Auteur Topic: Wat mag wel en wat mag niet  (gelezen 24211 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Oldtimer

Wat mag wel en wat mag niet
« Gepost op: 06 juli 2011, 12:23 »
Misschien is het al eens voorbij gekomen maar wat is nu eigenlijk waarheid. C:-)

Mag je bijvoorbeeld in Nederland een motor op de stoep of troitoir  parkeren.
Hoe zit het met plaatsen waar geen voetpad is maar een stoep, bijvoorbeeld tussen rijbanen. En dan bedoel ik niet het er naartoe rijden, maar met de motor aan de hand ergens parkeren.
Zijn hier regels voor of is er een gedoogbeleid.

Mag je met de motor vanuit je tuinpad, of vanaf de weg naar je tuinpad , een voetpad oversteken terwijl je ermee rijd, dus zittend op je motor?

Wanneer er een parkeerplaats beschikbaar is die breed genoeg is, mag je dan meerdere motoren haaks op de rijweg parkeren, dus naast elkaar.

Wie het weet mag het zeggen.
Lijkt me een interessante discussie te worden  ;)
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Marcel T

Re: Wat mag wel en wat mag niet
« Reactie #1 Gepost op: 06 juli 2011, 12:47 »
En...

hoe zit het met flitspalen bij verkeerslichten? Mag/kan je voor de streep gaan staan zonder een boete te krijgen? (of heb je dan gewoon pech)

Be careful whose advice you buy, but, be patient with those who supply it - Mary Schmich

Offline Two Plugs

Re: Wat mag wel en wat mag niet
« Reactie #2 Gepost op: 06 juli 2011, 13:18 »
Ik schrijf... gewoon doen?  ;D
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Oldtimer

Re: Wat mag wel en wat mag niet
« Reactie #3 Gepost op: 06 juli 2011, 13:51 »
Citaat
hoe zit het met flitspalen bij verkeerslichten? Mag/kan je voor de streep gaan staan zonder een boete te krijgen? (of heb je dan gewoon pech)

Ik kan hem erbij zetten, maar 2pluggies gaf al een antwoord.
Als je lang genoeg blijft staan heb je zo een album vol met mooie plaatjes van je brommertje  ;D
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Geart

Re: Wat mag wel en wat mag niet
« Reactie #4 Gepost op: 06 juli 2011, 15:14 »
Volgens mij is parkeren op stoepen e.d. afhankelijk van lokale gemeentelijke verordeningen.
Ik weet in ieder geval dat in Amsterdam parkeren op stoepen is toegestaan als dit voetgangers niet hindert.

Overigens zal deze laatste overweging in veel gevallen bepalen of iets toegestaan is, danwel getolereerd wordt.
In beide gevallen zal het materiële nadeel altijd nul zijn voor de motorrijder.
Met andere woorden: als je rekening houdt met andere weggebruikers zul je niet gauw in de problemen komen.
Groetnis út Grou!

Offline Oldtimer

Re: Wat mag wel en wat mag niet
« Reactie #5 Gepost op: 06 juli 2011, 15:49 »
Om een statement neer te zetten:

Het is verboden om een motorvoertuig op het trotoir te parkeren. Punt uit.
Zo staat het in de WV

Maar........ gedoogd, gemeente verordeningen , uitzonderlijke situaties ?????
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Two Plugs

Re: Wat mag wel en wat mag niet
« Reactie #6 Gepost op: 06 juli 2011, 15:58 »
Om een statement neer te zetten:

Het is verboden om een motorvoertuig op het trotoir te parkeren. Punt uit.
Zo staat het in de WV

Maar........ gedoogd, gemeente verordeningen , uitzonderlijke situaties ?????

Het wordt overal gedoogd. Wat VERBODEN is (leg dat een toerist die per motorfiets reist maar eens uit) is je motor parkeren bij een voor auto's bedoelde BETAALD PARKEREN plek. Lees: in Nederland kun je dus altijd gratis parkeren met de brommer, als je idd voetgangers niet hinderd.

In België (zonder regering presteren ze schijnbaar beter en meer als met...  ;D ) is de wetgeving onlangs gewijzigd: ook hier mag je per direct de motorfiets op de stoep plaatsen, indien en als je voetgangers etc niet hinderd.

