Auteur Topic: Olie ervaring delen.  (gelezen 27497 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Peter_Winsum

Re: Olie ervaring delen.
« Reactie #60 Gepost op: 16 november 2011, 19:41 »
Z = Zonnebloemolie
F = Frituurpan
B = Beslag
T = Tijd

Z + F + B x T =


Als Groninger (= Rood) en ingetrouwd in een sociaal democratische familie met volksvertegenwoordigers tot op het hoogst denkbare nationale niveau speel ik hierdoor met mijn leven. Zelf ben ik partijloos (maar dat is zakelijk opportunisme).
« Laatst bewerkt op: 16 november 2011, 20:53 door Grunneger »
Honda Varadero - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Offline Brombeer

Re: Olie ervaring delen.
« Reactie #61 Gepost op: 16 november 2011, 20:11 »
Duvel op hier, daar is Praathoek toch voor..? :) ;) :P :angel:

Ik wilde eigenlijk dream even quoten, maar de post waar ik die uit wilde halen is er schijnbaar niet meer? 1e pagina, spookpost waarop daandus naar zijn olieverbruik informeert.

Hmzz..
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Peter_Winsum

Re: Olie ervaring delen.
« Reactie #62 Gepost op: 16 november 2011, 20:53 »
Hoezo Brom, het topic is 'Olie ervaring delen'.

Ik heb hier niets geschreven wat niet met olie te maken heeft  >:D
Daarbij heb ik verschillende postings gelezen waar veel meer onzin in stond als in mijn olie-postings.
Honda Varadero - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Offline Brombeer

Re: Olie ervaring delen.
« Reactie #63 Gepost op: 16 november 2011, 21:23 »
Daarbij heb ik verschillende postings gelezen waar veel meer onzin in stond als in mijn olie-postings.

Grunneger we staan te trappelen, want de quote suggereert dat jij veel meer van het topique-onderwerp weet dan je toch nog toe kwijt wou...

Neet, waar ben je?? Roep die gast even tot orde?! :) :) :)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Neet

Re: Olie ervaring delen.
« Reactie #64 Gepost op: 16 november 2011, 21:52 »
Neet, waar ben je?? Roep die gast even tot orde?! :) :) :)

Ik? Ik ben er allang klaar mee en geniet gewoon nog wat na....

Zelf ben ik ook zo'n slappe ouwehoer maar kon me inhouden.

Maar vooruit........   Mannen, foei

Offline Brombeer

Re: Olie ervaring delen.
« Reactie #65 Gepost op: 16 november 2011, 22:13 »
Dank, dank! :D
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Neet

Re: Olie ervaring delen.
« Reactie #66 Gepost op: 16 november 2011, 23:36 »
Graag gedaan... ;D

Offline Peter_Winsum

Re: Olie ervaring delen.
« Reactie #67 Gepost op: 17 november 2011, 08:31 »
Oh...... ok.

Gezien de toenemende koude en de daarbij horende droge lucht wilde ik net mijn ervaringen over badolie gaan delen. Perfect tegen de droge huid. Dat laat ik na de reprimande van Neet dan maar achterwege.




 :-X
Honda Varadero - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Offline Brombeer

Re: Olie ervaring delen.
« Reactie #68 Gepost op: 17 november 2011, 12:36 »
dream,

Je komt nog niet zo lang op het forum maar voel je vooral niet afgewezen. Soms gaat het hier zo. En het komt altijd weer goed.

Als je in de extremen kijkt heb je nooit veel vergelijkingsmateriaal. De middenmoot geeft een veel betere basis. En daar hoor jij niet bij helaas.

De mijne is nieuw van '96. In het eerste jaar 20.000km en het jaar erop ben ik ermee naar Australie gereden. Toen stond die op 65.000. Nu heb ik 2 ton en meer dan 40 landen doorkruist. Eén derde van die stand is onverhard geweest over soms de meest dramatische wegen die deze wereld te bieden heeft.

