Auteur Topic: Kuipruiten allerlei  (gelezen 1505 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Oldtimer

Kuipruiten allerlei
« Gepost op: 09 juni 2011, 12:15 »
Ik vond deze ruit ook op marktplaats.

65 euro, maar heeft iemand hier ervaring mee.
Hij zou 10 cm hoger zijn dan de originele.

http://www.puigusa.com/tuning-bikes/honda-varadero-xl1000v-2004/c171en/m960/
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Stan

Re: Kuipruiten allerlei
« Reactie #1 Gepost op: 12 juni 2011, 13:06 »
HOi,
ik heb heel wat af geprobeerd met diverse motoren en diverse vervangingsruiten maar mijn ervaring is dat het nooit heel veel beter wordt dan hoe ie afgeleverd wordt door de fabrikant. Er zitten altijd negatieve bij-effecten bij een andere ruit, of turbulentie, of teveel vacuum enz enz. Als een grote fabrikant als Honda het beter had kunnen maken, hadden ze dat vast wel gedaan.
succes.
groeten!

Offline Goobi

Re: Kuipruiten allerlei
« Reactie #2 Gepost op: 12 juni 2011, 17:38 »
Ik heb op mijn TA 650 een hoog windscherm van Puig uitgeprobeerd maar die deed het qua turbulentie niet beter dan het MRA-scherm met Laminar-lip. Eigenlijk zelfs slechter, ondanks het feit dat-ie ongeveer 10cm langer is. De Puig heeft niet de afbuiging naar boven die de rijwind over je helm moet leiden. Toevallig heb ik er net een extra schermpje op gezet om te kijken of dat helpt. Moet nog getest worden....
 
Groet,
Geert-Jan
XL 700 V Transalp (2008, blue)

Offline Varingo

Re: Kuipruiten allerlei
« Reactie #3 Gepost op: 12 juni 2011, 22:26 »
Ik heb zo ééntje gehad en snel de MRA terug gezet, meer lawaai dan verwacht en te zwak van materiaal. Aan snelheden boven de 130 zie je ze naar alle kanten buigen en trillen.
Heb er uiteindelijk de zaag ingezet en er boven een stuk afgezaagd dat nu dienst doet als spoiler op de MRA  en ben er zeer tevreden over, beter dan het kleine spoilertje van mra.
Ruit staat in de laagste bevesting.
Hier link naar enkele foto's
https://picasaweb.google.com/Varingo/Motoren#5617428078996441250