Auteur Topic: Smaller stuur  (gelezen 1807 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ericsku

  • Gast
Smaller stuur
« Gepost op: 11 juni 2011, 17:43 »
Hallo ik  ben van plan om een varadero te kopen maar zit met een groot probleem, De breedte van het stuur is volgens de specificaties 92cm breed maar mijn gangetje achterom is maar 90 cm breed. nu wil ik er een smaller stuur op kopen dat hij totaal maar 85 cm breed wordt is dit mogelijk . en veranderen de rij eigenschappen niet teveel

Offline michelbijl

Re: Smaller stuur
« Reactie #1 Gepost op: 11 juni 2011, 18:34 »
Handvatten eraf, met een buizensnijder het stuur (evenwijdig) inkorten, zou dat niet kunnen werken?

Offline Bono

Re: Smaller stuur
« Reactie #2 Gepost op: 11 juni 2011, 19:36 »
Handvatten eraf, met een buizensnijder het stuur (evenwijdig) inkorten, zou dat niet kunnen werken?

Mijn idee.
 
Maar is de situatie zó, dat je de dero strak/recht door die deuropening moet rijden? Schuin insteken, eerst de ene kant voorbij de poort, motor iets schuin houden, stukje naar voren rijden en dan de andere kant erin en motor (stuur) recht draaien. En binnen ben je! Je praat over slechts 2 cm...
-- Han --

Offline The Headless Horseman

Re: Smaller stuur
« Reactie #3 Gepost op: 11 juni 2011, 19:41 »
Met Bono ^^  :D

Echter, Eric heeft het niet over een deuropening, maar over een 'gangetje'  :-\
Als dat gangetje een metertje of meer is dan gaat het m.i. zélfs met 2,5cm speling aan weerszijden niet werken  ::)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Oldtimer

Re: Smaller stuur
« Reactie #4 Gepost op: 11 juni 2011, 20:51 »
Uit pure ervaring  ;D

Het is niet alleen het stuur wat problemen veroorzaakt. Probeer maar eens zo scherp te sturen dat je aan weerskanten 1, of zelfs maar 2 cm overhoud.Dat gaat alleen als je wat snelheid hebt. Verder moet je wel je benen strak tegen de tank zetten.
Dat gangetje moet dus echt niet al te lang zijn. Evenwicht houden in een smalle gang lukt je bijna niet.

PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline PimW

Re: Smaller stuur
« Reactie #5 Gepost op: 11 juni 2011, 20:59 »
Ik denk dat je bij langzaam rijden wel wat inlevert op stuurgemak. Geen idee hoeveel.


Offline Bono

Re: Smaller stuur
« Reactie #6 Gepost op: 11 juni 2011, 21:11 »
Met Bono ^^  :D

Echter, Eric heeft het niet over een deuropening, maar over een 'gangetje'  :-\
Als dat gangetje een metertje of meer is dan gaat het m.i. zélfs met 2,5cm speling aan weerszijden niet werken  ::)

Shit. Niet goed gelezen  :-\ . Een gangetje... Zit maar één ding op: verhuizien!  :-X   :angel:   ;)
 
Maar alle gekheid op een stokkie; ik weet niet wat in invloed is op het rijgedrag van een kleiner stuur. Wat Pim aangeeft kan ik me wel voorstellen. Voor hetzelfde geld, valt het allemaal mee.
-- Han --