Techniek > Honda Transalp

alp hapert boven de 100 km per uur

(1/2) > >>

GS Allroad:
Hallo,

Vanmiddag lekker een stukje rijden rondom de haarlemmermeer,toen ik later de snelweg A4 richting Amstelveen opging haperde de alp boven de 100 km per uur,als ik dan weer precies 100 reedt dan deed hij het weer gewoon.

Kan dit een cdi probleem zijn of iets met de carburateur?

Mijn oliepeil staat wel iets te hoog maar heeft er waarschijnlijk niets mee te maken.
Heeft iemand hier een soortgelijke ervaring mee?

Grt.
Stephan.

PimW:
Beschrijf dat haperen eens zo precies mogelijk.

Je kunt eens kijken of het toerental gerelateerd is (ik denk dat je in de 5 bij 5000toeren 100 rijd?). Dus controleren of het ook op andere snelheden met dat toerental zo is.
Heb je ook last als je heel rustig je gas verder open draait? Word het erger als je in eens je gas open trekt?


Ik heb momenteel ook wat narigheid maar bij de 120-140km/u. Motor valt kort terug om dan weer op te pakken, meerdere keren achter elkaar. De ene dag meer dan de andere, bij verschillende toerentallen/snelheden. Denk zelf aan de carburateurs aangezien het probleem erger word als ik in eens mijn gas open trek en minder als ik rustig gas bij geef...

Wel vervelend.

GS Allroad:
De ene keer bij stationair draaid ie 1000 en de andere keer 1500 toeren,misschien dat daar ook het probleem kan zitten?

robgoesdakar:
Sterk wisselende stationair toerental ligt vaak aan het blijven hangen van je choke.
Controleer de hele choke kabel eens. Toen mij dat overkwam bleek op het t-stuk (waar de kabel van je hendel overgaat naar de twee kabels richting carbs) een kabel niet lekker in het schoentje te zitten.

GS Allroad:
Hallo,

Maar gaat ie er dan ook van haperen?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View