Ik hoor dus ook niet bij de middenmoot. Ik heb tot 150.000 Shell Helix Syntheet gebruikt. Tot die tijd geen noemenswaardig verbruik tussen de verversingsintervallen. Ik vond die motor toen al op leeftijd met die stand en ik ben er halfsyntheten van verschillende merken in gaan doen.

Dat blok zuipt nu 1 op 500km olie.. En dat in de laatste 50.000km :)

Alles wat van invloed en belang is, staat in dit topic. Nu nog even filteren en in een chronologisch rijtje zetten.

(Ik heb alleen geen tijd meer daarvoor, ik ga morgen 2 weekjes aan het werk op een 450 KTM :P)

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline daandus

Re: Olie ervaring delen.
« Reactie #69 Gepost op: 17 november 2011, 13:55 »
@ Dream:
Laat je niet gekmaken hier; zoals op ieder forum zijn er mensen die enkel overal tegenin gaan.
Ik vind het juist prachtig dat er mensen zijn die alles bijhouden, en de data delen. DAAR heb je wat aan als lezer/mede-rijder/mede-lid/whatever. Aan mensen die beweren bovennatuurlijke kennis te hebben zonder achtergrond heb je niets, en nog minder aan mensen die enkel de boel affakkelen...
bovenstaande zin is aan niemand gericht, ik wijs naar niemand en bedoel het 'algemeen'

Het forum is verder best wel leuk, en als je dit soort mooie data deelt krijg je vanzelf ook leuke reacties ;-).

Voor hen die het willen hebben: ik heb een soort lesboek van Castrol uit de jaren 90, over olie. Best interessant en zeer volledig, for dummies. (wij dus ;-)) Heb (telefonisch) toestemming van de uitgever om het op het forum te zetten, maar dat moet nog zwart-op-wit mijn kant op komen.... en dat komt dus maar niet. Beetje oude praat, maar goed... onze motoren zijn ook niet nieuw!
Heb het als PDF, dus wie het wil hebben: mail me ff.
... was ooit lid ...

Offline Waffie

Re: Olie ervaring delen.
« Reactie #70 Gepost op: 17 november 2011, 16:15 »

Ja, de kennis is zeker aanwezig, en de onafhankelijkheid heb jij ter discussie gesteld, als bestuurslid had ik dat niet verwacht. Nergens tracht ik een bepaalde visie ondersteund te krijgen, alleen heb ik gevraagd om referentiekaders van mijn bevindingen aan te leveren, om e.a te vergelijken.

jensen

ik heb juist helemaal niets gedaan want ik sta juist open voor alles  :o  maar ben wel kritisch in het belang van de TCN
en dus....goed lezen is dus erg belangrijk om zo de nuances eruit te halen

overigens als mijn  reactie....

wie roept er dat ik er een enorm belang bij heb,
wie vraagt welk merk ik verkoop
wie roept dat het forum mij iets daadwerkelijk  oplevert

wat te denken van mijn intergriteit :o

ik heb zelf  het gevoel dat ik  veel meer geef dan neem.... maar vooruit

want als het om dat nemen gaat moet je niet bij de gemiddelde transalp, en twin rijders zijn.

dan zijn merken als bmw, yamaha en ktm the place to be maar ik voel me beter thuis bij de TCN

al zullen er altijd zijn die denken dat ze een goudmijntje hebben.

 maar terug on topic

De topic ging over olie ervaringen en  dan is jouw verhaal zeer klein  omdat je enkel sprak over door  jou vast gestelde ervaringen omtrent het gebruik van een vol synth olie
ervaringen die niet te controleren zijn.
Ik zeg niet dat je de waarheid niet vertelt..... dat kan ik namelijk ook niet vast stellen
maar we kunnen ze ook niet bevestigen.

ik ga  stellen dat de kennis waar jij over spreekt eigenlijk ervaringen zijn.

