Heren techneuten.......
Afgelopen Zaterdag avond, bij het rijden van een testrit, merkte ik op
dat er verschil is tussen groot licht van het seinlicht bediend middels de seinlichtschakelaar
(zwarte veerhandel achter op linker handdeel)) welke niet vast gezet kan worden.
En het grootlicht welke ingeschakeld kan worden middels de rode aan/uit schakelaar
aan voorzijde ook op linker handdeel welke het grootlicht wel continue vast inschakeld.
Het verschil is dat met de rode grootlicht schakelaar het dimlicht uitgeschakeld wordt.
Terwijl dit dimlicht NIET uitgeschakeld wordt als je de zwarte grootlicht seinschakelaar gebruikt !
Nadeel is dat je continue de vinger op deze schakelaar dient te houden, en dat is lastiger bij het schakelen.
Nu heeft Honda dit niet voor niks gedaan lijkt me, alleen het waarom is me noch niet duidelijk !
Als je beide lampen tegelijk inschakeld Grootlicht 60 Watt en dimlicht 55 Watt, soupeer je 115 Watts.
Is dit een te grote belasting voor de dynamo generator
Even opgezocht ,deze kan maar liefst 310 Watt leveren, dus dat lijkt me het probleem niet ??
Wat dan ?
Wordt de temperatuur door dit vermogen in de koplamp behuizing te groot, en is dit de reden ??
Of is het gewoon een wettelijk regeltje ??
Wie kan hierin opheldering brengen ?
Ik hoor het graag.
O ja voor wie een nachtelijk offroad route gaat rijden, is de combinatie van grootlicht
en dimlicht wel prettig.........
Groet,
Herman