Auteur Topic: conti road attack  (gelezen 3304 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

schipper

  • Gast
conti road attack
« Gepost op: 30 mei 2011, 11:18 »
Wie heeft ervaring met conti road attack onder zijn dero. Ik heb nu de trail attack, die geven welliswaar veel grip maar slijten erg ongelijkmatig (ontstaan van blokken). Ik rijd nooit offroad en overweeg ook michelin pilot road. Wie wil zijn er varing delen?

groet Kees

Offline Broertje

Re: conti road attack
« Reactie #1 Gepost op: 30 mei 2011, 14:41 »
Nu voor de tweede keer eronder, rijdt goed.....ook het idee dat ze wat sneller slijten hoor.
Achterband 10.000 krap aan

Offline DeroMike

Re: conti road attack
« Reactie #2 Gepost op: 30 mei 2011, 17:33 »
Ik heb de Bridgestone Battle wings eronder.
Bevallen goed, echter willen soms bij te veel gas in de bochten  >:D hun eigen weg gaan zoeken..
Op "rechte" stukken perfecte band de battle wings.

Nu een 7.000 weg en beginnen nu een beetje te afvlakken, wil er nog minimaal 3000 bij rijden en dan richting de Michellin's Anakee 2.
Lees over de anakee 2 alleen maar positieve verhalen vooral bij nat wegdek. (ondanks de warme afgelopen maanden komt dit toch regelmatig voor in Nederland)
En kom je een onverhard stukje tegen hoef je niet gelijk een alternatief te zoeken en kilometers te omrijden.



Offline Two Plugs

Re: conti road attack
« Reactie #3 Gepost op: 30 mei 2011, 18:00 »
Wie heeft ervaring met conti road attack onder zijn dero. Ik heb nu de trail attack, die geven welliswaar veel grip maar slijten erg ongelijkmatig (ontstaan van blokken). Ik rijd nooit offroad en overweeg ook michelin pilot road. Wie wil zijn er varing delen?

groet Kees

Conti Trail Attack die onregelmatig slijt!?!? Mag ik onbeleeft vragen naar je rijstijl...?  ;)

Heb nu mijn 3e setje TA's onder de Dero en die gaan echt tot aan het naadje (lees: no chicken-stripes!). De vorige twee sets waren goed voor ieder 16.000 km en vielen juist op door het gelijkmatige slijtpatroon waar de Anakee (ook een puike band overigens) altijd (voor) last heeft van 'zaagtandvorming'. Ik rij ook nooit offroad.

Road Attack en Michelin Pilot voldoen ook prima. Maar ik vind die 'Pan European' banden een beetje tam staan onder een stoere allroad... En uit ervaring: de Road Attack en Pilot gaan (veel) minder lang mee dan resp. de Trail Attack en de Michelin Anakee II.
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline chaos

Re: conti road attack
« Reactie #4 Gepost op: 30 mei 2011, 20:27 »
hmmm niet helemaal mee eens.

een ieder weet dat ik toch best wel eens stevig door rij. ik heb op de dero pilot road liggen en ik moet zeggen die slijt echt niet hard en is enorm goed in alle weersomstandigheden. vaak in de regen uitgeroepen als DE regenband. ik heb laatst een setje weggereden. bijna 20.000km.
hiervoor had ik de brigdstones er op liggen en ik heb die na een 1000km er af gegooid, ik had geen vertrouwen in de band bij regen.
inmiddels heb ik mijn 2de setje pilotroad er op liggen en ik ben er erg tevreden over. met de dero ga ik toch niet offroad, waarom zou ik er dan een groffer profielband er op gooien als ik er toch geen gebruik van maak?
om de mooiigheid of een setje waar je enorm lekker mee kan rijden.

succes met kiezen.

Offline ho-ho-ho

Re: conti road attack
« Reactie #5 Gepost op: 30 mei 2011, 23:44 »
Conti trail attack m.i. de beste band die ik ooit gehad heb (grip) Qua levensduur niet minder dan de pilot roads (1,2,3) of alleszins de Bridgestones, bij mij iets van een 12.000 km. Eén groot nadeel de -lichte-instabiliteit vooraan (reeds gesignaleerd in een ander topic dacht ik), maar gezien de grip pak(te) ik dat er maar bij. De nieuwste versie zou hier -vlgns mijn bandenboer- trouwens komaf mee gemaakt hebben. Enfin, mijn gedacht

Offline Waffie

Re: conti road attack
« Reactie #6 Gepost op: 30 mei 2011, 23:56 »

ongelijkmatige slijtage (lees kamvorming)  komt wel eens voor maar helaas bij iedere band.
de reden is dat de band min of meer slipt tijdens optrekken en remmen hierdoor slijten de blokken niet overal gelijk af.
dit bepaalt dan ook de levens duur van een band
vergelijk het met je  schoenzolen .. die hebben dat ook.
De conti trail attack doet niet onder voor de road attack.
Ik durf zonder meer te stellen dat de meest rijders zelden de potenties gebruiiken van wat hedendaags rubber in zich heeft.

echter bij een stevige rijstijl past ook een slijtage beeld en meestal zie je bij die groep weinig kamvorming en of andere ongelijkmatige slijtage patronen

controleer met regelmaat je banden spanning...
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Varingo

Re: conti road attack
« Reactie #7 Gepost op: 31 mei 2011, 09:33 »
Heb nu Conti road attack2  (4000km) geeft nog beter grip dan de trail attack maar slijt ook veel sneller.
Van blokvorming geen sprake, trail attack vervangen na 14000km  90% met duo en rijd veel in de ardennen.
Een combinatie van de 2 is voor mij de volgende zet, vooraan Conti road attack2 (heeft geen last meer van schimmie op lage snelheid) en achter  trail attack.
Een goed afgestelde vering kan ook bijdragen aan minder blokvorming.
Heb er voor en achter Wilbers opzitten.

Grt Rigo

Offline Geart

Re: conti road attack
« Reactie #8 Gepost op: 31 mei 2011, 12:51 »
Prima band!
Alternatief: Michelin Anakee, óók een prima band.
Groetnis út Grou!

StarLight

  • Gast
Re: conti road attack
« Reactie #9 Gepost op: 15 juni 2011, 13:26 »
als ik nog een andere optie mag aandragen, nog een set 100% straat banden: ik heb van dag 1 meteen de Dunlop RoadSmart banden laten monteren, na goede ervaringen op mijn kawasaki versys

en deze banden doen het ook geweldig op de varadero; prima voor het zelfvertrouwen, goeie grip in regen, amper nog chicken strips te zien zo makkelijk is ie schuin te leggen in de bochten, en slijtage ook prima (ruim 5.000km op vier maanden en is amper iets aan te zien)