Goed ik ga nu toch even hulp vragen
Tijdje terug heb ik de koppeling vervangen van mijn transalpje. Dat ging niet helemaal als gepland maar hij zit er in en doet het uitstekend.
Echter heeft de motor een week of twee stilgestaan.
Nu is dat enige weken geleden en heeft de motor last van inhouden.
Het begon op de snelweg bij ongeveer 100-110 km/u als ik wilde doortrekken naar 140. De motor houd dan een moment in om dan weer vermogen te leveren en dan weer kort in te houden. Gek genoeg is dit meestal over bij ongeveer 140km/u.
Dan als ik een tijdje die snelheid vasthoud voel ik heel zachtjes nog wel dat de motor iets terugvalt maar een weinig.
Dus ik ben gaan testen. Rustig gas (heeel rustig) bij geven geeft minder of soms geen problemen. In eens op het gas is vrijwel altijd problemen (snelweg 5-6k toeren).
In lagere versnellingen kan ik vrij onbehoorlijk gasgeven tot 6k en meestal geen problemen.
Koppeling lijkt me niet het probleem. Bij het stoplicht klimt ze in de ketting en als ik lage toeren in een hoge versnelling rijd wilt het ook niet slippen.
Vervolgens carburateurs eraf en schoongemaakt. Eigenlijk niets tegen gekomen. Enkelt de stationair sproeier van een van de carburateurs was misschien vuil, maar na doorspuiten etc zeker schoon. Membranen zaten goed en zijn heel.
Toen choke kabel eraf. Plunjers zaten zeker niet vast maar een van de kabels leek iets roestig. Schoongemaakt, gesmeerd en getest los van de motor. Bleef niet hangen. Voor testen twee extra veren achter de plunjers gestoken. Testrit leverde geen verandering.
Bougies had ik al vervangen.
De motor ruikt wel wat naar benzine en het luchtfilterhuis is vettig vind ik.
Nu lijkt het mij toch iets in de brandstof toevoer.
Maar ik durf ook de ontsteking niet uit te sluiten. Heb regelmatig nog dat de motor op 1 pit gaat lopen als hij koud is en ik em start. Contactslot uit en aan lost dit op. (
).
Het stomme is dat die cdi een halfjaar/jaar geleden is vervangen.
Iemand advies oid? Raak een beetje door mijn testjes en truukjes heen