Auteur Topic: Graag een advies over aanschaf Varadero  (gelezen 5748 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Peter_Winsum

Graag een advies over aanschaf Varadero
« Gepost op: 17 juni 2011, 19:13 »
Vanmiddag bij de dealer geweest en ik overweeg een Varadero aan te schaffen. Het is een Varadero uit 2004 met 89.000 km op de teller. Wordt afgeleverd met nieuwe achterband, goede voorband en grote beurt. Inclusief top en zijkoffers, 3 maanden garantie. Staat voor € 3.900,00 in de zaak.

Ik ruil dan mijn Transalp 600v uit 1996 (ruim 70.000 km) er op in die voor een grote beurt staat en twee nieuwe banden moet hebben (alles bij elkaar zal dat zo'n € 700,00 kosten).

Na een proefrit besloten dat er een verhoogde voorruit op moet (bij de standaardruit heb ik de wind vol in mijn snufferd), die krijg ik er gemonteerd en wel bij en moet uiteindelijk € 2.600,00 bijbetalen.

Ergo, voor € 2.000,00 extra krijg ik 400 cc extra en 8 jaar jonger, meer motor, maar bijna 20.000 km meer op de teller.

Is dit een slimme deal?

Edit: oh ja, er is onlangs een nieuwe brandstofpomp gemonteerd (sinds 2007 in onderhoud bij dealer).
Honda Varadero - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Offline Oldtimer

Re: Graag een advies over aanschaf Varadero
« Reactie #1 Gepost op: 17 juni 2011, 20:55 »
Ik heb ietsje   veel meer betaald voor mijn 2004 Dero met injectie, en de prijzen liggen zo rond de 5,5  tot 7000 euro. Lijkt me een heel goede deal, als de motor is wat de dealer zegt.
Ondanks dat is 3900 erg weinig voor een Varadero van dat jaar.
Ik ruik nattigheid.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Peter_Winsum

Re: Graag een advies over aanschaf Varadero
« Reactie #2 Gepost op: 17 juni 2011, 21:13 »
Citaat
Lijkt me een heel goede deal, als de motor is wat de dealer zegt.

Tja, het is een clubdealer met een bijzonder goede reputatie. Daar heb ik eigenlijk bijzonder weinig twijfels over, dus op basis van die aanname begrijp ik dat het een goede deal is. Kleurstelling is overigens niet bijzonder populair, maar daar zal ik het mee moeten doen...
Honda Varadero - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Offline Oldtimer

Re: Graag een advies over aanschaf Varadero
« Reactie #3 Gepost op: 17 juni 2011, 21:56 »
Gezien jou nickname, vermoed ik dat het ergens in Veendam is. ;)

Als dat zo is heeft die een naam hoog te houden.
Maar ik blijf het een erg lage prijs vinden.

Kijk maar eens hier voor een 99ér met minder op de klok

http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=6812.0;topicseen

Suc6 in elk geval en ik hoop dat je slaagt.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Peter_Winsum

Re: Graag een advies over aanschaf Varadero
« Reactie #4 Gepost op: 18 juni 2011, 03:44 »
Volgens mij heb ik de 'nattigheid' al ontdekt. De leeftijd kan niet kloppen. Het is geen injectie-dero, maar een exemplaar met carborateurs. De kleurstelling komt uit 1999 en niet uit 2004.

Ga dit morgen nog even checken, maar dat moet het wel zijn. De verkoper moet zich wel hebben 'vergist' en ik heb dit met mijn minimale kennis van Varadero's niet gezien.

Als ik uitga van een '99 Varadero (kleurstelling goud met zilvergrijze tank). Is het dan wel er goede prijs, of is de carborateur versie gewoon veel minder waard.
Honda Varadero - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Offline Oldtimer

Re: Graag een advies over aanschaf Varadero
« Reactie #5 Gepost op: 18 juni 2011, 09:03 »
Zoiets was al het vermoeden. ( Vanaf 2004 is het een injectie geworden.
Je kunt dat kenteken en bouwjaar eenvoudig controleren op de website van de rdw.

https://ovi.rdw.nl/Default.aspx

Voer hier gewoon het kenteken in en je ziet wat je zoekt.


 De 99'er versie heeft wat kwaaltes, en daar kan onze ex voorzitter je alles over vertellen. Is ook een grunninger, dus......

3900 is redelijk aan de prijs voor een 99ér, maar je krijgt dan wel erg weinig terug voor je  96ér alp. Misschien handiger om hem via dit forum te verkopen en de Dero met korting zonder inruil...... ik roep maar wat.  In elk geval veel wijsheid gewenst. ;)
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Peter_Winsum

Re: Graag een advies over aanschaf Varadero
« Reactie #6 Gepost op: 18 juni 2011, 09:16 »
Bijzonder veel dank voor het meedenken Oldtimer, ik ga vandaag nog even op onderzoek uit bij de dealer en neem dan een besluit. Het kan ook nog dat ik mijn Alp weer helemaal laat 'doen' en nog een poosje verder kijk.

