Auteur Topic: Hikken en stotteren Varadero  (gelezen 2254 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bulldog

  • Gast
Hikken en stotteren Varadero
« Gepost op: 06 juni 2011, 18:34 »
Hoi Allen,

Sinds eind vorige week heeft mijn varadero de hik, als je gewoon goed gas geeft is er niks aan de hand dan pakt hij goed op hij komt alleen niet aan zijn top. ( ja ik weet het dat mag ook niet   C:-)).

Maar als je rustig gas geeft dan begint hij tussen de 2500 en 4000 toeren in te houden en te ploffen uit de pijp, nu heb ik al het k&n luchtfilter gereingd  bougies vervangen, en forte carburateur reiniging toegevoegd en vervolgens 400 km gereden, nu is het probleem wel minder geworden maar nog niet weg.

iemand een idee ??? groeten Bulldog

Offline jack

Re: Hikken en stotteren Varadero
« Reactie #1 Gepost op: 06 juni 2011, 18:51 »
Teveel olie gebruikt bij het oliën van je filter waardoor je filter te dicht zit en te weinig zuurstof krijgt? Is je brandstofverbruik gestegen?


Offline Broertje

Re: Hikken en stotteren Varadero
« Reactie #2 Gepost op: 06 juni 2011, 21:06 »
Ik heb een keer mee gemaakt dat het een gasschuif op een van de Carbs was. Dat werkt met een vacuummembraam.
Daar zat een scheurtje in (rubber). Dus deed die carb nog maar een beetje mee. Bij vol opentrekken geen topvermogen....maar wel normaal kunnen rijden. Alleen ff snel wegtrekken ook weer niet....weet niet of je dit kan herkennen ?
Je weet maar nooit.

bulldog

  • Gast
Re: Hikken en stotteren Varadero
« Reactie #3 Gepost op: 07 juni 2011, 12:31 »
Hoi Jack nee brandstof verbruik is nog steeds hetzelfde volgens mij zelfs iets beter geworden, Hoi Broertje ik snap wat je bedoelt maar als ik volgas geef gaat hij wel weg maar komt niet aan zijn topvermogen, als ik tussen de 2500 en 4000 toeren rijdt gaat hij hikken en klapperen in de uitlaat maar als ik dan weer volgas geef gaat hij wel weer vooruit.
ik snap er niks van.
groeten bulldog

Offline marc Lenssen

  • Transalp 650 uit 2000
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 470
  • na vele omzwervingen weer gewoon op die fijne RD04

  • Ongelezen
    Reacties
Re: Hikken en stotteren Varadero
« Reactie #4 Gepost op: 07 juni 2011, 19:00 »
Zijn de rubber bussen tussen carbs en motor goed dicht? Scheurtje of klemring niet goed aangedraaid? Daar kan hij valse lucht trekken. Ennuh......brandstofpomp?
Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

bulldog

  • Gast
Re: Hikken en stotteren Varadero
« Reactie #5 Gepost op: 09 juni 2011, 13:09 »
Hoi Marc,

De brandstofpomp is verleden jaar al vervangen dus de rest moet de dealer dan maar is uitgaan zoeken.
Ik weet het ff niet meer.

groet raymond

Offline brummelhuis

Re: Hikken en stotteren Varadero
« Reactie #6 Gepost op: 07 augustus 2011, 18:33 »
Ben benieuwd of de dealer al iets heeft gevonden, bedankt!