Auteur Topic: Vering/demping aanpassen  (gelezen 1420 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sebastiaan

  • Gast
Vering/demping aanpassen
« Gepost op: 17 juni 2011, 12:11 »
Omdat na mijn eerste uitstapje met mijn TA  uit '97, met passagier en campeerbage mijn boordsleutelsetje al aan mijn achterwiel gegeten heeft, is het imo tijd voor aanpassing van de veren. Ik rij regelmatig met passagier en bagage. Tot nu toe blijf ik voornamelijk op de weg, dus niet al te wild.
Ik vraag mij af wat jullie advies is mbt het aanpassen van de vering en demping. Zit te overwegen om iig een progressieve achterveer te monteren. Zijn er merken die ik perse wel of vooral perse niet moet hebben? Wat ik hier vooral lees is dat Hyperpro het ding schijnt te zijn. Kan ik deze gewoon met de originele schokdemper monteren?

Wat verder op mijn verlanglijstje staat ook een stuggere voorveer, liefst een verstelbare. Het lijkt mij ook handig om de achterschokemper aan te passen. Maar hier heb ik helemaal geen kaas van gegeten. Misschien kunnen jullie mij opweg helpen.

tnx!
« Laatst bewerkt op: 25 juni 2011, 14:03 door Sebastiaan »

wardje

  • Gast
Re: Vering/demping aanpassen
« Reactie #1 Gepost op: 25 juni 2011, 22:30 »
Hier kan je de handleiding lezen om je veren te monteren. http://www.hyperpro.com/upload/pdfbestanden/Hyperpro%20Spring%20Mounting%20Manual%20NL.pdf 
Hier kan je ze eventueel bestellen ik ben het niet zeker maar denk dat dit de goedkoopste is. http://www.so-products.com/shop/index.php?cat=c5641_-87--00.html&XTCsid=f40c08042d9ef8be187864f33b50ed3d

wardje

Offline Waffie

Re: Vering/demping aanpassen
« Reactie #2 Gepost op: 25 juni 2011, 23:31 »
Omdat na mijn eerste uitstapje met mijn TA  uit '97, met passagier en campeerbage mijn boordsleutelsetje al aan mijn achterwiel gegeten heeft, is het imo tijd voor aanpassing van de veren. Ik rij regelmatig met passagier en bagage. Tot nu toe blijf ik voornamelijk op de weg, dus niet al te wild.
Ik vraag mij af wat jullie advies is mbt het aanpassen van de vering en demping. Zit te overwegen om iig een progressieve achterveer te monteren. Zijn er merken die ik perse wel of vooral perse niet moet hebben? Wat ik hier vooral lees is dat Hyperpro het ding schijnt te zijn. Kan ik deze gewoon met de originele schokdemper monteren?

Wat verder op mijn verlanglijstje staat ook een stuggere voorveer, liefst een verstelbare. Het lijkt mij ook handig om de achterschokemper aan te passen. Maar hier heb ik helemaal geen kaas van gegeten. Misschien kunnen jullie mij opweg helpen.

tnx!

niets on line... teneerste je bent duurder uit en je mist de echte vakkennis benodigd voor deze complexe zaken
het juiste advies is zo  belangrijk

afh van waar je woont biedt zeker hyperpro voldoende service om fysiek dit aan te laten pakken

of je doet het zelf in een geschikte werkplaats onder de juiste begeleiding

weet niet waar je woont maar denk er goed over na ondanks alle goede bedoelingen
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Sebastiaan

  • Gast
Re: Vering/demping aanpassen
« Reactie #3 Gepost op: 01 juli 2011, 14:48 »
Zal er zeker goed over nadenken. Moet ook de afweging maken of het zich tijdstechnisch loont om het zelf te doen.
Ik woon in Nijmegen btw

Offline voorstad

Re: Vering/demping aanpassen
« Reactie #4 Gepost op: 01 juli 2011, 15:08 »
Zal er zeker goed over nadenken. Moet ook de afweging maken of het zich tijdstechnisch loont om het zelf te doen.
Ik woon in Nijmegen btw

Hoi Sebastiaan. Ik heb zelf al twee keer het ritje Nijmegen -Sprundel (A73-A50-A59-A16-A58) gemaakt en heb er geen seconde spijt van gehad. Die 20 euro benzine en twee mooie ritjes zijn het advies en kunde meer dan waard! Binnenkort gaat mijn PD10 weer door Ad verwend worden met verse rubbers...
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....