Auteur Topic: Olie ervaring delen.  (gelezen 27498 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline daandus

Re: Olie ervaring delen.
« Reactie #90 Gepost op: 18 november 2011, 13:09 »
Het topic is ineens wel een stuk korter geworden  ;) .
Vindt het wel een beetje vreemd dat oude, gedane postings worden verwijderd. Natuurlijk snap ik een verwijdering van een account, maar om dan alle posts ook te verwijderen... Ander forum waar in in het verleden admin van was hadden we de mogelijkheid om posts aan te passen of te verwijderen uitgezet voor posts waarop was gereageerd. Gedane uitspraken nemen geen keer. Op deze manier kun je mensen die reageren op een posting ineens in heel raar daglicht zetten.

Maar goed het is wel reageren op iets in dit draadje, maar ook richting off-topic, dus ik stop hierover.

En weer gaat het over de vorm, over of de posts verwijderd mogen worden....
Misschien hadden een aantal mensen eens iets gezelliger moeten doen tegen die kerel, of de mods wat harder op moeten treden. Op deze manier verjaag je mensen, en dat is sneu.
Ook bestuursleden doen een flinke duit in het zakje, en dat kan nooit de bedoeling zijn.
Tip: lees het verhaal eens door de ogen van een nieuw enthousiast forumlid, die een excel post met a'z'n data... die al z'n onderhoudsgegevens deelt. Wat zijn de reacties?
Een greep uit de reacties: Danny begint te mauwen over z'n significantie in z'n sheet, Ad beweert dat het ongeloofwaardig is dat er 3 ton op een At komt zonder top-end revisie... Brombeer beweert dat dream zichzelf 'de man' vindt... etc. Hoe kun je iemand ontmoedigen om PRACHTIGE data te delen?

We lullen weer verder over de vorm... dat die jongen z'n posts niet mogen verdwijnen omdat 'de quotes van anderen dan raar over kunnen komen'.... maar misschien zijn het een aantal anderen die 'raar overkomen' en moeten we wat leren hiervan.
En bedenken wat voor type mensen we binnen de club/forum willen houden!
« Laatst bewerkt op: 18 november 2011, 13:34 door daandus »
... was ooit lid ...

Offline Jeroen

Re: Olie ervaring delen.
« Reactie #91 Gepost op: 18 november 2011, 13:35 »
Hier even een reactie Daan op je opmerking dat de mods wellicht harder hadden moeten optreden: Ik ben mod, geen kleuterleider. dat sommigen geen fatsoen zouden hebben of iemand op de man af aanvallen ga ik niet op modereren. In het dagelijks leven heeft iemand ook geen grote broer achter zich staan die steeds ingrijpt. Ik hou het taalgebruik in de gaten, kijk of er iets niet kan volgens de policy maar zag en zie nog steeds geen reden om hier in te grijpen als mod. Persoonlijk ben ik het met de rest van je post eens, aan de andere kant mag een poster ook wel een beetje tegen kritiek kunnen, je MAG reageren, je bent NIET VERPLICHT te reageren op azijnposts. Ik negeer ook een hoop wat op de man/mod af word gespeeld. vanaf nu: Play ball, ontopic verder svp!
"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Offline daandus

Re: Olie ervaring delen.
« Reactie #92 Gepost op: 18 november 2011, 13:48 »
Natuurlijk heb je gelijk dat je geen kleuterjuf bent, of moet zijn... maar als de kleuters het schoolplein verpesten, wie doet er dan iets?

Ik vind het gewoon jammer dat mensen weggepest worden, want dat gebeurt er in mijn ogen.

Kijk, we kunnen het erop gooien dat iemand 'maar tegen een stootje moet kunnen', en daar zit ook zeker waarheid in. Maar sommige stootjes zijn wel hard, zinloos en onnodig misschien... en we (lezers/posters/mods/bestuursleden/etc.) moeten ons afvragen of dat de kant is die we op willen gaan.

nu ineens 'ontopic'... geweldig, de helft van 't topic is verdwenen!
Misschien is een slotje verstandiger... of een wijziging van de topic-name!
... was ooit lid ...

Offline Jeroen

Re: Olie ervaring delen.
« Reactie #93 Gepost op: 18 november 2011, 14:14 »
Natuurlijk heb je gelijk dat je geen kleuterjuf bent, of moet zijn... maar als de kleuters het schoolplein verpesten, wie doet er dan iets?

De juf, en dat ben ik dus niet  ;)

Citaat
Ik vind het gewoon jammer dat mensen weggepest worden, want dat gebeurt er in mijn ogen.

Sterker nog, dat is nu dus gebeurt hier, Dream has left the building....


