Techniek > Honda Transalp

Hoe warmer hoe langzamer

(1/2) > >>

Jleguijt:
Dag allemaal,

Ik heb een TA uit 2005.

Start zonder problemen, maar als hij warm is na een flinke rit, gaat hij langzamer stationair lopen totdat hij afslaat.
 
Met koude motor draait hij ongeveer 1200 toeren, als hij goed warm is zakt hij van 1000 en dan lanngzaam naar uit.

Temp blijft gewoon netjes en als ik hem weer start met een beetje gas erbij rijd hij gewoon normaal.

Ik heb niet het idee dat hij vastloopt op de zuigers .
Maar wat dan wel?


Krijgt hij ergens teveel lucht ?

Krijgt hij teveel benzine?

Iemand een idee waar ik het moet gaan zoeken,ik vind het sowieso een uitdaging, maar wil het uiteraard ook oplossen natuurlijk.

Graag hoor ik jullie,

Gr Jeroen

nr 52:
op de choke( koud) draait ie zo'n 2000 rpm. Indien het blok lekker warm is, mag ie zo'n 1300 rpm draaien. Er zit een stationair verstelknop ( meestal zwart) aan je carb. draai deze maar een beetje in tot je bij een rond de 1300 rpm zit. Als er veel km op staan, mag je tot de ca 1500 rpm stationair gaan. Bij de 1000 rpm trekt de tweecylinder het niet meer en zal deze afslaan.
succes

Waffie:
je choke blijft hangen !!!!!

ofwel op de kabel of wel op de plunjers

ErikB:
Hoi Jeroen, weet je zeker dat je membramen niet lek zijn?  :-X

nr 52:
Mmm er zijn dus meerder oplossingen. Ikzelf heb ook een 2005 ALP en had hetzelfde probleem. even aan de stationair schroef gedraaid en geen probleem meer.
Ik heb dus niet naar de choke gekeken en membranen gecontroleerd. Hiermee sluit ik ze niet uit maar soms is het gewoon heel simpel. Alhoewel, mijn verbruik is ook omhoog gegaan.... :o Heeft Ad dan gewoon weer gelijk  ;D en blijft de choke "hangen?"
Nu moet ik óók op onderzoek uit.
graag hoor ik dan ook wat jij hebt gevonden, scheelt mij weer zoeken  >:D
succes

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View