Auteur Topic: Alarmlicht installatie Louis  (gelezen 2711 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline D-DB

Alarmlicht installatie Louis
« Gepost op: 10 februari 2009, 22:33 »
Hallo,

Iemand ervaring met alarmlichten installatie van Louis.

Hoe is het monteren, draad lang genoeg enzo
is de schakelaar regen bestendig.

Prijs technies lijkt het wel in orde

gr D-DB
Honda Africa Twin 2001, stuurverhogers 35mm, touratech kofferdrager en alu koffers 35 ltr en 41 ltr, Givi topkoffer E460, hepco & becker valbeugels voor, arcebis handkappen, garmin zumo 550, verhoogde ruit, cockpitplaat rvs.

www.brandweerdeventer.nl
www.brandweercolmschate.nl
www.dbwservice.nl

Offline xrvtuur

Re: Alarmlicht installatie Louis
« Reactie #1 Gepost op: 10 februari 2009, 23:04 »
heb hem er 2 jaar op, en werkt nog steeds goed, draadjes weet ik niet meer, maar als je dat echt netjes weg wilt werken is een stukje eraan solderen toch ook geen probleem.

grtjs arthur
Varadero SD02  2004

Offline MartinW

Re: Alarmlicht installatie Louis
« Reactie #2 Gepost op: 11 februari 2009, 13:37 »
Louis levert een prima setje, waar je je geen buil aan kunt vallen.

Martin

AR

  • Gast
Re: Alarmlicht installatie Louis
« Reactie #3 Gepost op: 08 maart 2009, 12:14 »
 :-\

Net een uur zitten prutsen met dit setje, alles netjes aangesloten, ik zet de schakelaar om en *pats* zekering stuk.
Waar kan dat nu aan liggen?

AR

  • Gast
Re: Alarmlicht installatie Louis
« Reactie #4 Gepost op: 08 maart 2009, 12:45 »
Dank voor je snelle antwoord!
Ik snap niet wat er verkeerd is gegaan, met 2 kabelverbinders heb ik de groene draden verbonden naar de knippers. Dan rest slechts de + en - aansluiten op de accupolen... ???

bobby templier

  • Gast
Re: Alarmlicht installatie Louis
« Reactie #5 Gepost op: 09 maart 2009, 19:22 »
Ik ken het aansluitschema niet, maar je moet met een multimeter even goed meten of je de kabeldiefjes op de juiste kabels hebt aangesloten, waarbij het vooral belangrijk is om sluiting te voorkomen. Ook ik ging vorige week de mist in bij het aftappen van mijn achterlicht voor de relais schakeling.

 ;)
mijn/jou lampen draai nu op led verlichting en heb ze zo dat als de motor uit is ook aan kan blijven.
2 keer 0.5 amp 6 watt per kant kun je niet echt verblinden maar prikt wel ff in je ogen ;)

Offline Bill

Re: Alarmlicht installatie Louis
« Reactie #6 Gepost op: 09 maart 2009, 23:32 »
Dank voor je snelle antwoord!
Ik snap niet wat er verkeerd is gegaan, met 2 kabelverbinders heb ik de groene draden verbonden naar de knippers. Dan rest slechts de + en - aansluiten op de accupolen... ???
De aansluiting op je "groene"draden is niet juist. Ik spreek uit ervaring, heb het zelfde probleem ook gehad. Hoe de aansluiting wel moet? gewoon even proberen en wat zekeringen extra kopen.

bobby templier

  • Gast
Re: Alarmlicht installatie Louis
« Reactie #7 Gepost op: 10 maart 2009, 08:30 »
groen is massa :-*

AR

  • Gast
Re: Alarmlicht installatie Louis
« Reactie #8 Gepost op: 10 maart 2009, 08:50 »
Ik heb er nog eens over nagedacht en ben tot de conclusie gekomen dat ik me heb laten misleiden door de kleur. Groen op groen leek me zo logisch…
Zondag ga ik de groen draden van het setje op de andere kleuren aansluiten en dan moet het werken, wel eerst even nieuwe zekeringen kopen  ;D
Bedankt voor de reacties!

Offline Bill

Re: Alarmlicht installatie Louis
« Reactie #9 Gepost op: 10 maart 2009, 10:22 »
Je beredenering klopt ook wel ;D Alleen moet je bij de groene draden van je knipperlichten even kijken welke je van de drie je moet hebben. Als het goed is eindigen twee in een lichtblauw stekkertje en de andere in oranje. Dat kan je zien in dat plastic condoompje ter bescherming voor vocht. Op de site van louis staat ook een schema met tekst in het duits.
http://www.louis.de/shop/zusatz/anl/10034955_S.pdf

bobby templier

  • Gast
Re: Alarmlicht installatie Louis
« Reactie #10 Gepost op: 10 maart 2009, 12:48 »
goed bezig bill :angel: