Auteur Topic: Wat is dit nu, niet starten  (gelezen 1290 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline rodealp

Wat is dit nu, niet starten
« Gepost op: 05 juni 2011, 23:01 »
hoi, vandaag de kikarit gemaakt, en op de terugweg lekker binnendoor naar huis gereden. De alp liep als een zonnetje. Ik rij een 700 van 2010 met nu zo 12.500km. Bij 12.000 nog olie ververst en oliefilter vervangen. Bij het verlaten van een veerpont wilde hij niet starten. Hoorde wel de startmotor draaien, maar sloeg niet aan.??. Normaal altijd een tik en hij loopt. Nu pas na 4 keer starten, OP dat moment ging ook het FI lampje branden. Toen hij liep leek alles in orde. Ben snel na de pont gestopt, en de motor uitgezet. Bij het opnieuw starten was en niets meer aan de hand, en ook het FI lampje branden niet meer. De laaste 50 km naar huis geen problemen meer gehad. Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn, en moet ik me zorgen maken ?. Mischien nog de bougies vervangen?.Heb ik nog niet gedaan zitten nog de orginele in. ??? Kan kleppen stellen ook dit probleem veroorzaken ?

Offline Peter M

Re: Wat is dit nu, niet starten
« Reactie #1 Gepost op: 05 juni 2011, 23:19 »
Met mijn vorige XL700 (2009) ook een keer gehad. Nooit achter gekomen wat dat was.

Offline Brombeer

Re: Wat is dit nu, niet starten
« Reactie #2 Gepost op: 05 juni 2011, 23:23 »
Die heeft toch injectie? Heeft dat niet daarmee te maken (PGM-FI)?

Vraag je Honda-specialist anders even... ;)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline michelbijl

Re: Wat is dit nu, niet starten
« Reactie #3 Gepost op: 06 juni 2011, 00:12 »
Is duidelijk een electrisch verhaal...

Kromme Volt,

is er nu weer uit ;)

Offline rodealp

Re: Wat is dit nu, niet starten
« Reactie #4 Gepost op: 07 juni 2011, 19:23 »
oke, naar de dealer geweest om uit te laten lezen. Code 19, iets met de sensor van de krukas. Volgens de dealer maar even aankijken, als er echt een probleem mee is dan start hij echt niet meer. Aangezien ik verder geen problemen meer heb gehad, gewoon doorrijden. Wat mischien ook de storing heeft veroorzaakt volgens de monteur is de aangesloten schakel indicator . Deze staat aangesloten op de connector , waar je ook mee uitleest. Dus deze maar direct los gekoppeld. Nu nog de vraag voor mijzelf wat ga ik doen met de service beurt van 12000 km ?. Reeds olie vervangen en oliefilter. Denk toch maar de rest door de dealer laten doen zoals bougies en kleppen stellen. Anders heb ik mischien een probleem met een eventuele garantie claim, als er achteraf toch echt iets niet in orde is. Wat denken jullie ? :-\