Algemeen > Algemene discussie

Zomaar berichten verwijderen?

(1/6) > >>

Neet:
Het viel me op dat berichten van mij en anderen waren verwijdert zonder enig vorm van overleg of mededeling.
In geen enkel forum heb ik dit ooit meegemaakt zonder eerst even op je klo... te krijgen. Het gaat soms wel eens
wat ver ja.
Bij ons viel het vandaag wel mee tov eerdere veel agressievere berichten.

Is dat normaal geworden hier?

Forum Admin:
Dat is absoluut niet normaal geworden
Ik (DannyE als Forum Admin) heb dat altijd al gedaan in Topics die ik gestart ben in functie van Forum Administrator waarin reacties mijn (Forum Admin) vragen en boodschappen vervuilen.


Ik gebruik mijn 'werk' en prive account doordacht. Moderators 'Varadero'Huib en Jeroen zijn hierbij mijn geweten.


De reacties die geplaatst waren op mijn vraag over uitbreiding van forumfunctionaliteit hadden grotendeels niets met de vraag te maken.
1 van de betrokken partijen had zelfs al zijn eigen reactie verwijderd. Helaas stond deze al als citaat in een andere reactie.


Ik heb de woordenwisseling verwijderd en inhoudelijk met deels een citaat erop gereageerd.
zie http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=6971.msg60996#msg60996


In topics die ik niet als Forum Admin gestart ben laat ik zelf-regulering z'n gang gaan.



Neet:
Niet zomaar doen zou ik zeggen.
Geef dan bij verwijdering (wat ik me best voor kan stellen) altijd een vermelding dat "het" bericht is verwijdert ivm vervuiling of weet ik veel wat.
Kost geen tijd en dan is duidelijk waarom dit is gedaan.
Zomaar weghalen kan echt niet, zoiets doe je toch gewoon niet??....

Two Plugs:
Ben het met Neet eens. Op een gegeven moment dacht ik ook dat een berichtje was verwijderd; dit was echter niet het geval maar het betrokken topic was gesplitst waardoor de discussie onder het betrokken topic (http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=3876.0) mank liep.

Als men kiest voor 'zelfregulering' (mooi utopisch denken, overigens...  ;D ) moet men deze schone werkwijze niet alleen toepassen op het moment dat het de Admin/Mods uitkomt. Dat zal zeker niet het geval zijn, maar die indruk wordt nu wel gewekt...

Maar: (ook ff een hart onder de adminriem steken!) Daar hebben gebruikers van dit Forum óók een rol in. Zoals door Danny aangegeven, als iemand achteraf z'n posting deleted terwijl deze elders al ge-quoted is, geeft dat natuurlijk geen enkele pas. Heb je spijt van je posting en denk je dat het nodig is om deze te verwijderen, gebruik dan gewoon de 'EDIT' knop en schrijf iets in de zin dat je door 'gewijzigde inzichten' terug komt op datgene wat je in eerste instantie hebt geschreven.

Want het ongenuanceerd verwijderen van berichtjes door forumgebruikers zelf, is nét zo kwalijk als het zonder kennisgeving deleten of wijzigen door de forumbeheerders!

Neet:
Het gebeurd dus nog steeds. Als het diegene die de tekst leest het niet zint dan ben je je tekst kwijt.
Waarom de ene tekst wel en de andere niet is mij nog steeds niet duidelijk.
Heeft niets met on- of offtopic te maken, dat is wel duidelijk.
Vervuiling? Heeft er ook niets mee te maken. Er is veel "vervuiling" maar anders krijg je een
1960 russische forumlook. Dat willen we niet, dat begrijp ik.
Waarschijnlijk een overactief selectief sociaal forumtekstverwijderaar die de overweldegende macht
heeft gekregen om zonder toestemming en uitleg nu iets zelf mag beslissen. Zal ook wel een hondje hebben.
Ik kan echt niets anders bedenken en berust me er wel in zolang ik @twin rij.

ps, dit bericht is on topic en geen vervuiling met een heel klein ietsje pietje sarcasme van twee regels. :)
 


Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View