Wordt vervolgd...


Edit:
Inmiddels heb ik een 1999 Varadero gekocht. Uiteindelijk goede zaken kunnen doen. Aan mijn Alp moet voor zeker € 700,00 werk gedaan worden wat ik nu achterwege kan laten.

Er moet nog wat aan de Dero worden gedaan waaronder het spuiten van de handgrepen voor de passagier aangezien die nogal bekrast zijn. Daarnaast heeft de vorig eigenaar de motor op een paar plaatsen 'verfraaid' met een stickertje: die gaan eraf. Verder is het spuitwerk nog perfect, geen krassen en/of butsen.

Heb de originele ruit laten zitten, zal eerst eens onderzoeken of en welke aanpassing ik van de ruit wil. De voeding voor mijn gps wordt nog aangelegd en dan kan ik over anderhalve week de brommert ophalen (de TT zit ertussen, dus duurt iets langer dan normaal).

Nu eens uitzoeken hoe ik aan een nieuwe sticker van de club kom om op de nieuwe motor te plakken. Ben er erg blij mee!
« Laatst bewerkt op: 18 juni 2011, 12:49 door Grunneger »
Honda Varadero - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Offline Oldtimer

Re: Graag een advies over aanschaf Varadero
« Reactie #7 Gepost op: 19 juni 2011, 11:03 »
In elk geval gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
De foto's komen nog wel denk ik.

Je verteld alleen niet of het die Dero is geworden of dat je toch een andere hebt gekocht.
Was alleen even nieuwsgierig.

Nogmaals gefelictieerd en veel veilige kilometers. Aan het gewicht en rijgedrag wen je heel snel, maar pas op met je rechterhand. ( vooral in de bochten)  ;)
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Peter_Winsum

Re: Graag een advies over aanschaf Varadero
« Reactie #8 Gepost op: 19 juni 2011, 12:01 »
Het is de eerder genoemde Dero geworden. De verkeerde info kwam door een tweede, bijna identieke Dero die hij ook in de verkoop had. Zaterdag maar eens opnieuw rond de motor gelopen, alle details langsgelopen poosje onderhandeld en er uiteindelijk uit gekomen.

Foto's volgen inderdaad nog wel, omdat ik nog wat werk gedaan wil hebben zal ik de motor pas de 30e ophalen. Door het TT-weekend vallen er nog wat dagen uit.

Eerstvolgende Landmark die ik bezoek zal op de Dero zijn, de Alp mag rusten tot ik hem omruil. Ik was al een reisje lans de kust van Wales en Engeland aan het plannen, daar heb ik nu nog veel meer zin in.
Honda Varadero - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Offline Two Plugs

Re: Graag een advies over aanschaf Varadero
« Reactie #9 Gepost op: 20 juni 2011, 08:47 »
Gefeliciteerd en welkom als Dero-rijder! Let ff op de brandstofpomp. Voor de rest... prima fiets en bovendien... in de juiste kleurstelling! En met 89.000 km nét ingereden...  ;D

Schrijf je ook ff in op www.varadero-international.com - Volgend jaar pinksteren hebben we het 14e Varadero Int. Meeting bij Barcelona op het strand!

(Kaatje en ik zijn net terug van het 13e VIM in Slovakije)

Als je 'm ophaalt, kom 'm dan ff showen. We zitten op slechts 2 minuten vanaf de genoemde clubdealer...  ;D ;) Laat maar ff weten wanneer. Koffie staat altijd klaar!
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Peter_Winsum

Re: Graag een advies over aanschaf Varadero
« Reactie #10 Gepost op: 20 juni 2011, 09:11 »
Citaat
Gefeliciteerd en welkom als Dero-rijder! Let ff op de brandstofpomp.

Er zit inmiddels een nieuwe pomp op, mocht het weer eens misgaan moet de revisieset zonder de beruchte contactpuntjes er maar op. Waarschijnlijk haal ik de Dero op de 30e op en kom dan graag even een bakkie doen! Wil mij het adres en telefoonnummer even pm-en? Dan kan ik mijn komst aankondigen.
Honda Varadero - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Offline Peter_Winsum

Re: Graag een advies over aanschaf Varadero
« Reactie #11 Gepost op: 24 juni 2011, 19:00 »
Vanmiddag moest in in Veendam zijn en had wat tijd over tot mijn afspraak. Heb toen even een bezoekje aan Mulder gebracht om mijn motor op de foto te zetten.

