Auteur Topic: problemen rd04  (gelezen 3262 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Woodie

problemen rd04
« Gepost op: 15 juli 2011, 19:44 »
Goedenavond,

Heb een probleem erbij...dacht tijden dat mijn CDI de geest had gegeven, maar na test blijkt er niets mis mee te zijn...
Probleem is er nog wel steeds.. "klapperende"toerenteller.. onregelmatig lopen, onvolledig vermogen.
Iemand een idee? snap dat een schroef (meestal) rechtsom vast moet, maar hier heb ik geen kaas van gegeten..

Thks!

Offline robgoesdakar

Re: problemen rd04
« Reactie #1 Gepost op: 15 juli 2011, 22:44 »
Hmmm, misschien brandstofpomp ??
(als je de CDIs echt hebt uitgesloten !)
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline Woodie

Re: problemen rd04
« Reactie #2 Gepost op: 23 juli 2011, 10:21 »
Cdi's zijn door camo nagekeken en gemeten, dus die doet het..
Brandstofpomp...gaat hij daardoor op 1 cylinder lopen? En onregelmatig??

Offline Timy

Re: problemen rd04
« Reactie #3 Gepost op: 23 juli 2011, 15:58 »
Brandstofpomp...gaat hij daardoor op 1 cylinder lopen? En onregelmatig??

Jazeker! Als hij het niet lekker doet kan dit absoluut je klachten veroorzaken.
Liberté - Egalité - Fraternité
Africa Twin 1994 - Transalp 1994 - Goldwing GL1100 Zijspan 1982 - BMW K75RT 1994
Voor de bagger  - Voor de cheffin - Voor 't gezin! Heerlijk!            - Woon-werk toerbuffel

Offline Hotel 317

Re: problemen rd04
« Reactie #4 Gepost op: 17 augustus 2011, 21:55 »
Stelregel voor Twins: Al valt je remdruk weg en/of slaat overal de rook uit: eerst die brandstofpomp uitsluiten.

Daarna zou ik ook even je accupolen natrekken. Als die niet goed vast zitten rijd dat ook best k*t.

Offline Africaanse Twins

Re: problemen rd04
« Reactie #5 Gepost op: 08 oktober 2011, 23:35 »
Onvolledig vermogen heb ik ooit ook eens gehad toen zat er een scheurtje in het rubber van de ... eh,  de ...  geen idee hoe dat ding heet in je carburateur die er voor zorgt dat je meer benzine krijgt. Gasschuif denk ik. Meen dat er een drukverschil word gemaakt en dat wordt dan opgeheven door dat scheurtje waardoor je gasschuif niet verder open gaat. Die van mij reed nog maar 100km/u

Het is al 14 jaar geleden en ik kan het mij even niet meer precies voor de geest halen, wel dat het maar om 1 carb ging.

Offline Brombeer

Re: problemen rd04
« Reactie #6 Gepost op: 09 oktober 2011, 12:25 »
.. "klapperende"toerenteller..

Toch wel typisch CDI-symptoom..

Iemand ooit nog vernomen hoe dat afgelopen is?

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Woodie

Re: problemen rd04
« Reactie #7 Gepost op: 23 oktober 2011, 10:34 »
Nou...om daar maar even op te reageren....HET IS NOG NIET AFGELOPEN...
app te koop, nieuw huis en dan verbouwen.. hebben mij besloten de motor tot winter project te bombarderen!
boel nu redelijk aan kant dus de motor kan de garage in!
Heb inmiddels al wel een nieuwe brandstofpomp gehaald (al was het maar op reserve).
De CDI's liggen nog in de doos, dus die moeten er weer op.
Hoop dat het over is, maar heb geen idee.. vooral die onrustige toerenteller snap ik niet...
Wie weet dat sleutelen weer tot nieuwe inzichten leid :o

Offline mauppie

Re: problemen rd04
« Reactie #8 Gepost op: 23 oktober 2011, 16:40 »
Woon je nog in Apeldoorn?
Als je een extra handje nodig heb, laat het me even weten.

Mvg,
Maurits
Africa twin '96 zwart-oranje
Kawa Z800 '15 wit
Volvo V70 classic '00
Batavus 24/7
Tefal ultragliss 4570

Offline Waffie

Re: problemen rd04
« Reactie #9 Gepost op: 23 oktober 2011, 17:37 »
 niet verkeerd bedoelt maar ik heb niet altijd vertrouwen in de test van carmo.

ook dit is een moment opname en de problemen beginnen in de praktijk van als het blok warm is..

als zogenaamde flow diagram

brandstoffilter en benzinepomp, carb membramen en dan de CDI.

of zoek een dealertje 8)
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline daandus

Re: problemen rd04
« Reactie #10 Gepost op: 23 oktober 2011, 19:51 »
Werkbanktestje bij Carmo zou ik ook m'n geld niet op inzetten....

CDI: gewoon iemand zoeken, lief aankijken en een dagje ruilen. Dan weet je 't zeker.
Brandstofpomp: ik heb een paar honderd kilometer gereden op 1 cylinder, en een brandstofpompwissel loste dit uiteindelijk op... nooit meer voorgekomen!. Brandstofpomp eruit, slangen doorverbinden, voltanken en een ritje maken van 75 km ofzo, je hebt je pomp dan niet nodig en kunt hem dus uitsluiten!
(ja, je kunt rijden op 1 pit, 80kmph haalde ik met bagage)
Carbs: weet ik niet.
... was ooit lid ...

Offline Marcel T

Re: problemen rd04
« Reactie #11 Gepost op: 23 oktober 2011, 21:36 »
Huh, wat is CARMO, en waar komt dat vandaan in dit topic?
Be careful whose advice you buy, but, be patient with those who supply it - Mary Schmich

Offline Waffie

Re: problemen rd04
« Reactie #12 Gepost op: 24 oktober 2011, 14:51 »
Cdi's zijn door camo nagekeken en gemeten, dus die doet het..
Brandstofpomp...gaat hij daardoor op 1 cylinder lopen? En onregelmatig??

dat komt hier vandaan marcel  ;D  wel met een ontbrekende letter maar de specialist weet waar hij het over heeft.
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Woodie

Re: problemen rd04
« Reactie #13 Gepost op: 26 oktober 2011, 11:40 »
Kijk, hoop kennis hier!
Ga eerst met de benzine aan de gang.. Dus aftanken en doorverbinden en rijden..
Dan eens kijken hoe en wat...
Kon weinig vinden over carmo, maar lees net dat ik geld op verkeerde paard heb gezet..
Hou jullie op de hoogte.