Nederland zou ook gewoon motorparkeerplekken kunnen overwegen. Die zie je echt overal in het 'verenigd Europa',... Behalve in Nederland.  >:(

Das maar goed ook... Want áls die er op grote schaal zouden komen, zou het naar goed Nederlands voorbeeld vast weer betaald parkeren moeten worden...  :))
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Oldtimer

Re: Wat mag wel en wat mag niet
« Reactie #7 Gepost op: 06 juli 2011, 16:03 »
Mag dan alemaal wel zo zijn, maar kan een agent je nu een bekeuring geven omdat je motor op de stoep staat, je niemand overlast of belemmering van doorgang verleend maar alleen omdat er voldoende parkeerplaatsen ( voor 4 wielers) voorhanden zijn op die plek.

Gewoon als voorbeeld.

Ook de andere opties zijn van een dergelijke strekking.
Bedoeling is om de meningen en kennis te peilen
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline michelbijl

Re: Wat mag wel en wat mag niet
« Reactie #8 Gepost op: 06 juli 2011, 17:17 »
In de verkeerswetgeving kan je uit de regels opmaken dat je de motor niet op de stoep mag parkeren.
Aangezien de motor ook niet op een autoplaats mag staan, geldt hier het motto van de WVW 1994: "geef je verstand eens voorrang".

Vanuit die gedachte mag je hem wel op de stoep zetten TENZIJ anders aangegeven (voorbeeld motorplaatsen nabij het strand Bloemendaal)

Dan de stoep af.Wanneer je vanuit je tuintje over het trottoir de weg op rijdt, gebruik je dat deel van het trottoir feitelijk als op/afrit. Daar gelden dus dezelfde regels als bij andere op/afritten van bijvoorbeeld mensen met een parkeerplaats bij de woning. Iedereen heeft dus voorrang voordat je de weg op mag, inclusief voetgangers op het trottoir.

Denk ik...

Offline Timy

Re: Wat mag wel en wat mag niet
« Reactie #9 Gepost op: 06 juli 2011, 17:52 »
Kleine correctie maar WVW 1994 zegt niets over gedragsregels zoals parkeergedrag. Dit is geregeld door art. 13 WVW 1994.

Artikel 13
1.  Bij algemene maatregel van bestuur worden nadere regels vastgesteld betreffende het gedrag van verkeersdeelnemers.


Het voordeel hiervan is namelijk dat een AMVB (algemene maatregel van bestuur)  per (nagenoeg) direct aangepast kan worden en het aanpassen van een wet duurt letterlijk jaren. Voorbeeld hiervan is de gedragregel snelheid wat in een poep-en-een-zucht naar 130 km p/u is verhoogd.

Maar wat zegt de letter van de wet over het parkeergedrag?

Eigenlijk is het heel duidelijk wat je niet mag met betrekking tot parkeergedrag.
Namelijk in het RVV (reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990) door art. 24.
(deze heb ik niet volledige neergezet ivm ruimte)
LINK Art. 24 RVV1990

En de begripsbepaling bij art 1. al en z RVV zeggen dat wij een voertuig zijn:
al.  voertuigen: fietsen, bromfietsen, gehandicaptenvoertuigen, motorvoertuigen, trams en wagens;
z.   motorvoertuigen: alle gemotoriseerde voertuigen behalve bromfietsen, fietsen met trapondersteuning en gehandicaptenvoertuigen, bestemd om anders dan langs rails te worden voortbewogen;


Maar nu denken de scherpe lezers vast: “HA! Artikel 24 zegt helemaal niets over het feit dat ik niet op de de stoep (trottoir) mag komen”. Dit klopt want dat is namelijk in artikel 10  van het RVV al dicht getimmerd. Dit zegt:

Artikel 10
1. Andere bestuurders dan die genoemd in de artikelen 5 tot en met 8 (dit zijn voetgangers etc), gebruiken de rijbaan. Deze bestuurders en voetgangers die een aanhangwagen voortbewegen die kennelijk bestemd is om door een motorvoertuig te worden voortbewogen, mogen voor het parkeren van hun voertuig tevens andere weggedeelten gebruiken, behalve het trottoir, het voetpad, het fietspad, het fiets/bromfietspad of het ruiterpad.


