Techniek > Honda Transalp

Raar schakelen, vreemd koppelen.

(1/2) > >>

jasper08:
Hallo,

ik heb een vraag over mijn transalp het betreft een transalp uit 1989 met 48.000km op de teller.
Als ik overschakel tussen de 1e en de 2e versnelling voel ik bij het opschakelen zegmaaar de complete versnellingsbak alle tandjes van de versnellingsbak een keer aantikken voordat hij in de versnelling gaat.

En als ik optrek met slippende koppeling en laat de koppeling aangrijpen dan klinkt het alsof het standaard over de grondsleept tijdens het rijden. heel kort even maar t'is geen genieten om het aan te horen. Nou schakelde hij eerst perfect dus ik vermoed dat het de platen zijn. want de koppeling is bijna maximaal uitgesteld en grijpt pas vrij laat aan.

maar komen de andere symptomen die ik vertel overeen met versleten platen?

alvast bedankt,

Ow en als het me platen zijn svp tips welke platen kopen welke niet. En is het een beetje te doen zelf platen wisselen?

robgoesdakar:
Geen idee of het je platen zijn.
Maar zou je kettingset niet gewoon 'op'  zijn ?
Dan gaat het schakelen van 1 naar 2 meestal niet meer zo soepel, en kan het zijn dat je ketting over je voortandjes klappert.

Overigens is koppelingsplaten vervangen een redelijk eenvoudig klusje. Enige lastige puntje zou kunnen zijn om die grote moer los te krijgen, maar daar zijn ook wel weer wat tips/trucs voor.

(Ik deed het de laatste keer in 2 uurtjes......., en nee....., ik kom het niet demonstreren  ;D )

jasper08:
Zit net nieuw setje tandwielen op,.. en heb hem laatst weer netjes gespannen binnen de marge.
dus dat kan het niet zijn. koppeling slipt echter ook wel beetje bij lomp rijden dus ik vermoed dat het de platen zijn.
ga van het weekend kijken of ik de kabel nog iets bij kan stellen en of dit helpt. als dit helpt dan zijn de platen gewoon overleden.
dan moet ik maar is even onderdelen gaan bestellen en een weekendje martelen.
Eeerst even Kmteller kabel fixen. die heeft het ook begeven.

Rijdt je op de dijk, lichtsignalen en mensen die seinen rustig te rijden. geen idee hoe hard je rijdt dus ben maar belachelijk sloom gaan rijden.
stond zo flitscontainertje,.. daarna weer lekker doorknallen:)

Oldtimer:
Off topic, maar wel relevant.

--- Citaat ---daarna weer lekker doorknallen:)
--- Einde van citaat ---

Ook het komende weekend kun je de flitsers verwachten.
Behalve flitopstellingen worden er ook laserguns gebruikt.
Alle doorgaande dijken in Gelderland zijn aan de beurt deze weken.
Je kunt dus beter zorgen dat het tellertje werkt. C:-)

http://www.blikop112.nl/bericht/17023/politie_controleert_op_dijken.html

jasper08:
sja,. heb gelukkig vol weekend en weinig tijd om te toeren.
maar teller maken is afhankelijk of de dealer spul morgen binnen krijgt.

Nog aanvullingen op me koppeling:$?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View