Auteur Topic: Vara 2003, WP achterschokker te hoog?  (gelezen 1119 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline marc Lenssen

  • Transalp 650 uit 2000
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 470
  • na vele omzwervingen weer gewoon op die fijne RD04

  • Ongelezen
    Reacties
Vara 2003, WP achterschokker te hoog?
« Gepost op: 18 juni 2011, 13:25 »
  ??? ??? Hallo allen,
Ik heb net mijn standaard achterschokker en veer vervangen voor een tweedehands WP schokker en veer. Na alles weer terug gemonteerd te hebben laat ik de fiets op de zijstandaard zakken en zie dat de achterkant nu zo hoog staat dat de ketting op de uitlaat ligt en de middenbok onder tegen de ketting aankomt. Hij ging daarna ook een stuk makkelijker op de middenbok. Ik heb de veervoorspannings stel ringen bijna helemaal uit staat, dus in de hoogste stand.
De trriangels heb ik er in de goede richting opgezet, een kant is door honda gemarkeerd met een pijl naar front en de andere zijde had ik zelf even gemarkeerd.
Als ik ga zitten zakt ie wel goed in maar toch, de fiest kan kennelijk zover uitveren dat allerlei delen elkaar raken dan. Wat te doen? Als ik de voorspannings ringen helemaal op spanning zet gaat de fiets dan hoger of lager? Iemand dit al eens gehad? Enige suggestie?????

dank,

Marc
Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Offline Waffie

Re: Vara 2003, WP achterschokker te hoog?
« Reactie #1 Gepost op: 18 juni 2011, 14:36 »
de voorspanning  moet wel aanwezig zijn (op basis van inzakken en dus negatieve veerweg)
als je deze aandraait komt de motorfiets waarschijnlijk hoger te staan

voorzijde dient dan ook weer aangepast te worden

toch tijd voor een ritje naar een WP service point  or hyperpro service center

technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline marc Lenssen

  • Transalp 650 uit 2000
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 470
  • na vele omzwervingen weer gewoon op die fijne RD04

  • Ongelezen
    Reacties
Re: Vara 2003, WP achterschokker te hoog?
« Reactie #2 Gepost op: 18 juni 2011, 14:44 »
Hoi Ad,

Voorzijde zit al een setje WP, ik had de hele set gekocht. Als ik de fiets van de zijstandaard haal en rechtop zet loopt de ketting net vrij....en hij staat lekker scheef op de zijstandaard, de WP schokker zal net iets langer zijn dan de standaard. Ik zal eens een rondje rijden en kijken of de ketting met een half centimeterje voorspanning op de schokker iets raakt.
Nou, onder het rijden merk ik niets van een aanlopende ketting, hij zal dan wel een iets langere negatieve veerweg hebben dan de standaard schokker. Op hoop van zegen :-)

Marc
« Laatst bewerkt op: 18 juni 2011, 15:16 door marc Lenssen »
Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)