Citaat
Kijk, we kunnen het erop gooien dat iemand 'maar tegen een stootje moet kunnen', en daar zit ook zeker waarheid in. Maar sommige stootjes zijn wel hard, zinloos en onnodig misschien... en we (lezers/posters/mods/bestuursleden/etc.) moeten ons afvragen of dat de kant is die we op willen gaan.

helemaal mee eens, al siedereen dat nu eens doet komt het goed!

Citaat
nu ineens 'ontopic'... geweldig, de helft van 't topic is verdwenen!
Misschien is een slotje verstandiger... of een wijziging van de topic-name!

Ja nog een keer........ sorry! wissiknie.......  :-\
"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Offline daandus

Re: Olie ervaring delen.
« Reactie #94 Gepost op: 18 november 2011, 15:41 »
ben klaar met de discussie, denk dat ik duidelijk genoeg was.
... was ooit lid ...

Offline Neet

Re: Olie ervaring delen.
« Reactie #95 Gepost op: 18 november 2011, 18:04 »
Echt waar hoor, de olie van Hein is goed maar wel duurder geworden. 8)
Volgende keer is naar Castrol kijken alleen weet ik nog niet waarom ik 15,- per 4 liter meer zou moeten uitgeven.
Heb 8 liter nodig en dat is toch snel 30,-, ofwel 13 tot 17 bakkies koffie op het strand.
Of 7 bakkies koffie met appelgebak.

Offline Rommit

Re: Olie ervaring delen.
« Reactie #96 Gepost op: 18 november 2011, 18:46 »
Olie van de action

4 liter voor 8 / 9 euro   ::)

Offline Neet

Re: Olie ervaring delen.
« Reactie #97 Gepost op: 18 november 2011, 19:50 »
Olie van de action

4 liter voor 8 / 9 euro   ::)

Die durf ik niet. Is overigens ook geen olie voor de motor. Wel voor de motor maar dan voor de motor van de auto.
Dus eigenlijk niet geschikt voor de motor van de motor al heb ik dergelijke olie vroeger wel in de motor van mijn Yamaha gedaan.

Offline Rommit

Re: Olie ervaring delen.
« Reactie #98 Gepost op: 18 november 2011, 21:42 »
Transalp rijdt er prima op hoor !  :P

Offline Neet

Re: Olie ervaring delen.
« Reactie #99 Gepost op: 18 november 2011, 21:45 »
Daar twijfel ik niet aan.

Offline bully043

Re: Olie ervaring delen.
« Reactie #100 Gepost op: 18 november 2011, 22:03 »
Toch wel beetje Freudiaans, Daan. Anders had je het niet ter sprake gebracht. (nu dream niet meer mee wil doen neem ik gewoon jou op de korrel  ;) En anders Neet, want die is topicstarter.. :'()

@ bully, jij schaart je naast dream. Als dat zo is vanwege jouw eigen ervaringen dan graag niet alleen volgen, maar ook ervaring delen. We zoeken draagvlak en een paar ervaringen zijn niet genoeg.

Ik vind dit topic bij lange na niet dood! :)

Brom ik schaar me naast niemand, en ervaring wat betreft van wat hier allemaal geschreven is, daar kan ik niet over mee praten gewoon weg omdat ik daar geen ervaring in heb ;D
Maar ik vraag mij af waarom dat het niet waar kan zijn wat Jensen allemaal zei, jullie vragen maar om bewijzen. Draai de vraag eens om bewijs eens dat het niet kan.
Voor mij was het geloofwaardig (maar dat komt misschien weer omdat ik geen ervaring heb) :)

Offline Brombeer

Re: Olie ervaring delen.
« Reactie #101 Gepost op: 22 november 2011, 22:52 »
Ik vind persoonlijk dat dream zichzelf kapot heeft gemaakt. Hij mag weggaan. Hij mag blijven. Ik heb ook wel eens de halve club tegen gehad. Maar niet gaan lopen zeuren.

Daan valt als gewoonlijk Ad weer eens aan en gebruikt dit topic daarvoor. Heeft-ie al eerder gedaan. Altijd maar onrust stoken. Al die schijnheiligheid. Maar daar kunnen mods ook niets aan doen. Is Hij echt wel op reis? Met een dergelijk tijdsverschil altijd maar tijd om 'langs te lopen'.

En Neet wilde alleen maar weten of wij wel of geen duurdere merk-olie gebruiken.

Ik gooi tegenwoordig de 'afgewerkte' en gefilterde 1000km-olie van mijn XR erin. Maar mijn twin-blok gebruikt inmiddels veel olie en dat zing ik zo uit tot ik een ander blok op de kop tik. Maar da's nog altijd Motorex halfsyntheet  ;)

 
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline *thomas*

Re: Olie ervaring delen.
« Reactie #102 Gepost op: 22 november 2011, 23:30 »
Wat heb ik al gebruikt:

Elf 10W40
Agip 10W40
Shell 10W40
Motul 10W40
Castrol 10W40

Met een voorkeur (vanwege prijs en beschikbaarheid) voor de laatste 2. Allemaal halfsyntheet.

Geen noemenswaardige problemen met mijn motoren tot nog toe.

Cheers


Offline daandus

Re: Olie ervaring delen.
« Reactie #103 Gepost op: 23 november 2011, 00:27 »
Ik vind persoonlijk dat dream zichzelf kapot heeft gemaakt. Hij mag weggaan. Hij mag blijven. Ik heb ook wel eens de halve club tegen gehad. Maar niet gaan lopen zeuren.

Daan valt als gewoonlijk Ad weer eens aan en gebruikt dit topic daarvoor. Heeft-ie al eerder gedaan. Altijd maar onrust stoken. Al die schijnheiligheid. Maar daar kunnen mods ook niets aan doen. Is Hij echt wel op reis? Met een dergelijk tijdsverschil altijd maar tijd om 'langs te lopen'.

En Neet wilde alleen maar weten of wij wel of geen duurdere merk-olie gebruiken.

Ik gooi tegenwoordig de 'afgewerkte' en gefilterde 1000km-olie van mijn XR erin. Maar mijn twin-blok gebruikt inmiddels veel olie en dat zing ik zo uit tot ik een ander blok op de kop tik. Maar da's nog altijd Motorex halfsyntheet  ;)

Brombeer, je gaat me toch echt wat ver nu.
Dat je mij een L|_|L vindt is me prima, maar Dream zo afzeiken slaat nergens op in mijn optiek.
Hij leest jaren dit forum, gaat nu ook maar eens posten en komt met 300.000+ km informatie van een nieuw gekochte motor; wie tipt daaraan? Hij heeft me nog gemaild, en komt met grafieken, data, dyno-gegevens en al.
Daar hebben we wat aan als club, als lezer. We hebben geen bal aan al die emotiie-meningen en goedbedoelde-maar-niet-onderbouwde adviezen.  Mensen die hem aanvielen (Ad, Jij, Danny E) vond ik gewoon onzinnig, sorry. Kom dan met feiten, niet gaan lopen roepen dat 't niet kan en dan je mond houden. Zo heb ik ook een hekel aan mensen die beweren de kennis te hebben, en als iemand ze dan op een fout wijst blijft het stil.... daar hebben we toch geen bal aan?
Als jij vindt dat mensen die hun eerste serieuze posts doen meteen de harde klappen (lees: ongefundeerd gezeur) van een doorgewinterde TA-forummer moet kunnen opvangen wordt al snel duidelijk hoe sommigen met nieuwe mensen omgaan..... :'(

Blijkbaar zitten er hier een aantal kleuters die het nodig vind het schoolplein te verzieken. Ik vind dat jammer, want m.i. is juist iemand als Dream een poster die iets toe kan voegen; dat lijkt mij (maar da's mijn mening maar) meer in lijn met de doelstelling van deze club.

Je stelt dat ik alleen maar onrust wil stoken; prima. Daar reageer ik toch op.
Ik vind een aantal dingen niet goed, een aantal dingen soms zelfs schadelijk. Daar ga ik (soms te-) hard tegenin. Ik kom altijd met feiten, ik speel altijd open kaart! Vandaar ook een open brief laatst.
Als dat niet mag, maar wel zinloos mensen weg gaan zitten pesten is dit geen club/forum voor mij.
Daarnaast vind ik het een beetje sneu hoe persoonlijk je mensen/mij aanvalt... zonder feiten.
'schijnheiligheid', 'is Hij wel echt op reis', 'heeft ie al eerder gedaan'.... lekker concreet. Persoonlijk vind ik dat Mods daar soms best iets tegen mogen doen.

Misschien ook eens slim om te kijken wat ik aan data en technische tips op het forum heb gezet, stukjes heb geschreven voor het clubblad.... Ik heb NOOIT geheimzinnig gedaan over m'n brandstofpomprevisies, alle data staat op 't forum. Al m'n perikelen met m'n motor staan tot in detail beschreven, MET oplossingen.
En al ik iets roep wat technisch onjuist blijkt, zal ik NOOIT weigeren daarop te reageren.

Misschien ben ik wat puberaal soms, maar verwijt me alsjeblieft geen kleutergedrag ;-)
... was ooit lid ...