Ik heb geen zeer diep gaande kennis van smeerolie, wel van allerlei soorten  verbrandingsmotoren  en ik weet dat ze uiteindelijk allemaal stuk kunnen gaan
en de meeste omdat er geen olie meer in zat!!!!

 en met de opm over de kennis bedoelde ik de echte kennis die bij de fabrikanten aanwezig is en niet iemand op dit forum en juist die kennis is niet altijd objectief te noemen.

zie bijv de opm van daan en over castrol (goed bedoelt.. dat zeker zowel van daan als van castrol maar wel met een doel.... dat zeker

objectief.... niet vast te stellen
ik noem als punt de manier waarop castrol bijv zijn crude oil kraakt en  hoe concurrenten dit doen wat is dan full synt en wat juist niet
 maar uiteindelijk alles draait on de centjes..

afscheidnemende CEO's die wat roepen beschouw ik zeker niet als objectief

misschien hoort deze topic wel meer thuis in het cafe... en ja ook bestuursleden zijn gewoon leden... hebben meningen en vragen door
 en proberen juist mensen zoals je zelf  binnen de tcn familie op te nemen.

al is het alleen maar om te delen en er over te praten maar ruimte te laten voor eigen visie's

ook dat heet democratisch
« Laatst bewerkt op: 17 november 2011, 17:08 door Ad Mies »
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline bully043

Re: Olie ervaring delen.
« Reactie #71 Gepost op: 17 november 2011, 16:46 »
wat Daan hierboven schrijft, (of moet ik nu zeggen hieronder?) daar sluit ik me volledig bij aan Dream.
Ik heb het tot nu toe met veel belangstelling gevolgd ;)

Soms is het moeilijk om mensen te overtuigen ;D

Offline Brombeer

Re: Olie ervaring delen.
« Reactie #72 Gepost op: 17 november 2011, 17:34 »
..Aan mensen die beweren bovennatuurlijke kennis te hebben zonder achtergrond heb je niets, en nog minder aan mensen die enkel de boel affakkelen...
bovenstaande zin is aan niemand gericht, ik wijs naar niemand en bedoel het 'algemeen'..

Toch wel beetje Freudiaans, Daan. Anders had je het niet ter sprake gebracht. (nu dream niet meer mee wil doen neem ik gewoon jou op de korrel  ;) En anders Neet, want die is topicstarter.. :'()

@ bully, jij schaart je naast dream. Als dat zo is vanwege jouw eigen ervaringen dan graag niet alleen volgen, maar ook ervaring delen. We zoeken draagvlak en een paar ervaringen zijn niet genoeg.

Ik vind dit topic bij lange na niet dood! :)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline *thomas*

Re: Olie ervaring delen.
« Reactie #73 Gepost op: 17 november 2011, 19:47 »
Naar goede gewoonte wordt er door sommigen weer lekker volwassen omgegaan in dit topic... hoeft dat nou elke keer zo?

Ik 'geloof' dream ook wel hoor, waarom zou iemand er baat bij hebben hierover te gaan liegen of cijfers te manipuleren.

Spijtig genoeg kan ik zelf geen mening geef, daar ik onvoldoende kilometers rijdt met eenzelfde fiets, tot nog toe...


Offline jar

Re: Olie ervaring delen.
« Reactie #74 Gepost op: 17 november 2011, 19:53 »
Ja het is soms ongelooflijk hoe het ouwe wijvengehalte door alle plafonds knalt.
In een topic onder de noemer 'techniek' dan nog wel . . .

Offline daandus

Re: Olie ervaring delen.
« Reactie #75 Gepost op: 17 november 2011, 21:14 »
is er een emoticon voor een enorme huilbui?
@ Brombeer: ik voegde die kleine tekst toe om GEEN gewijs en geruzie te krijgen.
Wilde enkel een nieuw lid wat aanmoedigen, en waarschuwen voor mensen die enkel 'de zaken moeilijk maken' en bijvoorbeeld stellen dat mensen liegen... als ze met mooie specs komen!
Op ieder forum heb je mensen die verstand van zaken hebben, en kneuzen. Da's altijd zo, en kneuzen lijken op fora goed hun ei kwijt te kunnen. Da's het gevaar... maar ik hoop dat een nieuw lid daar doorheen kan kijken!