Dan de stoep af.Wanneer je vanuit je tuintje over het trottoir de weg op rijdt, gebruik je dat deel van het trottoir feitelijk als op/afrit. Daar gelden dus dezelfde regels als bij andere op/afritten van bijvoorbeeld mensen met een parkeerplaats bij de woning. Iedereen heeft dus voorrang voordat je de weg op mag, inclusief voetgangers op het trottoir.

Helaas toch verkeerd gedacht namelijk een uitrit is niet meer beschreven in de wetgeving omdat dit voor velerlei uitleg vatbaar was. Wel is er jurisprudentie (moeilijk woord voor ‘de rechter zegt’ :P ) over.

wel of geen sprake van een uitrit
De enkele omstandigheid dat een straat bestemd is voor het doorgaande verkeer behoeft er niet aan in de weg te staan dat de uitmonding van die straat op een andere voor het openbaar verkeer openstaande weg, als een voor iedere verkeersdeelnemer duidelijk herkenbare wijze als uitrit is uitgevoerd. Volgens de noot bij dit arrest heeft de Hoge Raad hierbij ondubbelzinnig gekozen voor het vereiste van de herkenbaarheid van de uitrit. Als de constructie van de uitrit de indruk van een uitrit bevestigt, kan de weggebruiker ervan uitgaan dat het ook een uitrit is. Het gaat juridisch derhalve om de constructie van de uitmonding en niet om het doel dat met die uitmonding wordt gediend. (HR 13 januari 1981, nr. 72.237, VR 1983, 27)

Er zijn hierover nog een aantal nagenoeg gelijke uitspraken te vinden.

Kortom de vragen van Oldtimer:
Mag je bijvoorbeeld in Nederland een motor op de stoep of troitoir  parkeren.
Hoe zit het met plaatsen waar geen voetpad is maar een stoep, bijvoorbeeld tussen rijbanen. En dan bedoel ik niet het er naartoe rijden, maar met de motor aan de hand ergens parkeren.
Zijn hier regels voor of is er een gedoogbeleid.

Nee, dit mag wettelijk niet. Je moet de rijbaan gebruiken en niets anders. Ook het lopen met een motorfiets aan de hand is het feitelijk besturen van de motorfiets (behoeft dus een rijbewijs!) dit zijn de  harde regels. Zoals we allemaal weten wordt hiervoor alleen niet (tot nu bekend, ook niet bij KNMV) voor bekeurd en kan je eigenlijk spreken van een gedoogbeleid. Dit is overigens nergens vastgelegd en als de dienders ineens de opdracht krijgen om hiervoor te schrijven kan dat dus. Dit zal, naar mijn idee, niet/nooit gebeuren.

Mag je met de motor vanuit je tuinpad, of vanaf de weg naar je tuinpad , een voetpad oversteken terwijl je ermee rijd, dus zittend op je motor?

Nee, je rijdt over de stoep en dus ben je ‘fout’.

Wanneer er een parkeerplaats beschikbaar is die breed genoeg is, mag je dan meerdere motoren haaks op de rijweg parkeren, dus naast elkaar.
Neen, dit mag ook niet. Bah, wat zijn wij, Nederlanders, toch streng met al die regeltjes  ;D

art 24 RVV lid 3.  De bestuurder mag zijn voertuig niet dubbel parkeren.

Ook hier zal, naar mijn mening, echt niet voor geschreven worden.

Lijkt me een interessante discussie te worden  ;)

Einde discussie? :P

« Laatst bewerkt op: 06 juli 2011, 18:55 door Timy »
Liberté - Egalité - Fraternité
Africa Twin 1994 - Transalp 1994 - Goldwing GL1100 Zijspan 1982 - BMW K75RT 1994
Voor de bagger  - Voor de cheffin - Voor 't gezin! Heerlijk!            - Woon-werk toerbuffel

Offline Timy

Re: Wat mag wel en wat mag niet
« Reactie #10 Gepost op: 06 juli 2011, 18:43 »
Overigens is nog een leuk weetje dat wij, motorfietsen, eigenlijk niet in een parkeerschijfzone mogen parkeren. Dit mogen alleen motorvoertuigen op meer dan twee wielen indien zij zijn voorzien van een duidelijk zichtbare parkeerschijf.

