstekend te gebruiken maar de knippers van de xrv zijn het zelfde

gewoon te gebruiken dus
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Thinkfuture

  • "We zouden meer kunnen bereiken als we minder voor onmogelijk zouden houden"
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 445
  • Transalp pd10 '97 zw. T63-banden

  • Ongelezen
    Reacties
Re: knippertje kapot
« Reactie #5 Gepost op: 18 mei 2011, 02:15 »
'M'n knippertje kapot'

Zo kwam m'n ex-schoonmoeder een keer in de garage met de opmerking "m'n piessertje doet het niet meer" (ruitensproeier)
Ik kan me de reactie van de monteurs nog zo voor de geest halen" ;D ;D ;D ;D

Niet echt on-topic. Maar ja het is dan ook al erg laat, met 'n kleine op de arm.  ;)