Auteur Topic: past de CDI van Hawk of NTV in Transalp?  (gelezen 1967 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline midget

past de CDI van Hawk of NTV in Transalp?
« Gepost op: 16 juni 2011, 21:18 »
klopt het dat de CDI van de NTV 650 en de Hawk hetzelfde zijn als die van de Transalp? Ik heb een CDI van een Hawk 650 '94  gezien waarbij de verkoper aangeeft dat deze ook in mijn Transalp van '93 past.....

Ik weet het nog niet zeker, maar gezien de problemen van afgelopen weekend en de verhalen op dit forum ga ik er van uit dat mijn CDI het (op een zeer ongelegen moment ) heeft opgegeven.

Gaat een CDI overigens "zomaar" stuk? of is er vaak wel een aanwijsbare reden dat hij het loodje legt...bijvoorbeeld vocht of wisseling van bougies o.i.d. (dat zou voor mij verklaren waarom die van mij eventueel stuk is gegaan)
elke zonnige dag weer hetzelfde dilemma:
.....cruisen in de MG Midget?
.....kilometers maken op de Varadero?
was het maar weer winter!!

Offline robgoesdakar

Re: past de CDI van Hawk of NTV in Transalp?
« Reactie #1 Gepost op: 16 juni 2011, 21:52 »
Of het past/werkt weet ik niet,

maar CDIs gaan meestal niet 'zomaar' stuk.
Aantal oorzaken zijn :
- overspanning (als gevolg van een defecte spanningsregelaar)
- plotselinge temperatuurswisselingen (bij bv. een doorwading waar het water de cdi weet te bereiken)
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline The Headless Horseman

Re: past de CDI van Hawk of NTV in Transalp?
« Reactie #2 Gepost op: 16 juni 2011, 22:39 »
CDI van de Hawk/NTV zou het wsl. wel moeten doen. Zélf heb ik een AT650 blok in de Alp gehangen en die draait gewoon op de CDI's van de 600Alp.

Wat je zou kunnen checken is of de voorontsteking van deze modellen gelijk is aan die van jouw Alp.
Ik meen dat bij een 750 blok (zoals in de RD04/07 Twin's) de vooronsteking anders is dan bij de 600/650 blokken.

Succes,

Grtz,
René
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Ghost Rider

Re: past de CDI van Hawk of NTV in Transalp?
« Reactie #3 Gepost op: 17 juni 2011, 09:45 »
Ik heb jaren een GT 650 Hawk gereden en heb hier wat info over de ontsteking, misschien helpt dit je verder:

http://hawkworks.net/manual/16.html

Ron.
1999 XRV750A
1989 GT 650 Hawk
1984 Moto Guzzi V50 Monza
1974 Suzuki GT 750
1968 BSA Starfire

Offline midget

Re: past de CDI van Hawk of NTV in Transalp?
« Reactie #4 Gepost op: 17 juni 2011, 10:06 »
Bedankt!!!

Ik ga dit weekend de CDI in ieder geval even testen en het uiterlijk in ieder geval even vergelijken of dat overeen komt. Dan zal ik proberen uit te vogelen of de specificaties van beide CDI's overeen komen......

Ik hoop er nog een beetje op dat de bougiekabels door het vocht van afgelopen maandag zijn gaan doorslaan en dat ik het probleem kan oplossen met setje andere kabels, als een CDI niet "zomaar" kapot kan gaan tijdens het rijden dan zie ik niet in waarom die van mij zonder aanwijsbare reden tijdens het rijden de geest heeft gegeven.
Maar het feit dat mijn toerenteller niks meer doet maakt me wel een beetje benauwd dat ik het bij de CDI moet zoeken.....
elke zonnige dag weer hetzelfde dilemma:
.....cruisen in de MG Midget?
.....kilometers maken op de Varadero?
was het maar weer winter!!

Offline Peter_Winsum

Re: past de CDI van Hawk of NTV in Transalp?
« Reactie #5 Gepost op: 17 juni 2011, 19:56 »
Citaat
maar CDIs gaan meestal niet 'zomaar' stuk.

Vergeet niet de aloude iets doorzakkende buddy waar de CDI's onder liggen. De buddy drukt op de stekker waardoor de contactpunten lostrillen in de printplaat.
Honda Varadero - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Offline The Headless Horseman

Re: past de CDI van Hawk of NTV in Transalp?
« Reactie #6 Gepost op: 17 juni 2011, 20:02 »
Ja psies Grunneger  :D

Ik heb hier een handvol kapotte CDI's liggen......  De 1e idd. ivm het zadel/verkeerde ophanging, de rest ging gewoon spontaan stuk  :-\

Het is dé zwakke plek van de Transalp helaas  ::)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Peter_Winsum

Re: past de CDI van Hawk of NTV in Transalp?
« Reactie #7 Gepost op: 17 juni 2011, 20:05 »
De oplossing voor de doorzakkende buddy is het aanschaffen van een ander rubber waardoor de CDI's verder naar achteren rechtop staan en niet langer onder de buddy liggen.
Honda Varadero - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Offline The Headless Horseman

Re: past de CDI van Hawk of NTV in Transalp?
« Reactie #8 Gepost op: 17 juni 2011, 20:07 »
Ik weet 't, ezel...... steen.......  ;D
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS