Auteur Topic: Newbie + Kettingspanner afdek-plaatje  (gelezen 1245 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

h.siereveld

  • Gast
Newbie + Kettingspanner afdek-plaatje
« Gepost op: 27 juni 2011, 18:59 »
Hallo allen,
Ik ben sinds een paar dagen een gelukkige eigenaar van een transalp '97 met 42k op de teller! M'n eerste, dus er gaat een nieuwe wereld open. En ja dat had ik eerder moeten doen... ;)

Ik heb me net ook ingeschreven voor de TCN  ;D

Nu heb ik een poging gedaan om mn ketting te spannen en heb daarbij waarschijnlijk nagelaten om het borgmoertje van de spanner rechts goed vast te draaien, want in het TT weekend kwam ik er achter dat het afdek-plaatje inclusief moertjes van de kettingspanner verdwenen is.

Nu ben ik hard opzoek naar een plek waar ik een vervanger kan regelen.

Heeft iemand enig idee waar ik die kan vinden?
Is het veilig / te doen, om door te rijden?

En tenslotte wil ik dolgraag leren sleutelen aan mn nieuwe aanwinst, dus wordt er dit jaar nog een sleuteldag georganiseerd?

Met groet!
Henk Siereveld


Offline Peter_Winsum

Re: Newbie + Kettingspanner afdek-plaatje
« Reactie #1 Gepost op: 27 juni 2011, 19:06 »
Dag Henk,

Welkom op forum en als lid!

Er zijn hier een paar mensen die geblinddoekt hun Alp, AT of Dero uit elkaar halen en weer in elkaar zetten. Die technische vragen waag ik mij dus niet aan. Veel plezier hier en wie weet tot ziens tijdens een club-activiteit.
Honda Varadero - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Offline roland65

Re: Newbie + Kettingspanner afdek-plaatje
« Reactie #2 Gepost op: 27 juni 2011, 19:34 »
Hallo Henk
Welkom hier!

Informeer eens bij Ad Mies, clubdealer, bandenboer en technische vraagbaak met een enorme hoeveelheid kennis en onderdelen in hoofd en bananen-dozen.
En Willem uit Zeeland, te bereiken onder nickname valmaarnero, ook hij heeft nog wel eens wat onderdelen liggen.
En wat betreft doorrijden; ik neem aan dat je je achteras wel vastgezet hebt?  ;)
Ik zou er niet te lang mee door tuffen er komt toch nog al wat kracht op het wiel te staan bij optrekken etc. maar je zou er nog een grote ring op kunnen zetten met een moertje en borgmoertje dan kan hij in ieder geval geen kant meer op.

Succes!

Roland

Offline Hans Schaap

Re: Newbie + Kettingspanner afdek-plaatje
« Reactie #3 Gepost op: 27 juni 2011, 22:48 »
Welkom Henk
 
Hier een goede site als het gaat om originele onderdelen.
Via deze link de onderdeelnummers 08, 25 & 26 bijelkaar zo'n €8,52 zonder verzendkosten.
 
http://www.oemmotorparts.com/oem5.asp?M=Honda&T=XL600V&Y=1997&L=HO-XL600VV&O=SWINGARM/CHAIN CASE&F=HO-XL600VX-UG&L2=HO-XL600VW-UG
 
Veel plezier bij de club en tot ziens maar een keer.
 
Groet Hans
PJS motorbandenservice 
    Zelfsleutelgarage
            Elburg
       0640221754

www.pjsmotorbandenservice.nl

h.siereveld

  • Gast
Re: Newbie + Kettingspanner afdek-plaatje
« Reactie #4 Gepost op: 29 juni 2011, 16:21 »
Allemaal bedankt voor de reacties en het welkom! Ik hoop jullie inderdaad binnenkort eens persoonlijk te ontmoeten in de club.
Ik heb inmiddels ea geborgd met een afdek plaatje. Voor de gemoedsrust :) en een nieuwe besteld.

En wat rijdt zo'n transalp heerlijk!
Tot later.
Henk