Hi Marcel
Wat wil je precies? Alu of kunstof koffers?
Ik heb op de Transalp alu kisten van Gotz, dat zijn eigenijk klonen van de H&B standaard alu koffers en ook weer hetzelfde als die van Daehr.
Ze hangen dus aan een H&B kofferrek met het H&B ophangsysteem. Ben eigenlijk best tevreden met de koffers. Ze voelen goed stevig en zijn hardstikke waterdicht
Het rek van H&B vind ik dan weer niet zó geweldig
Traditioneel slechte poedercoating, dus snel roestig/bladders
Hét grote voordeel van H&B vind ik het mooie systeem om de koffers snel en simpel aan en van de motor te halen. Da's vooral handig als je kampeert, want dan kun je de koffers ook als zitplaats gebruiken
De deksels zijn scharnierend opgehangen, en dat werkt best handig bij snel iets er uit halen of er in doen. En je kunt ze niet verliezen
Ik heb ook nog een setje H&B Junior kunsstof koffers in gebruik. Ook die zijn er dus heel simpel af te halen en op te hangen en verder een prima koffer, maar wat minder stoer
Op m'n andere motor heb ik de alu Zega's van Touratech. Errug mooie koffers
Ze zijn heel vierkant, dus makkelijk in te pakken. Nauwelijks uitstekende delen aan de buitenkant, dus de breedte blijft ook beperkt tov. de bruikbare inhoud. De Zega's hebben een los deksel, dus je moet het hee deksel er af halen om wat te pakken. Niet zo'n heel groot probleem hoor, dat went wel, maar ik hoor ook genoeg verhalen van zoekgeraakte deksels onderweg, als ze niet goed gesloten zijn. Is mij nog niet gebeurd
Het rek van Touratech is sowieso erg stevig, 18mm ronde buis (tov. 15mm voor de H&B's) maar het ophangsysteem is weer wat omslachtiger. Werkt met 4 schijven, die je vanuit de binnenkant vast moet zetten. Als de koffer er af moet moet die dus eerst (half) leeg
Zit wel erg stevig gemonteerd overigens, dus de koffer verliezen gaat je niet gauw gebeuren.
Vallen doe ik (tot nu toe dan
) niet met m'n koffers aan de motor, dus daar heb ik geen ervaring mee
Grtz,
René