Ik blijf het vreemd vinden dat er regelmatig tot veel Africa Twins ,Transalps en andere allroads van 10 ,15 jaar en ouder te koop komen met zo weinig km's.
Uiteraard goed voor de eventuele overnemer die dan een misschien gedateerde maar verder prima motor koopt. Maar kan iemand me een verklaring geven waarom iemand ooit zo'n motor nieuw koopt om er dan pakweg maar 3 tot 5000 km per jaar mee te rijden. Het zijn toch geen dingen met een beperking zoals een full cross motor of trailbike waaraan je er naast het veld niet veel aan hebt.
Miskoop?. Als 2de motor?. Al aan 2de motorblok bezig?.
Uiteraard weet ik ook wel dat er vele zijn die wel veel rijden met km standen tegen of boven de 100.000 of zelfs dubbel.
toen ik ruim 20 jaar geleden een motorfiets kocht was dat omdat ik geen geld had voor een auto en dus daadwerkelijk een vervoermiddel kocht voor dagelijkse transport.
inmiddels worden mensen ouder , huis ,tuin en boompjes tijd is voorbij en die motorfiets is dan ineens een fun art geworden.
vele rijden dan enkel met zeer mooi weer en gemiddeld niet meer dan ca 3500 km jaar
tja en dan kom je exemplaren tegen die erg maagdelijk zijn.
overigens weten de meeste bikers het ook dat het lastig is om een motorfiets te verkopen met meer dan ca 60-70000 km
die soort van magische grens (zoalng het geen BMW is) van 100.000 km maakt voor vele aspirant kopers de koop al niet meer interresant
dus die worden allemaal opgereden en later gesloopt
de spoeling wordt dus dunner voor de rijpere exemplaren waardoor de exemplaren met beduidend minder km's er uit springen