Auteur Topic: ruimere beenhoek  (gelezen 2003 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline janT

ruimere beenhoek
« Gepost op: 14 juli 2011, 11:11 »
na omweg naar iets zwaarder(kawa klv1000) mijn ouwe Transalp terug in bezit; model 1989 bj 1988.
voor rustige korte ritten in de buurt is de Transalp met de helft aan pk's, soepeler motorgedrag en minder gewicht veel beter geschikt.
misschien schrijf ik hem later als oldtimer in.

wegens mijn lengte 1,92m en slechte knie zou ik liever wat ruimere beenhoek hebben. De rubbers zijn reeds van de steps verwijderd.
aanpassing of ander zadel dat wat hoger is of minder inzakt kan helpen.
andere of herpositionering steps is andere optie.

heeft iemand hier ervaring mee?

Offline Two Plugs

Re: ruimere beenhoek
« Reactie #1 Gepost op: 14 juli 2011, 11:24 »
na omweg naar iets zwaarder(kawa klv1000) mijn ouwe Transalp terug in bezit; model 1989 bj 1988.
voor rustige korte ritten in de buurt is de Transalp met de helft aan pk's, soepeler motorgedrag en minder gewicht veel beter geschikt.
misschien schrijf ik hem later als oldtimer in.

wegens mijn lengte 1,92m en slechte knie zou ik liever wat ruimere beenhoek hebben. De rubbers zijn reeds van de steps verwijderd.
aanpassing of ander zadel dat wat hoger is of minder inzakt kan helpen.
andere of herpositionering steps is andere optie.

heeft iemand hier ervaring mee?

Heb zelf mijn zadel +/- 1 cm verhoogd. Er schijnen overigens ook 'lowering kits' verkrijgbaar te zijn voor de stepjes... Is moeilijk zoeken, maar op dit forum heeft iemand al wat voorwerk voor je gedaan, hoop dat je je in het Engels kunt redden:

http://varaderoforumcom.h826747.serverkompetenz.net/viewtopic.php?t=1513&highlight=lowering+footpegs

Het verhogen van mijn zadel was voor mij (2,04 m) afdoende.

Leuk dat je een '88 Alp hebt, welke kleur? Heb ooit (mijn eerste motor, eh, de eerste die op de openbare weg was toegelaten...  ;D ) een '88 gehad, een goudkleurige. Nog spijt van dat ik die in '94 heb weggedaan... Vooral nadat ik 'm daarna nog een paar keer heb gezien, in totaal afgebeulde staat...  >:(

Vooral lid worden van de Transalpclub met zo'n gave OA (Oer-Alp!)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline janT

Re: ruimere beenhoek
« Reactie #2 Gepost op: 14 juli 2011, 12:45 »
@ twoplugs,

het zadel hoger maken, met dikkere vulling of hoger gemonteerd?

mijn Alp is in 1990 in europa ingevoerd vanuit VS, en heeft witte kleur met blauw rode striping. geen goud- maar zilverkleurige wielen.
Bedankt ook voor de link betreffende de footsteps ; geeft me een idee wat mogelijk is.

Ik word zeker lid van de club, thanks.

Offline Two Plugs

Re: ruimere beenhoek
« Reactie #3 Gepost op: 14 juli 2011, 14:13 »
@ twoplugs,

het zadel hoger maken, met dikkere vulling of hoger gemonteerd?

mijn Alp is in 1990 in europa ingevoerd vanuit VS, en heeft witte kleur met blauw rode striping. geen goud- maar zilverkleurige wielen.
Bedankt ook voor de link betreffende de footsteps ; geeft me een idee wat mogelijk is.

Ik word zeker lid van de club, thanks.

Hoi JanT,

In mijn geval: een dikkere vulling. Had schade in de bekleding (vandalisme, uitgedrukte sigarettepeuk!  >:( ) en het herstel aangegrepen om én een nieuw-anti-slip dek aan te brengen, en de vulling steviger / iets hoger te maken.

Heb het gewoon bij een locale stoelen/autobekledingzaak uit laten voeren. Kosten waren zo om de 90 Euri als ik het me goed herrinner.
Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
https://m.facebook.com/groups/1467408023517180

Offline The Headless Horseman

Re: ruimere beenhoek
« Reactie #4 Gepost op: 14 juli 2011, 19:46 »
Ik heb mijn zadel (van m'n '89er Amerikaan  8)) ook op laten hogen, het is zo'n 7cm hoger geworden denk ik  :D
De 'zitkuil' is er nu kompleet uit, het loopt vanaf de tank vlak (horizontaal) naar achter.

Bevalt mij prima, ondanks dat ik maar 1,80 ben  ;)

Heb het laten doen bij Tijger Leathers in den Haag. Leuke toko!



« Laatst bewerkt op: 17 juli 2011, 12:09 door The Headless Horseman »
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline janT

Re: ruimere beenhoek
« Reactie #5 Gepost op: 18 juli 2011, 20:10 »
@ the headless horseman
Die 89' er Amerikaan zelfde kleur dan mijn TA,
dat zadel heeft wel iets stoers, hopelijk zit het ook vrij hard?
hoeveel koste die aanpassing ongeveer?

heb jij ook andere "handkappen"? die witte gekraste exemplaren zou ik ook liefst veranderen?

Offline The Headless Horseman

Re: ruimere beenhoek
« Reactie #6 Gepost op: 18 juli 2011, 21:47 »
Hoi Jan,

Ja, ik heb idd niet alléén maar laten verhogen, maar ook (veel) harder schuim laten plaatsen. Het is absoluut keihard nu  ;D  Als ik er alleen op zit is het prima uit te houden, omdat je dan af en toe eens kunt gaan verzitten. Bovendien gebruik ik de motor voornamelijk voor all-road ritjes en dan sta je sowieso best vaak op de stepjes.

Rij je met duo dan wordt het wat anders  :-\  Dan levert dat harde schuim je na een uurtje een ongelofelijk zere kont op  >:(  Met name omdat je dan gedwongen op 1 positie zit.
Keuzes maken dus  ;)

Ander schuim kost je ong. 60 euro, met het nieuwe dekje kwam er nog 100,- bij. Neem dit als een richtprijs, want alles is afhankelijk van je wensen natuurlijk. Die van mij is bijv. 2 kleuren, dus extra stikwerk + nog een badge er op genaaid  :D
Voordeel bij Tijger Leathers is dat in principe alles mogelijk is, en klaar terwijl je wacht  :D  Ik ben er tevreden mee.

Andere handkappen heb ik ook ja, een setje van Acerbis.

Grtz,
René
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS