ik heb mijn eerste post neer gezet om iedereen een beeld te geven van het geld wat ik heb betaald voor een onderhoudsbeurt.
Of dit nu (te) veel of (te) weinig is, is minder belangrijk voor mij. Het is zoals Ad Mies zegt: een kwestie van gunnen/beleving en tevreden zijn over het eindresultaat dat is het belangrijkste. Het is, in mijn beleving, vaak wel even leuk om te weten voordat je zelf naar een monteur toestapt, dan weet je of de man een goede inschatting heeft gemaakt.
Overigens hanteert de zaak een uurloon van 62,50 euro excl. btw en hoe ze dat precies hebben ingedeeld vind ik niet belangrijk.
Ik heb, vanuit Friesland, niet even de kans om naar een gespecialiseerde Hondaspecialist te rijden dus is dit voor mij het beste alternatief.
Het feit dat hij de uitlaat gelijk ook even heeft aangepakt is bijvoorbeeld voor mij erg belangrijk, gezien de verhalen op dit forum is dit geen leuk en makkelijk klusje en nu is het verwerkt in de onderhoudsbeurt en kost het mij verhoudingsgewijs weinig geld en geen moeite.
Heb gisteravond gelijk nog even een rondje met de motor gereden en er zit een behoorlijk verschil in het rijden t.o.v. voor de onderhoudsbeurt; de motor loopt veel minder "rauw"(weet niet hoe ik het anders moet omschrijven) en heeft door de uitlaatreparatie nu een bescheiden naaimachine geluidje
Als alternatief heb ik de DB-killer uit mijn Transalp gehaald dus als ik een bult herrie aan de kop wil hebben ga ik wel een rondje op de TransAlp
Kortom, ik ben 100% tevreden en hoop deze vakantie nog een vakantierondje te gaan maken op m'n Varadero, technisch is hij er nu in ieder geval klaar voor!!