Auteur Topic: Benzinetekort Transalp  (gelezen 2460 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline sjoerdtomas

Benzinetekort Transalp
« Gepost op: 27 juni 2011, 18:10 »
Hallo allemaal,

Gisteravond kreeg mijn vriendin problemen met dr Transalp 600 uit 1995. Heftig inhouden op de provinciale wegen, vooral na lange stukken 80-100 km/h, wou de motor niet vooruit komen.
Als je gashandel vol open gooide, ging ie soms hard optrekken, soms heel erg remmen op de motor. Koppeling in resulteerde in afslaan.
Mijn idee was dat dit een brandstofprobleem was. Er zat nog zat benzine in de tank (pas 200km gelopen op deze tank, vermoed dat je wel 350km op een tank kan..?)
Vervolgens brandstofkraan op reserve gezet en daarna nog 20km gereden en geen last meer van gehad?
Moet ik het dus zoeken in de benzinekraan of vervuiling in de tank? Er zit maar 1 aansluiting op de tank voor de benzinekraan, maar intern (in de tank) wordt de reserve van een ander punt afgetapt neem ik aan?

Dank voor jullie hulp!

Sjoerd

Offline Hans Schaap

Re: Benzinetekort Transalp
« Reactie #1 Gepost op: 27 juni 2011, 18:21 »
Nadat je getankt hebt en de brandstofkraan terug op ON hebt gezet was het probleem toen nog aanwezig??
 
Reserve pakt de brandstof lager dan op de stand ON maar verder op hetzelfde punt.
 
Ik heb een 600 uit '98 deze rijdt ongeveer 270 op een tank voordat je naar reserve moet.
 
200 km klinkt wat weinig maar hoe is er gereden en hoe is de afstelling van de motor. Hoe vol heb je de tank gedaan met tanken? Dus het zou kunnen.

Vervuiling in de tank niet erg waarschijnlijk dan had je er op de reservestand meer last van moeten hebben.
 
In eerste instantie denk ik nog niet aan andere problemen.
 
Groet Hans
PJS motorbandenservice 
    Zelfsleutelgarage
            Elburg
       0640221754

www.pjsmotorbandenservice.nl

Offline sjoerdtomas

Re: Benzinetekort Transalp
« Reactie #2 Gepost op: 27 juni 2011, 20:01 »
Heej Hans,

Heb ik ook aan zitten denken. Mijn vriendin heeft em vorige keer schuin volgetankt, dus niet helemaal vol, dus dan zit je er zo 2-3 liter naast is mijn ervaring.
Voorheen gokte ik dat ie ongeveer 1 op 18 reed.
Is er nog een falend membraan van de brandstofkraan denkbaar of zou je dan op reserve dezelfde problemen moeten hebben?

Bedankt voor je reactie trouwens!

Sjoerd

Offline robgoesdakar

Re: Benzinetekort Transalp
« Reactie #3 Gepost op: 27 juni 2011, 20:16 »
Heel misschien ook even dubbelchecken dat de tankdop correct gemonteerd is. (Pijltje naar voren). Anders zuigt ie vacuum.
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline sjoerdtomas

Re: Benzinetekort Transalp
« Reactie #4 Gepost op: 27 juni 2011, 21:45 »
Heej! Dat is em dan waarschijnlijk, want de pijl stond naar achteren...  Had ik overigens niet eens gezien, bij de Varadero staat er ook ngo FRONT bij.
Thanks voor de tip!

Offline Bono

Re: Benzinetekort Transalp
« Reactie #5 Gepost op: 27 juni 2011, 23:33 »
Heej! Dat is em dan waarschijnlijk, want de pijl stond naar achteren...  Had ik overigens niet eens gezien, bij de Varadero staat er ook ngo FRONT bij.
Thanks voor de tip!

Dat zal beslist een reden hebben... :angel:   ;D
-- Han --

Offline Patron

Re: Benzinetekort Transalp
« Reactie #6 Gepost op: 29 juni 2011, 16:07 »
Ik mag altijd de kraan omdraaien naar reserve als ik 220 km'ers gereden heb...
ben ik te lomp met rijden???
Transalp 600 uit 1993...

Offline Richie

Re: Benzinetekort Transalp
« Reactie #7 Gepost op: 29 juni 2011, 20:46 »
Nee hoor, reserve moet aan bij 230 bij mij 96-er, dat is redelijk normaal. 280km is denk wel de max hoor, 350 op een tank lijkt me onwaarschijnlijk/risico op duwen..

Offline sjoerdtomas

Re: Benzinetekort Transalp
« Reactie #8 Gepost op: 30 juni 2011, 00:22 »
Was toch de reserve waar de motto op reed, vanavond 15,5 liter toegevoegd aan het beestje. Nu eens kijken hoeveel ie loopt!