Artikel 25
1.  Het is verboden in een parkeerschijf-zone te parkeren, behalve op parkeerplaatsen die als zodanig zijn aangeduid of aangegeven of plaatsen die zijn voorzien van een blauwe streep.
2.  Op plaatsen die zijn voorzien van een blauwe streep is het parkeren van een motorvoertuig op meer dan twee wielen slechts toegestaan indien het motorvoertuig overeenkomstig het bij ministeriële regeling bepaalde is voorzien van een duidelijk zichtbare parkeerschijf. Indien het motorvoertuig is voorzien van een voorruit, wordt de parkeerschijf achter de voorruit geplaatst.


Edit: Ik heb toch niet iedereen weggejaagd nu met mn wall of text?  :-X ;)
« Laatst bewerkt op: 06 juli 2011, 20:12 door Timy »
Liberté - Egalité - Fraternité
Africa Twin 1994 - Transalp 1994 - Goldwing GL1100 Zijspan 1982 - BMW K75RT 1994
Voor de bagger  - Voor de cheffin - Voor 't gezin! Heerlijk!            - Woon-werk toerbuffel

Offline Oldtimer

Re: Wat mag wel en wat mag niet
« Reactie #11 Gepost op: 06 juli 2011, 22:21 »
Weggejaagd, nee hoor, maar ik wil wel dat je de uitdaging nu ook aangaat waar ik dan WEL mag parkeren en hoe ik met mijn motor ongestraft in mijn achtertuin moet komen.

Als ik hem nou eens optil, of in een kruiwagen leg, ...........mag dat >:D

Want: Ik bestuur een motorvoertuig ook door er naast te lopen.
Ik mag niet parkeren op een trottoir, stoep  of andere plek, anders dan een rijbaan...
Mag of moet ik dan in een blauwe zone op de weg parkeren, ook als er een parkeerverbod is. Dit geld dan toch ook voor voertuigen op meer dan 2 wielen.

Discussie is nog lang niet gesloten lijkt me.... want mag ik mijn motor dan wel parkeren in een voor bromfietsers bestemd gedeelte bij bijvoorbeeld een station ???... enzovoort

PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Timy

Re: Wat mag wel en wat mag niet
« Reactie #12 Gepost op: 06 juli 2011, 22:28 »
Weggejaagd, nee hoor, maar ik wil wel dat je de uitdaging nu ook aangaat waar ik dan WEL mag parkeren en hoe ik met mijn motor ongestraft in mijn achtertuin moet komen.

 ;D Die ga ik wel aan hoor! Morgen klussen aan de brommerts maar ik ga een gaatje zoeken. De antwoorden weet ik al maar nu ook de 'feiten' die mij daarbij ondersteunen opsnorren.

Was het overigens wel duidelijk wat ik had geschreven? Dat is namelijk ook belangrijk  :)

En leuk dat de discussie niet gesloten is! Dit soort dingen zijn juist leuk om te bespreken en voor mij persoonlijk een uitdaging om hier de wetjes naast te leggen, daar word ik niet dommer van. Dussuh shoot als je nog meer van dergelijke vraagstukken hebt ...  ;)
Liberté - Egalité - Fraternité
Africa Twin 1994 - Transalp 1994 - Goldwing GL1100 Zijspan 1982 - BMW K75RT 1994
Voor de bagger  - Voor de cheffin - Voor 't gezin! Heerlijk!            - Woon-werk toerbuffel

Offline Oldtimer

Re: Wat mag wel en wat mag niet
« Reactie #13 Gepost op: 06 juli 2011, 22:36 »
Prima, daar hou ik je aan, maar vergeet niet dat ik het misschien wel begrijp maar er hele hordes minder slimme mensen dan ik rondlopen op de wereld.   
sorry, was even afgeleid. ::)

Niet alles is voor de leek klare taal, dus ook voor mij niet.
Vaak is het simpeler om gewoon te stellen dat dit wel of niet mag.
Een reden geven is ook simpeler als niet het gehele artikel wordt voorgedragen. Natuurlijk is onderbouwing het sleutelwoord, maar begrijpt de eenvoudige burger dat ook.
Een aantal dingen zijn gewoon niet uit te leggen omdat ze achterhaald zijn of onredelijk.
Dit kan nooit de bedoeling van de wet zijn.