Offline Waffie

Re: Olie ervaring delen.
« Reactie #104 Gepost op: 23 november 2011, 00:38 »
 ooit lang geleden gebruikte ik olie van eurol 10 w 40 multigrade mineraal en Avia  Moto 10 w 40

later op  mijn transalp uit 1999 (inmiddels op ca 75.000 km) voornamelijk Sunoco (petronas) Gp sport 10 w 40
 waarbij de keren dat ik vreemd gegaan ben gebruik maakte van motorex  cross power 10 w 50. (had een fijner schakel gedrag )

bij vullen doe ik met de kliekjes die hier een beetje rond zweven (gastrol power rs/ motul 5100/ belray v twin/putoline techno synth en  weer de sunoco gp sport

 het verbruik van olie is wel te merken aan de manier waarmee ik de motorfiets gebruik

zo is er bij stads en secundaire wegen nihil olie verbruik (ca 1 ltr op ca 7000 km) echter snelweg gebruik met kruis snelheden boven de 130/kmh  laten het olie verbruik stijgen tot ca 1 ltr op 2000 km.

ik  verwijt het gebruik aan de motor constructie ( v twin) waarbij hogere REV niet direct het ding zijn voor de transalp
vreemd is overigens dat dit beeld niet direct te zien is bij de XL 650 V en de XL 700 V

waarschijnlijk toch betere materialen en zuivere afwerking

overigens doe ik om de ca 12.000 km de olie wissel incl oliefilter

ps (ik vind 1ltr/7000 km niet veel )







 
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Waffie

Re: Olie ervaring delen.
« Reactie #105 Gepost op: 23 november 2011, 01:16 »
We hebben geen bal aan al die emotiie-meningen en goedbedoelde-maar-niet-onderbouwde adviezen.  Mensen die hem aanvielen (Ad, Jij, Danny E) vond ik gewoon onzinnig, sorry. Kom dan met feiten, niet gaan lopen roepen dat 't niet kan en dan je mond houden. Zo heb ik

beste daan,

die gene met het mooiste verhaal krijgt vaak gelijk.. niemand heeft geroepen dat hij de waarheid niet vertelde.
Maar als iets dergelijks voorbij komt, dat naar mijn gevoel wel heel mooi is mag ik daar dan mijn twijfels bij hebben.
als dat aan vallen heet,  so be it..
 Ik weet dat jij dol bent op cijfers, feiten en hier zit direct het venijn

welke feiten heeft dream aan gevoerd.. toch ook geen, hooguit gegevens die niet te controleren zijn en dat is nu juist wel de essentie van deze tijd
verificeer baar!!

Ik ken zijn motorfiets niet maar stel dat deze dealer onderhouden zou zijn dan konden we zijn km standen terug vinden in de NAP registratie.

wat niet weg neemt het het dream zijn motorfiets is .. en als hij er van overtuigd is dat de gegevens wel juist zijn .. dan maakt het toch niet uit wat wij dan nog meer denken,
laat ons dan maar lullen

om dan in jouw verhaal mee te gaan en de aantoning van onze zijde aan te voeren is  werkelijk van de zoten
ik hoef niets te bewijzen want ik heb er geen belang bij.

ik heb voldoende ervaring en kennis van verbrandings motoren voor motorfietsen om te stellen dat de grens met 300.000 km wel in het zicht komt
zowel in ovaliteit als stoot rand als slijtage in het oa  zuigerveer slot (overigens daar heb ik wel bewijzen van.. noemen ze vakdiploma's)
wat niet  wegneemt dat er zondermeer uitzonderlijke exemplaren bij kunnen zitten maar dan zul je moeten demonteren om op zoek te gaan naar die bewijzen die dat bevestigen
maar  mijn grootste punt in de kwestie dream was niet zozeer de  huidige km stand(die niet te controleren is) als wel of deze km stand niet gehaald had kunnen worden met GEEN volledig synth olie van een bepaald merk maar meer het feit dat het niet te controleren was en een beetje  nuchter twijfelen is dan zeer zeker op zijn plaats.

de tijd van de blauwe ogen is tenslotte echt voorbij






technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline daandus

Re: Olie ervaring delen.
« Reactie #106 Gepost op: 23 november 2011, 03:09 »
 :'(

Ik ken zijn motorfiets niet maar stel dat deze dealer onderhouden zou zijn dan konden we zijn km standen terug vinden in de NAP registratie.

...hooguit gegevens die niet te controleren zijn...

gezellig.....  :'(
Dit bedoel ik dus precies. Als hij je die motor wilde verkopen ofzo mag je de boel zwaar betwijfelen... maar een enthousiaste post toch niet? Prachtige forum/leden/bestuursleden-visie!

Verder reageer ik niet meer op de technische verhalen, want 'ik mag niet aan Ad komen' van menig lezer..... lekker transparant hier!
... was ooit lid ...

Offline Neet

Re: Olie ervaring delen.
« Reactie #107 Gepost op: 23 november 2011, 07:07 »
Nou, als jullie nou allemaal zelf je rommel van deze topic weghalen blijft er vele bevindingen en
een mooie discussie over olie over....

Offline Jeroen

Re: Olie ervaring delen.
« Reactie #108 Gepost op: 23 november 2011, 07:35 »
Aangezien sommigen zich niet in kunnen houden en terug blijven komen op oftopic dingen: slotje hierop.
"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."