Was blij verrast, de dealer had besloten dat de motor een nieuwe voorband verdiende omdat de achterband nagenoeg nieuw was en de voorband al ingereden. Nu een bijna nieuwe en een helemaal nieuwe Bridgestone onder de Dero. Hadden ze niet hoeven doen, kost mij ook niets extra's, maar is wel bijzonder attent! Dan weet je waarom je naar een echter clubdealer gaat en niet naar de eerste de beste handelaar.



Overige foto's van mijn nieuwe brommert: http://www.oypo.nl/pixxer.asp?id=E6F600F04C0D160E
Honda Varadero - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Offline Oldtimer

Re: Graag een advies over aanschaf Varadero
« Reactie #12 Gepost op: 25 juni 2011, 09:55 »
Schitterende ( letterlijk en figuurlijke) fiets.
Kun je mee aankomen  ;)
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Two Plugs

Re: Graag een advies over aanschaf Varadero
« Reactie #13 Gepost op: 27 juni 2011, 07:36 »
Ja Grunniger... Typisch Mulders zou ik zo zeggen...  ;)

Wanneer kom je 'm showen? Zijn donderdag wat later thuis dan normaal, rond 19:00 uur.
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Peter_Winsum

Re: Graag een advies over aanschaf Varadero
« Reactie #14 Gepost op: 27 juni 2011, 09:13 »
Toevallig moet ik donderdagmiddag ook voor mijn werk in Veendam zijn en weet niet of ik dat kan combineren met het ophalen/omruilen van de motor. Als dat niet lukt wordt het donderdagavond. Dat showen komt wel goed, maar misschien niet direct deze week  :D .

Aankomend weekend, wanneer ik natuurlijk op mijn nieuwe motor zou moeten zitten, ben ik met vrouw en kinderen op pad: vriendenbezoek, safaripark, familiebezoek. Kan dus zijn dat ik je koffiepot volgende week een keer kom helpen leegmaken.
Honda Varadero - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Offline Two Plugs

Re: Graag een advies over aanschaf Varadero
« Reactie #15 Gepost op: 27 juni 2011, 09:19 »
Toevallig moet ik donderdagmiddag ook voor mijn werk in Veendam zijn en weet niet of ik dat kan combineren met het ophalen/omruilen van de motor. Als dat niet lukt wordt het donderdagavond. Dat showen komt wel goed, maar misschien niet direct deze week  :D .

Aankomend weekend, wanneer ik natuurlijk op mijn nieuwe motor zou moeten zitten, ben ik met vrouw en kinderen op pad: vriendenbezoek, safaripark, familiebezoek. Kan dus zijn dat ik je koffiepot volgende week een keer kom helpen leegmaken.

Aal goud mienjong!  ;)
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Peter_Winsum

Re: Graag een advies over aanschaf Varadero
« Reactie #16 Gepost op: 10 juli 2011, 12:52 »
Samen met mijn zoon de brommert echt compleet gemaakt:




Ook eens even de tijd genomen om uit te zoeken wat een schakelaartje zonder aanwijsbaar doel voor functie heeft. Blijkt dat een eerdere eigenaar permanente verlichting heeft aangelgd in de knipperlichten voor. Deze schakelaar schakelt dit in of uit. Wel toevallig want op mijn Alp had ik ook al permanent brandende knipperverlichting, maar dan zonder de optie dit uit te schakelen. Dat was dan ook een ingevoerde Alp.
« Laatst bewerkt op: 10 juli 2011, 15:07 door Grunneger »
Honda Varadero - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Offline Two Plugs

Re: Graag een advies over aanschaf Varadero
« Reactie #17 Gepost op: 11 juli 2011, 07:33 »
Die handtekening van je berichtje... Hmmm... die heb ik elders gehoord...  ;D ;)
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Peter_Winsum

Re: Graag een advies over aanschaf Varadero
« Reactie #18 Gepost op: 11 juli 2011, 10:11 »
Citaat
Die handtekening van je berichtje...

Die 'Aal Goud!' had ik al , ook om eventueel op de brommer te zetten, was nog wat aan het knoeien met de rest, maar  zal het wel bij het goud blijven. Vindt dat wel geinig om op mijn gouden brommert te zetten.
Honda Varadero - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Offline Two Plugs

Re: Graag een advies over aanschaf Varadero
« Reactie #19 Gepost op: 11 juli 2011, 10:34 »
Die 'Aal Goud!' had ik al , ook om eventueel op de brommer te zetten, was nog wat aan het knoeien met de rest, maar  zal het wel bij het goud blijven. Vindt dat wel geinig om op mijn gouden brommert te zetten.

 ;)
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180