Uitdaging dus ?
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Bono

Re: Wat mag wel en wat mag niet
« Reactie #14 Gepost op: 06 juli 2011, 22:37 »
Nondepie! Ik doe even (nog) niet actief mee in dit verhaal, maar jullie maken slapende honden wakker  :angel: 
 
All-road... daar hoort de berm, de stoep, het weiland, de parkeerschijfzone, de putdeksel, de grindweg, enz. toch gewoon bij  ;D .
 
Maar verrassend hoe (slecht / weinig / onduidelijk) dit geregeld is... Gelukkig valt het parkeren (en alles wat daarbij komt kijken) in de praktijk nog wel mee. Ik denk dat "rekening houden met en gezond verstand gebruiken" de sleutelwoorden zijn.
-- Han --

Offline Oldtimer

Re: Wat mag wel en wat mag niet
« Reactie #15 Gepost op: 06 juli 2011, 22:39 »
Heel mooi Han, maar juist die discussie zou ik willen aangaan.
Hoe onredelijk is het als je niet met een motor in je eigen tuin kunt komen zonder de wet te overtreden. ( denk maar eens aan jou kliko's  >:D )

We worden gediscrimineerd. :angel: :angel:
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Two Plugs

Re: Wat mag wel en wat mag niet
« Reactie #16 Gepost op: 07 juli 2011, 08:18 »
Tsjonge... Een 'WVW Tsunami' !!!  ;D
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Dero-Ryder

Re: Wat mag wel en wat mag niet
« Reactie #17 Gepost op: 07 juli 2011, 08:30 »
Ik heb het nog krommer meegemaakt.  Enige jaren geleden toen ik nog mijn Honda CB 750 K7 had, was ik eens in valkenburg, en toen ik daar netjes in een parkeervak wilde parkeren, werd ik door oom agent daar weggestuurd, en moest ik maar ergens op de stoep parkeren, terwijl het een betaalde parkeer plaats was!! En in Maastricht vorig jaar met mijn Goldwing, gewoon ook op de stoep geparkeerd en een agent liep net langs, en die stond alleen maar mijn Wing te bewonderen, maar zij verder niets.......  En sinds Januari heb ik de Dero en in diverse gemeenten soortgelijke situaties meegemaakt, netjes aan de kant op de stoep parkeren, wordt gewoon getolereerd. C:-) 8) ;D DUS!!  Gewoon doen!! ;D ;)

Offline Oldtimer

Re: Wat mag wel en wat mag niet
« Reactie #18 Gepost op: 07 juli 2011, 09:03 »
Citaat
Ik heb het nog krommer meegemaakt.

Dat bedoel ik.
Al is het alleen maar om aan te geven dat er een willekeur is.
Smijt ditt topic maar vol met dit soort belevenissen.
Misschien kunnen  we er ooit wat mee.

Bijdewee, bij de STO kun je gewoon parkeren hoor  :))
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Brombeer

Re: Wat mag wel en wat mag niet
« Reactie #19 Gepost op: 07 juli 2011, 10:36 »
Op de stoep parkeren is gedoogd, maar je mag HULPDIENSTEN niet belemmeren. Wegens brandgevaar (vlamoverslag)  is het ook niet verstandig dicht naast een gevel te parkeren. In dat geval heeft waarschijnlijk achteraf je verzekeraar een appeltje met je te schillen.

(overigens, als je bij het stoplicht geflitst wordt bij voordringen, kun je altijd je zaak voor laten komen en aanvechten. Net zoals bij ieder ander geschil.)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Oldtimer

Re: Wat mag wel en wat mag niet
« Reactie #20 Gepost op: 07 juli 2011, 10:58 »
Citaat
aanvechten

Hee Brom, niet alleen brommen maar ook graag een argument. ;D
Citaat
voor laten komen en aanvechten

Om welke reden mag je voor de stopstreep gaan staan met je motor en op welke gronden vecht je dat dan aan. ( behalve dat het geld kost  ;)  )
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Peter_Winsum

Re: Wat mag wel en wat mag niet
« Reactie #21 Gepost op: 07 juli 2011, 12:00 »
Citaat
netjes aan de kant op de stoep parkeren, wordt gewoon getolereerd

In diverse (grotere) plaatsen is dit zelfs netjes geregeld in de APV. Meestal is dan de combinatie gemaakt dat daar waar het betaald parkeren is, je de brommert op de stoep moet zetten, waarbij je de doorgang niet mag belemmeren.