Uiteindelijk roepen we allemaal maar wat en moet je een tijdje rondhangen om te ontdekken wie weet waat hij/zij over praat... en als er veel waarde wordt gehecht aan het 'aantal posts wat iemand heeft geplaatst' moet die teller ook maar eens goed gaan werken en niet op nul gaan na de 1000...

Ik vind dit topic prachtig, want ik DENK dat we worden uitgekleed door dealers/motorzaken/olieboeren en dat het allemaal veeeeeeeeel minder kritisch is als men ons doet geloven. Maar ook ik ben zo'n mietje die straks weer die plug eruit draait om het zwarte goud te vervangen...
Is toch geweldig als iemand de motor nieuw heeft gekocht, en de hele historie online gooit? Daar kunnen we veel van leren... Roepen dat iets goed/fout is, da's zo gemakkelijk... specs, daar gaat het om in deze!

En @Ad: natuurlijk geven weggerende of uitgeschopte CEO's een getekend beeld da's een feit.

@Mods: hoe kan ik 9mb aan PDF delen hier? Heb m'n mail nagezocht en daarin de bevestiging gevonden (schriftelijk) dat ik het boel MET BRONVERMELDING mag delen binnen de club.
En ja, da's door Castrol geschreven en dus gekleurd... en oud. Maar wel leuk, misschien, voor de echte fetisjisten ;-)
... was ooit lid ...

Offline Brombeer

Re: Olie ervaring delen.
« Reactie #76 Gepost op: 17 november 2011, 21:23 »
Daan, ik heb jou altijd als voorbeeld genomen! Ik bewonder je zo om je altijd zo wijze woorden  :)

(die emoticon is er, nl.  :'(, en als je echt wil janken dan doe je gewoon  :'( :'( :'(  ;D)


Maar Jar en *thomas*,

Jullie rijden ook. Hoe gaan jullie met je olie om?

Misschien kunnen we een poll maken waarop je kan stemmen wat jij daarin doet. Type olie, of je vaak van merk wisselt, lange of juist veel korte ritten, kilometerstand en verversingsinterval dat je hanteert?

Dat is nog steeds zo subjectief als de hel, maar je zou daar toch een paar lijnen uit moeten kunnen trekken.


Grtz, Bromz
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Jeroen

Re: Olie ervaring delen.
« Reactie #77 Gepost op: 17 november 2011, 22:02 »
@Mods: hoe kan ik 9mb aan PDF delen hier? Heb m'n mail nagezocht en daarin de bevestiging gevonden (schriftelijk) dat ik het boel MET BRONVERMELDING mag delen binnen de club.
En ja, da's door Castrol geschreven en dus gekleurd... en oud. Maar wel leuk, misschien, voor de echte fetisjisten ;-)

Zelf ff op yousendit knallen en hier de link copy-pasten? Beste suggestie die ik voor je heb. Rapidshare wellicht ook een optie, en zo zijn er nog tientallen maar in die hoek zoeken is..... wacht es, ik heb ooit gehoord van storeitonline.eu of zoiets...... Rob, nog ideeen?
"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Offline Marcel T

Re: Olie ervaring delen.
« Reactie #78 Gepost op: 17 november 2011, 23:37 »
Je kan bijv. een link van de file in het publieke deel van je  dropbox account plaatsen.
Be careful whose advice you buy, but, be patient with those who supply it - Mary Schmich

Offline daandus

Re: Olie ervaring delen.
« Reactie #79 Gepost op: 17 november 2011, 23:52 »
@Mr Marcel: hoe weet jij nou weer dat ik Dropbox-fetisjist ben? Godallemachtig, wat is dat een wereldprogramma als je je fotootjes en filmpjes wilt backuppen naar Nederland!

@ Brombeer: als ik je voorbeeld ben, ga dan please op de inhoud sparren, en niet op de vorm ;-)
ik denk dat het heeeeeeel sneu is als we mensen weg weten te klieren die in 1998 een AT hebben gekocht, er 3 ton op hebben gedraaid en iedere tankbeurt-informatie met ons willen delen...
M.i. zijn dat de mensen die je binnen de club wilt houden, en motiveren om hun kennis te delen zodat we er allemaal iets aan hebben!

(nu dream niet meer mee wil doen neem ik gewoon jou op de korrel  ;) En anders Neet, want die is topicstarter.. :'()
Gelukkig ben je wel eerlijk over je doel  8)


Hier de technische leergang van Castrol (met toestemming van DeltaPress)
http://brandstofpomp.tripod.com/Castrol.pdf
Zal de az1jnpi33ers voor zijn: ja, het is Castrol, ja het is 22 jaar oud. Als je 't stom vindt lees je 't maar lekker niet!  :P



p.s. ik ga zo een Buckler drinken! jaja, da's ook Nederland uitgepest... maar hier te krijgen! Eens checken of Youp gelijk had... ;D
« Laatst bewerkt op: 18 november 2011, 00:19 door daandus »
... was ooit lid ...

Offline Waffie

Re: Olie ervaring delen.
« Reactie #80 Gepost op: 18 november 2011, 00:20 »
Wilde enkel een nieuw lid wat aanmoedigen, en waarschuwen voor mensen die enkel 'de zaken moeilijk maken' en bijvoorbeeld stellen dat mensen liegen... als ze met mooie specs komen!

Ik vind dit topic prachtig, want ik DENK dat we worden uitgekleed door dealers/motorzaken/olieboeren en dat het allemaal veeeeeeeeel minder kritisch is als men ons doet geloven. Maar ook ik ben zo'n mietje die straks weer die plug eruit draait om het zwarte goud te vervangen...

even  de nuances doornemen.... voorkomt misverstanden

 je bedoelt een nieuw forum gebruiker....  en jij bent van mening dat we iets hebben geroepen over dat iemand leugens vertelt (waar haal je het vanDAAN)

we kunnen het verhaal alleen niet bevestigen noch ontkennen

net zo iets als... bestaat god !!

over dat andere heb ik  voor jou  een vraag.?

waarom doe je er eigenlijk aan mee.... is het iets rationeel,instinctief,impulsief of is het toch gewoon  angst

angst om afwijkend te zijn in aanzien van de meerderheid.....

mischien geeft dit  voor jouw de oplossing

of je verzet jezelf er openlijk tegen  of je loopt mee (en zwijgt er verder over)

constant verkondigen dat je denkt dat je genaait wordt moet toch wel een zere bips geven

kontendraaier past dan wel


technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline daandus

Re: Olie ervaring delen.
« Reactie #81 Gepost op: 18 november 2011, 00:26 »
misschien klinkt het heel vies, maar ik vind het een prettig klusje, olie verversen ;-)
en ja, angst dat ik m'n blok om zeep help maakt ook wel dat ik 't liever ververs. Ook altijd goed om je motor eens achter de carterbescherming te bekijken als je d'r flink aftuigt op onverharde paadjes natuurlijk ;-)
(in beide motoren zit een deuk in een framebuis ;-))

de rest van je post begrijp ik niet; misschien is het bedtijd in NL?
(ik ben nog niet eens begonnen aan m'n Buckler ;-))

Stuur maar een PM als je vraag enkel aan mij gericht is, want dit topic is al vervuilt genoeg.
... was ooit lid ...

