Auteur Topic: Acerbis handkappen, welke passen wel? En verkorte remhendels?  (gelezen 4030 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Anne87

Hallo,

Vraag 1
Ik heb een tijdje terug de volgende handkappen besteld:
Acerbis Supermoto handguard

Maar deze passen dus niet. Ze zitten bij het sturen tegen mijn kuip aan en dat is (uiteraard) niet zo fijn. Nu ben ik benieuwd of er hier mensen zitten (of staan) die toevallig Acerbis handkappen op hun Transalp hebben zitten en zo ja, welk type dan precies?

Of kan iemand mij vertellen of bijvoorbeeld de volgende gaan passen;
Acerbis Rally Brush handguard

Verkooppraatje
Mocht iemand interesse hebben in de Acerbis Supermoto handguards voor bijvoorbeeld op een AT (getest; past!), stuur even een berichtje. Ze zijn dus gloedjenieuw en kosten in de acerbisshop 109,95 euro (exclusief verzendkosten + betaalkosten <- Ja echt, daar moet je voor betalen :-o ).


Vraag 2
Zijn er ook nog verkorte remhendels te verkrijgen? Zo ja? Welke? Waar?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
 ;D

Offline robgoesdakar

Re: Acerbis handkappen, welke passen wel? En verkorte remhendels?
« Reactie #1 Gepost op: 13 juni 2011, 20:46 »
Je kunt ook je stuur iets naar je toe draaien, dan komen ze waarschijnlijk niet tegen je kuip aan.

En voor wat de remhendel, deze zou je mogelijk iets naar binnen toe kunnen monteren. (Zit je wel even met je dodemansknop. Die 'past' maar op 1 manier ivm een 'pinnetje'. Maar dat zou je weg kunnen halen zodat je alles iets meer naar binnen kunt monteren om zo de ruimte te maken voor je remhendel)
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline Sounddragon

Re: Acerbis handkappen, welke passen wel? En verkorte remhendels?
« Reactie #2 Gepost op: 13 juni 2011, 20:52 »
Je kunt ook je stuur iets naar je toe draaien, dan komen ze waarschijnlijk niet tegen je kuip aan.

En voor wat de remhendel, deze zou je mogelijk iets naar binnen toe kunnen monteren. (Zit je wel even met je dodemansknop. Die 'past' maar op 1 manier ivm een 'pinnetje'. Maar dat zou je weg kunnen halen zodat je alles iets meer naar binnen kunt monteren om zo de ruimte te maken voor je remhendel)


Hey Rob  :-*


Stuur naar binnen draaien levert niet genoeg ruimte op, ik zat al aan een Rox setje te denken, maar dan komt er weer meer ellende bij, en dan nóg denk ik dat het niet gaat passen.. de beugels aan de binnenzijde zijn redelijk ruim opgezet, bij mijn Twin past het wel, maar dat is allemaal wat groterderder he ;)


Andere optie is het verbouwen van de beugels, maar ik weet niet of dat materiaal ongestraft te verbuigen is, daarbij moet het dan wel heel grof omgezet gaan worden, en dat is ook weer zonde met zo'n dure nieuwe set, zeker als het dan achteraf nog niet blijkt te passen ;)


Remhendel verhaal is tweeledig trouwens; mejuffrouw heeft ietswat kleine vingertjes, en het zou erg fijn zijn als er verkorte en evt verstelbare hendels op zouden kunnen, zodat ze er wat makkelijker bij kan.



Offline Hans Schaap

Re: Acerbis handkappen, welke passen wel? En verkorte remhendels?
« Reactie #3 Gepost op: 13 juni 2011, 22:14 »
Ik heb de Rally Brush zonder spoiler op mijn TA600 zitten dat gaat net goed ( originele kuipruit) .
Ik heb ze bij Mulders gehaald daar waren ze incl. motageset goedkoper.
Het gaat dan om KTM handguards let wel op dat ze de goede motageset leveren.Het stuur van een alp heeft een grotere binnendiameter dan gebruikelijk.
Even opmeten en aangeven bij de bestelling.
 
KTM levert acerbis kappen zonder de merknaam erop.
 
