De Twin van mijn vrouw heeft momenteel hetzelfde probleem.
De accu wordt niet bijgeladen zodra ik het licht aan doe.
De connector met de 3 gele kabels gecontroleerd en ja hoor... ingebrand.
Ik heb de gele draden gesoldeerd maar helaas. Vanmiddag na een schitterende rit van 250 km start ie niet meer.
Ik vermoed dat de gelijkrichter defect is. De 3 gele draden komen van de dynamo af en geven 3 fasen wisselspanning af.
Ik heb vandaag voor haar gereden en de intensiteit van het dimicht van de Twin in de gaten gehouden. Die bleef constant.
Ik zal deze week de gelijkrichter 's doormeten.
Wat me sowieso al opviel: vanochtend nadat ik de accu opgeladen had zag ik dat de spaning op de polen naar 12,5 inzakt als ik het licht aan doe.
Wie heeft ervaring hiermee? Heeft iemand een testexemplaar gelijkrichter liggen? Beetje lullig als je zo'n ding nieuw koopt en hij blijkt niet defect te zijn. Zo heb ik momenteel al 2 accu's...