Offline Waffie

Re: Olie ervaring delen.
« Reactie #82 Gepost op: 18 november 2011, 00:36 »
 hallo daan,

ik was nog niet klaar met het posten,

moet netjes blijven.... maar jij begon erover en in het verlengstuk van de topic moet het wel kunnen

niets verkeert over dream maar ik heb niet eens gekeken naar het spread sheet
nogmaals zijn ervaring en die respecteer ik maar jij hebt zelf ook al aardig wat km gereden en ruim 300.000 km  met de zelfde cylinders en zuigers etc is natuurlijk wel een heftige conclusie die zeker kritisch bekeken wordt

we spreken tenslotte over gietijzeren cylinders met een alu zuiger en dat is technisch heel zwaar om er niet aan te twijfelen aan de correcthied van de gegevens
we hebben alleen eenzijdige input


maar laat hem dan zeker niet ontmoedigen.. de tcn blijft gewoon een gezellige bunch met hooguit wat mindere momenten
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Brombeer

Re: Olie ervaring delen.
« Reactie #83 Gepost op: 18 november 2011, 00:47 »
Ahh lekker.. de strijd xxxxx xx xxxx laait weer op :)


..en ja, angst dat ik m'n blok om zeep help maakt ook wel dat ik 't liever ververs

Angst is de slechtste raadgever Daan  ;D. In deze moedig je dus duidelijk een stroman aan omdat je zelf niet durft  :'(


..Gelukkig ben je wel eerlijk over je doel  8)..

..ligt wel lekker zo in z'n tent  :), begrijpt van 't Hek spot-on over die Bucklerboys 8) en veegt een stofje van de schouder..  :P

(jeetje daan, je hebt me zowaar een pietsie verleid! :angel:)


..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline daandus

Re: Olie ervaring delen.
« Reactie #84 Gepost op: 18 november 2011, 00:59 »
het ware genieten....
... was ooit lid ...

Offline Brombeer

Re: Olie ervaring delen.
« Reactie #85 Gepost op: 18 november 2011, 01:38 »
..jij ook trustekus! ;)

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Jeroen

Re: Olie ervaring delen.
« Reactie #86 Gepost op: 18 november 2011, 12:12 »
Dream heeft gevraagd zijn account te verwijderen, heb ik ook gedaan. Prettige discussie verder!
"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Offline Peter_Winsum

Re: Olie ervaring delen.
« Reactie #87 Gepost op: 18 november 2011, 12:39 »
Citaat
Dream heeft gevraagd zijn account te verwijderen, heb ik ook gedaan. Prettige discussie verder!

Het topic is ineens wel een stuk korter geworden  ;) .
Vindt het wel een beetje vreemd dat oude, gedane postings worden verwijderd. Natuurlijk snap ik een verwijdering van een account, maar om dan alle posts ook te verwijderen... Ander forum waar in in het verleden admin van was hadden we de mogelijkheid om posts aan te passen of te verwijderen uitgezet voor posts waarop was gereageerd. Gedane uitspraken nemen geen keer. Op deze manier kun je mensen die reageren op een posting ineens in heel raar daglicht zetten.

Maar goed het is wel reageren op iets in dit draadje, maar ook richting off-topic, dus ik stop hierover.
Honda Varadero - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Offline varaderohuibje

Re: Olie ervaring delen.
« Reactie #88 Gepost op: 18 november 2011, 12:49 »
Dream heeft gevraagd zijn account te verwijderen, heb ik ook gedaan. Prettige discussie verder!


Wat Jeroen, nog niet wist of niet in de gaten had, is dat als je een account verwijderd ook de postings van hem / haar verdwijnen.
Daarom verwijder ik alleen accounts , wel of geen verzoek, als er niet gepost is of niet van belangzijnde postings.

Huib

Offline Jeroen

Re: Olie ervaring delen.
« Reactie #89 Gepost op: 18 november 2011, 12:52 »
Oeps......  :o foutje! Zal het anders doen voortaan Huib en anderen.
"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."