Groet Hans
PJS motorbandenservice 
    Zelfsleutelgarage
            Elburg
       0640221754

www.pjsmotorbandenservice.nl

Offline Sandra

Re: Acerbis handkappen, welke passen wel? En verkorte remhendels?
« Reactie #4 Gepost op: 13 februari 2012, 21:50 »
Wij hebben ons rot gezocht en konden 2 jaar geleden niets vinden. Ikzelf ben geholpen door pakfiets die geheel belangeloos met de hand een roestvrij stalen hendel na had gemaakt en die veel dichterbij het stuur komt.
Supertof!! :D(na mijn oproep hier op het forum of iemand wist waar dit te koop was)
Hendels kun je zelf maken/aanpassen door bij www.Louis.de een hendel te bestellen van gesmeed aluminium. (daar kwamen wij later pas achter)
De gewone breken namelijk of worden zwak. De gesmede hendel is goed te verhitten met een brander(zelfs de lak blijft intact!!)en te verbuigen, wij (Herbert dus) hebben al 2 mensen geholpen door de hendels zo te maken dat ze dichterbij de hand komen. Het bolletje aan het uiteinde mag dan aan de stuurzijde ook plat worden geslepen om nog dichterbij te komen, scheel toch weer een halve cm.
Het bestelnummer is het volgende:
Kupplungshebel nummer: 10019309

grtz Sandra
[img]http://img684.imageshack.us

Offline The Headless Horseman

Re: Acerbis handkappen, welke passen wel? En verkorte remhendels?
« Reactie #5 Gepost op: 13 februari 2012, 22:04 »
Hebben we het hier nou over de rem- of de koppelingshendel ?  :-\
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Sandra

Re: Acerbis handkappen, welke passen wel? En verkorte remhendels?
« Reactie #6 Gepost op: 14 februari 2012, 04:04 »
Kupplungshebel= koppelinghendel
[img]http://img684.imageshack.us

Offline The Headless Horseman

Re: Acerbis handkappen, welke passen wel? En verkorte remhendels?
« Reactie #7 Gepost op: 14 februari 2012, 12:48 »
Dat weet ik Sandra  ;D maar Anne had het over de remhendel(s)  :-\
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Sounddragon

Re: Acerbis handkappen, welke passen wel? En verkorte remhendels?
« Reactie #8 Gepost op: 14 februari 2012, 14:27 »
Het lijkt me duidelijk dat als je met je linker vingers niet goed bij de hendel kunt, dat dat ook aan de rechterkant het geval is  ;)


Voorlopig staat Anne d'r Alpje nog in de winterstalling, maar we zullen iig eens even kijken naar dat 'verbuigen' verhaal, evt in combi met andere hendels. Je ziet ook wel van die verstelbare hendels in de handel, alleen vind ik die dingen echt belachelijk duur, mede omdat het meestal voor de pimp is, worden er dikke vette hoofdprijzen voor gevraagd.




Offline Sandra

Re: Acerbis handkappen, welke passen wel? En verkorte remhendels?
« Reactie #9 Gepost op: 14 februari 2012, 15:52 »
Ha Jeff, de afstand van die koppelingshendel stond zo dat het koppelen wel ging, maar het hield niet over, voor de rit naar noorwegen vond ik het comfortabeler om hem wat dichterbij te hebben.
Remhendel iets meer vrije slag gegeven, gaat prima! :)

Die verstelbare hendels zijn idd heel duur en ik kon ze voor een Transalp PD10 nergens vinden.
[img]http://img684.imageshack.us

Offline sander.en.marianne

Re: Acerbis handkappen, welke passen wel? En verkorte remhendels?
« Reactie #10 Gepost op: 16 februari 2012, 21:47 »
Wij hebben Acerbis Rally Pro en Multiplo E op onze motoren zitten. Weliswaar i.c.m. Renthal stuur.
Mijn motor Acerbis Rally Pro, Renthal Dakar High en ROX risers, past precies zodat zowel de tank als de kuip net niet geraakt worden.
Marianne haar motor heeft Multiplo E en Renthal RC High, zonder risers (komen er nog wel tussen) en dat past voor zover ik weet ook.
Geen problemen met de hendels overigens... Wel enorm passen en meten :)

http://les-deux-alpes.blogspot.com/2012/02/ready-to-go.html