Zeker weet ik het van de stad Groningen en ik hoorde laatst dat Rotterdam het ook zo heeft gedaan.
Honda Varadero - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Offline Oldtimer

Re: Wat mag wel en wat mag niet
« Reactie #22 Gepost op: 07 juli 2011, 12:56 »
Citaat
is dit zelfs netjes geregeld in de APV.

Ik vraag me meteen af of dit dan kan.
Is afwijkend dus van het WVW en waar houd deze APV regel dan precies op.

Maar dat zal wel weer een nieuw discussiepunt worden dan  :angel:
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Two Plugs

Re: Wat mag wel en wat mag niet
« Reactie #23 Gepost op: 07 juli 2011, 14:12 »
Ik vraag me meteen af of dit dan kan.
Is afwijkend dus van het WVW en waar houd deze APV regel dan precies op.

Maar dat zal wel weer een nieuw discussiepunt worden dan  :angel:

Hey Rien,

Oppassen! Voor dat je het weet, wordt je versleten voor 'grumpy old man'!  ;D

Iedere Nederlander wordt geacht de Wet te kennen (ahum). Maak daarvan... 'Iedere Nederlander kan de Wet persoonlijk interpreteren'. Doen ze bij religie ook en daar komen ze vaak nog mee weg ook... Schijnt iets met de Grondwet te maken te hebben...   ;D :D ;)
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Oldtimer

Re: Wat mag wel en wat mag niet
« Reactie #24 Gepost op: 07 juli 2011, 14:31 »
Citaat
Oppassen! Voor dat je het weet, wordt je versleten voor 'grumpy old man'!

Ook jij kunt te ver gaan  >:(

Ik daag alleen de betweters uit om met een oplossing te komen voor mijn probleem.
En ik hou me gewoon aan de wet voor zover de wet zich aan mij houdt  ;)

pffffff was het maar weer 4 uur, dan kan ik tenminste weer brommen.
lastig hoor, hele dag werken  :angel:

PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Two Plugs

Re: Wat mag wel en wat mag niet
« Reactie #25 Gepost op: 07 juli 2011, 14:51 »
Ook jij kunt te ver gaan  >:(

Ik daag alleen de betweters uit om met een oplossing te komen voor mijn probleem.
En ik hou me gewoon aan de wet voor zover de wet zich aan mij houdt  ;)

pffffff was het maar weer 4 uur, dan kan ik tenminste weer brommen.
lastig hoor, hele dag werken  :angel:

Ben jij ook met de brommert naar je werk? Me too! Lekker met dit weer! Over regeltjes... Baas zie liever geen korte broek aan op mijn werk (niet dat ik me er veel van aantrek overigens...) maar wel zakelijke KMtjes draaien op de Dero. I know. Lucky Bastard...

Vanmorgen de 70 km via de snelweg. En straks 120 km (dus met een hele mooie slingerende omweg) weer naar huis. Karinda eet toch bij haar moeder...  :angel: ;D
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Oldtimer

Re: Wat mag wel en wat mag niet
« Reactie #26 Gepost op: 07 juli 2011, 14:54 »
Citaat
Karinda eet toch bij haar moeder...

Krijgt dat kind eindelijk ook weer eens fatsoenlijk te eten  >:D
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Two Plugs

Re: Wat mag wel en wat mag niet
« Reactie #27 Gepost op: 07 juli 2011, 15:13 »
Krijgt dat kind eindelijk ook weer eens fatsoenlijk te eten  >:D

Karinda kookt...  ;D Ik heb gelukkig nog bobotie 'eigen recept' staan... Die is opgebakken nóg lekkerder!  :angel:
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline Oldtimer

Re: Wat mag wel en wat mag niet
« Reactie #28 Gepost op: 07 juli 2011, 15:30 »
jaja, opgebakken.
Ik ken dat geluid.


piep.piep.piep...........klik
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Two Plugs

Re: Wat mag wel en wat mag niet
« Reactie #29 Gepost op: 07 juli 2011, 16:05 »
jaja, opgebakken.
Ik ken dat geluid.


piep.piep.piep...........klik

Die regeltjes gelden alleen in Huize Rien... Niet voor een wanna-be kookgek met een mooie Falcon 110 Classic cooker onder de afzuigkap...  ;)
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180